Predpokladam, ze jde zase o konfiguraci kde jsou dve rady sedadel, takze uvnitr neni prakticky zadne misto k stani. Wifi pripojeni je to posledni co v Praze v tramvaji chybi, kdyz uz i do mobilniho krovakova dorazilo LTE a klimatizace bude urcite v ramci "uspor" trvale vypnuta.
T3 forever !
S těmi sedačkami to má ještě jiný důvod - nové tramvaje jsou oproti těm starým škopkům (T3) prostě těžší. Trať unese jen určitou váhu na nápravu, a 15T pokud by měla sedačky v uspořádání 1 + 1, tak by při teoretickém obsazení 8 lidí/m2 (standardní člověk váží 70 kg), tak by se do tohohle limitu nevešla.
Hm, musim obdivovat dnesni konstruktery, ze s modernimi materialy a kdecim, dokazi zkonstruovat tramway jeste tezsi, nez stary komunisticky kram s konstrukci nekdy z sedesatych let, ktere zase byly tezsi, nez tramwaye od Krizika. Takze lze ocekavat, ze koleje budou jeste v horsim stavu a bude nutno je opravovat jeste casteji, nez dosud. Ale bude tam klimatizace a wifi!
Jsou těžší, jednak pro to, že mají méně náprav (byť to se netýká konkrétně 15T, ale třeba 13T/14T), ale taky pro to, že dnešní tramvaj obsahuje težkou polovodičovou výzbroj, klimatizaci a další věci, kdežo T3 více-méně jen zrychlovač (v podstatě jen namotaný odporový plech) a motorgenerátor (rotační měnič 600 V - 24 V).