Tak kdyz to sam Google uvedl jako volnou domenu, tak je to volna domena. Kdo jiny by to mel vedet, kdyz ne Google. Koupe byla uzavrena a vraceni penez na tom nic nemeni. A penize nemaji co vracet, kupec od kontraktu neodstoupil. Muzou si ji leda tak koupit zpet za trzni cenu.
Tedy jako reklama to opravdu neni dobre, ukazuje to, ze Google neni solidni prodejce.
Tak ja treba jednou v Belgii videl kram za jistou cenu. Na kase podle bar kodu za to chteli 2x tolik. Tak jsem rekl, ze tamhle na regale mate jinou cenu. Sli se podivat, ani nepipli a za tu cenu mi to prodali.
Tady by bylo potreba vedet, co na to rika zakon v USA. Ceske zakony na to nejsou moc zajimave.
"aneb kdyz se nejakej chudak splete, rychle to vyuzijte a mlatte se v hrud"
ja to proste povazuju za hyenismus... muzes tvrdit ze "okradas bohate vykoristovatele" ale ve vysledku za tu chybu bude platit ze sveho nejaky jedinec/zamestnanec, ktery se pretuk, nebo zapomel prehodit slevovou cenovku...
Prid, dam ti vyhodnej uver, jen 3% ... denne ... jo aha, ty budes tvrdit, ze ses splet, a ze ho vlastne nechces. Ale kdybych tam mel napsano, ze ti budu 3% platit, tak pribehnes a budes tvrdit, ze to asi je omyl, ze nic takovyho nechces ...
Rika se tomu odpovednost. Podnikatel - a je jedno jestli zivnostnik nebo korporace, proste nese odpovednost mimo jine za to, co kde napise. Skoda je jen v tom, ze se presne stejne nepristupuje i k ovcanum - kazdyho kdo v tv breci ze byl "okraden", protoze si koupil vyhodny hrnce, bych verejne vyplatil ... 25 ran rakoskou.
Jooo ... soudce se preklep ... a odsoudil te na 25 let misto 2,5.
Moj osobny pohlad je taky, ze vzdy sa da dohodnut, ak chcu obe strany. Napriklad netusim, kolko stoji Raspberry Pi a kolega mi povie, aby som ho objednal, ze chce nieco vyskusat. Tak idem na stranku dodavatela, ktoru pouzivam uz dlhe roky a tam je uvedena cena 135 Eur. Tak pridam do kosika, dam vytvorit objednavku, system mi vystavi fakturu, dam ju online uhradit a vsetko je zjavne v pohode.
Skonci pracovna doba, tak zostanem este surfovat a prechadzam katalogy. Odrazu zbadam od ineho dodavatela Raspberry Pi za 35 Eur. Co je spravne v tejto situacii robit? Mam sa ozvat dodavatelovi a poziadat ho o zrusenie? Co ak nebude chciet? Mam ho vlacit po sudoch? Mam sa na neho hnevat, ze zjavne urobil niekto preklep pri prepisovani ceny?
A teraz si vezmime opacnu situaciu a to, ak by bolo to Raspberry Pi u dodavatela za 3.50 Eur. Ide o tu istu situaciu? Podla mna ano, kedze chyba nastala na tom istom mieste retazca, vsetky kroky boli totozne, tak preco by sa mala tato situacia riesit inak?
Osobne by som samozrejme chybu uznal a dohodol sa s danym dodavatelom v oboch pripadoch uz len kvoli korektnym buducim vztahom a reputacii. Ale je to v principe nutne?
je to stejna situace a je to o slusnosti jak se kdo zachova, jestli situaci zneuzije, nebo na ni upozorni, tedy v principu je to nutne pokud nechces byt hyena :)
to je stejne jako s penezma pri vraceni u pokladny, kolik lidi myslis ze si vsimne ze dostane vraceno mene, ale kdyz je mu vraceno vice tak dela ze nic nevidi?
Jen pro upřesnění: zákon je bude chránit leda v případě, že cena bude výrazně nižší, než je cena obvyklá. Co to znamená, bude posuzovat soudce. Pokud byste chtěl koupit televizi za 12 Kč, tak asi neuspějete. Ale u poloviční ceny máte šance dobré a pokud to pro obchodníka nebude likvidační, tak s tím ani k soudu nepůjde.
Hele, kolik se da najit po netu akci na tema "pridte jeste dnes, dostanete 80+% slevu" ? Soudce by posuzoval, jestli si vubec mohl predpokladat, ze ta cena je mimo. A je to predevsim o solidnosti. Proste solidni podnik to veme (klidne v ramci marketingu, za kterej utraci RADOVE vic) a vec doda. Tvle, vem si, ze takhle rozdas 10, 20, mozna 30 televizi po 12kc ...takze te to vyjde na mozna 300k, a reklamu mas jak za 300M. Protoze se o tom bude psat uplne vsude.
To nepomůže. I kdyby došlo k regulérní uzavření smlouvy, tak jiná instance (v případě .com je to Verisign) jim to nedovolí. Doména je blokována. Tudíž nový vlastník tu doménu nemůže dostat. A je jedno, že to bylo uzavřeno Googlem. Jen Verisign může tu doménu přiřadit novému vlastníkovi, což nemůže, protože vidí, že má platného vlastníka. A byl požadavek na založení, nikoli změnu. A požadavek na založeni byl zamítnut, proto se také později objevil email, který na to upozornil.
Je třeba si uvědomit, že se nejedná o smlouvu na změnu vlastníka, ale o pokus založit novou doménu. A novou doménu nelze skutečně založit, protože je ve skutečnosti obsazena. Tudíž samotná smlouva musí být zneplatněna.
Doména nebyla "prodána" ve smyslu toho, že by změnila držitele u svého registrátora. Pouze chybou v objednávkovém systému se prodalo něco, co vlastně neměli "skladem".
Je to stejné, jako kdybych Vám tady teď v diskuzi prodal sousedovo auto. Akorát já nejsem Google, takže se o tom nebude psát...
Registrátorem google.com je MarkMonitor a doména má na sobě různé zámky, které zamezují manipulaci s ní:
Domain Status: clientUpdateProhibited (https://www.icann.org/epp#clientUpdateProhibited) Domain Status: clientTransferProhibited (https://www.icann.org/epp#clientTransferProhibited) Domain Status: clientDeleteProhibited (https://www.icann.org/epp#clientDeleteProhibited)
Že je to vlastník ještě neznamená, že to musí udělat.
Jednoduše stačí zaměnit "google.com" třeba za "microsoft.com". Pak to bude znít jinak, přesto jde o to samé.
Jednoduše. Ta objednávka není v tom smyslu, že Google nabídl vlastní doménu, ale nabídl doménu, která shodou okolnosti obsahuje jeho název.