3D? A tak to vím celkem přesně. Třeba něco jako tohle... http://www.prostoremacasem.cz/wp-content/uploads/2012/12/DSCN4674_.jpg ;-)
Ta portace je poměrně stará otázka. Samozřejmě, že je možné to nechat vyrenderovat do bitmap a pak s tím pracovat jako 2D. Jenže to pak hodně bobtnají data. Ostatně práve Blizzard tohle vysvětloval v nějakém rozhovoru ohledně Warcraftu 3. Pár lidí se ptalo, proč to udělali ve 3D enginu, místo aby to bylo 2D jako třebas Diablo 2 nebo Red Alert 2. A hlavní argument byl, že v takové kvalitě by to při 2D museli vydat na 10 CD. Textura + animovaný 3D model zabírají řádově méně místa. Při detailní grafice i o dva řády. Pokud přidáte více animací a jemnější otáčení, tak klidně i o řády tři. To už je dobrý argument to udělat ve 3D engine.
Pokud otázka nezní, "proč portovat na 3D engine", ale zní "proč upgradovat ze staršího 3D na novější 3D", tak tam je odpověď zcela pragmatická: u téhle hry na nějakých menších problém s grafikou apod. nezáleží, takže je to zcela idální kousek na otestování nového 3D engine. Při tom počtu hráčů je to skoro dokonalý zátěžový test. Výhody pro Dota2? Žádná. Výhoda pro Source 2? K nezaplacení.