No minimalne na Steame musis pridat podporu pre Steam, a ak chces mat aj ich "ochranu", achievementy, podpora workshopu to su dalsie api ktore treba implementovat. Otazne je co prida Epic pre podporu svojho storu a ako moc to bude narocne implementovat. V ich Unreal engine to bude asi otazka par klikov (ehm, teoreticky...) ale pre ine enginy to bude treba pridat. Takze rozhodne to nebude o jeden upload viacej.
Ak sa poucia od Valve, Sony i MS, akoze nie su uplne blbi, tak to nebude ziadny problem. Studia vydavajuce hry na viacero platforiem nebudu mat najmensi dovod to i na Epic Store nedat. Ani u malych studii nevidim ziadny problem to dat na viacero obchodov. I studio ci parta s aspon minimalnymi skusenostami (s multiplatformnym vyvojom) to zaintegrovat zvladne v pohode. Prepocitaju si, co za ficury z tej cielovej infrastruktury potrebuju (typicky nic? achievementy?), spocitaju, kolko to zabere cloveko-casu a v pripade, ze to vyjde rozumne, do integracie investuju. Nie je to ziadna zavratna vec.
Hovorim z pozicie zamestnanca velkeho studia, nie z pozicie linuxaka na roote (no offense) :P
Tak trebas soudruzi z Bethesdy (potazmo ZeniMaxu) ani po 4 letech provozu ESO nezvladli hypertechnologii loginu ze steamu. A presto, ze stejne musis mit dalsi ucet s dalsim heslem u nich, tak tenhle login k prihlaseni do hry pouzit nemuzes (coz je jeste okoreneno tim, ze tohle plati jak pro koho, v zavislosti na tom, kdy a odkud se registroval).
Tudiz si dovedu zive predstavit, ze implementovat 3+ ruznych systemu muze byt problem pro soudobe patlaly zcela neresitelny.
Vubec pak nemluve o aktualizacich, drtiva vetsina her si je stejne stahuje vlastnim aktualizatorem a i ten steam zcela obchazi.
Naprosto běžně vývojáři dávají hry na Steam i Gog. Obvykle prvně na Steam (kvůli DRM) a s měsíčním apod. zpožděním na Gog (bez DRM). Takže vydat to i na Epicu nebude problém. Už proto ne, že Epic roky vydával hry na Steamu a tak se dá předpokládat, že svou konkurenční platformu postavili tak, aby pro vývojáře nepředstavovala příliš velký balík práce navíc oproti Steamu.
Takže co se týká udržování, patchů apod., tak to není krát počet eshopů ale sotva pár procent práce navíc per eshop.
Co se ovšem skutečně znásobí a na co nadávají i vývojáři zvyklí vydávat na Steam + Gog je sociální stránka. Uživatelé Steamu budou kafrat na Steamu a tamních fórech, uživatelé Gogu budou spamovat na Gogu. A vy se jim musíte věnovat všem, protože jak jim do 8 minut neodpovíte, tak vám zkrouhnou hodnocení a začnou tapetovat stylem "je to abandonware, vývojář se na to vykašlal a měsíce nereaguje". S Epicem to bude holt další dávka sociálních frustrantů, kteří budou opakovat prakticky to samé, co už někdo řešil na Steamu nebo Gogu. Takže třikrát stejné otázky, třikrát stejné odpovědi. To je to nejhorší, ne balení patche pro tři distribuční platformy.
Ne, řada her je skutečně na obou platformách. Na Gogu je her podstatně méně hlavně ze dvou důvodů:
1. Mají velmi přísná pravidla na Early Access. Zatímco na Steamu jsou už tisíce Early Access titulů, na které nikdo déle než rok nesáhl, tak na Gogu z nich není ani jeden.
2. Steam před lety zavedl Green light, takže her přibývalo mnohem rychleji. A pak ho zrušili s tím, že teď může publikovat každý, kdo má 100 dolarů. Oproti tomu Gog je stále moderovaný a dostat se na něj znamená absolvovat kolečko s QA. A v tom holt tisíce dalších titulů neuspějí.
Takže ano, jsou zde tisíce titulů, které buď nejsou hotové, nebo jsou na Steamu jen proto, že tam lze dát cokoliv v jakékoliv kvalitě. Nejsem si jistý, že zrovna tohle jsou tituly, které by mi chyběly.
Jiná situace je u velkých studií, tam opravdu Steam vedl. Jenže to je právě ta část koláče, o kterou postupně přichází. Jinými slovy, jsou to hry, které nejsou ani na Gogu, ale ani na Steamu. Mám na obou platformách kolem 200 her, pravidelně koukám po věcech jako jsou vánoční slevy. Hry z kategorií, co se mi líbí, skutečně jsou až na výjimky na obou. Kdybych je chtěl kupovat hned jak vyjdou, tak pak ano, pak na Steamu jsou, ale na Gogu ne. Viz třebas Kingdom Come. Holt se stále plno vydavatelů bojí toho DRM free. Na Gogu to pak vydají se zpožděním. Ale vydají.
Nikoli, vyvojari se naopak snazi provozovat si vubec nejlepe svoji vlastni platformu, coz si ale muze dovolit jen par z nich a i ti si na tom muzou pekne nabit hubu, protoze a jelikoz, koupil bych si trebas ME, ale na steamu je pouze 1+2 a ja rozhodne nehodlam mit kazdou cast hry jinde. A zaroven nehodlam provozovat dalsi smirovaci srackomet jen kvuli jedny hre kterou bych si potazmo koupil. Jelikoz a protoze, kazda jedna z platforem se driv nebo pozdejs zvrhne v setrvale bezici a neco delajici servisu, ktera zere vykon naprosto zbytecne.