Odmontovani eCall systemu neohrozuje ostatni ucastniky provozu, jako by tomu bylo napriklad pri odmontovani brzd. Auto bez eCallu je zpusobile jizdy. ECall je v aute leda tak pro vas. Stat vam nema co narizovat, cim se mate chranit. To by bylo, jako by vam stat narizoval soulozit vzdy jen s kondomem a v gumovych rukavicich.
Bezpecnostni pas ma statisticky pomerne vysokou ucinnost v tom, co ma delat. Pochybuji, ze by se podobne vysoka ucinnost kdy prokazala u tehle nove EU sracky. Bude to asi tak ucinne, jako "usporne" zarovky pri snizovani spotreby energie.
BTW, co reknete, az vam EU naridi jezdit autem vyhradne v ochranne prilbe natrene fluorescencni oranzovou barvou a s blikacim majakem, ktery se sam pri pri narazu aktivuje? Vite, kolik by to zachranilo zivotu? Predejde to rade zraneni hlavy pri nehode i naslednemu prejeti ucastniku nehody projizdejicimi auty, kdyz dezorientovani pobihaji v okolnim provozu a vydavaji neartikulovane zvuky. A samozrejme, nepouziti prilby by bylo pokutovano.
Jenze na to, aby nekdo neco zavedl jako povinne, by mel operovat fakty. Tady se ale EC akorat *domniva*, ze by to k necemu prispelo, stejne jako se domniva, ze se neco vyresi uspornymi zarovkami, direktiva byla vydana a solidni podklady k ni nikdo nikdy nevidel. Ja se zase mohu domnivat, ze povinne nasazeniprileb do aut by bylo mnohem ucinnejsi. Koneckoncu v zavodnich autech se bezne pouzivaji a asi k tomu maji ti lide nejake duvody. A take nevim jestli bych se nemel domnivat, e tahle kokotina, stejne jako zarovky, jsou akorat nahravkou vyrobcum elektroniky, kterym takto bude zarucen odbyt pro neco, co by si jinak skoro nikdo dobrovolne nekoupil. Jak to ale je se asi tezko dozvime. Mozna, ze v tom ani neni zadny uplatek, ale jenom snaha nejakeho zbytecneho byrokrata zduvodnit svuj tucny plat.
BW, vite, jak se pozna, ze politik lze? Pohybuje rty.