Nejschopnejsich v cem??? Studenty bakalarskeho studia uci cerstvi bakalari a nekdy ani to ne a vyzkum teto katedry se limitne blizi k nule. Tak v cem? Chtelo by to objasnit.
KP prinasi FELu nejvice penez, v porovnani s tim, kolik dostava po prerozdeleni od FELu (viz breznovy Strednik, strana 4). To nerikam ze je spatne (nektere katedry holt z principu uci draze), ale svedci to o tom, ze KP minimalne schopna v prinaseni penez FELu. A to i z vyzkumu.
To, ze Bc studenty uci Bc absolventi je jedine dobre, neni to na skodu a je to soucasny trend. Ostatne k tomu dospela i komise K9 a chce to zavest na FELu vsude.
No, jako jeden z tech ucicich nebakalaru musim nesouhlasit. Urcite neni spatne, kdyz ty veci vysvetluje nekdo, kdo ma ke studentum bliz. Znam dost docentu, profesoru ale i doktorandu, kteri problematice perfektne rozumi a jsou to v oboru kolikrat slusny kapacity, ale bohuzel to nedokazou srozumitelne vysvetlit nekomu, kdo v tom uz nema solidni zaklad.
Na druhou stranu ja jako student mam k tem klukum bliz hned z nekolika hledisek. Jednak se dokazu vic vzit do situace cloveka, kterej vubec netusi, o cem je rec. Druhou veci je i pristup ke studentum. Kdyz jsme na nejakym cviku spolecne s nejakym doktorandem, dost casto chodi kluci (a holky) s otazkama spis za mnou, protoze proste jsem jeden z nich a nemaji problem s tim mi pokladat blby dotazy, kdezto ptat se toho doktoranda jim prijde blby, ze se ztrapni, atd.
Treba na informatice na matfyzu je naprosto bezny, ze vedou cviceni lidi, co nemaji jediny titul a rozhodne bych si nedovoloval kvuli tomu MFF nejak odsuzovat.
Já jakožto matfyzák informatik znám jak pár teprve budoucích bakalářů, kteří mají podstatně lepší znalosti problematiky než někteří doktorandi, tak i špičkové odborníky mezi doktorandy. Na druhou stranu mám i seznam lidí, ke kterým na cvika už nikdy nechci chodit.
Vyzkum teto katedry se nerovna limitne nule, ma vysledky na poli stringologie, pocitacove grafiky a dalsiho, mozna ma slabe PR, kdyz se o tom nevi. Na druhou stranu zajistuje vyuku pro asi 40% studentu CVUT FEL, prostorove kapacity se ovsem behem l;et prilis nezvetsili a to, ze "vyuku" zajistuji nekde cerstvi bakalari, hlavne tedy v laboratorich, kde obcas nekdo potrebuje popostrcit neni chyba, spis jedno z moznych reseni problemu.
Myslim, ze KP ma na pomery FELu nejlepsi odezvu na zpetnou vazbu od studentu narozdil od jinych kateder, v tom mi prijde nejschopnejsi.
Zásadně nesouhlasím, mé zkušenosti s KP jsou více jak otřesné. Na FEL jsem šel s tím, že pro mě neexistuje nic jiného než počítač. Od tohoto záměru mě odradili už první dva semestry...
Opravdu způsob výuky na KP ... stylem "samouk", kdy přednášky stojej za prd(jsou nepovinné) a cvičení jsou formou konzultací ... tak se prakticky jde jen na zkoušku mi opravdu nevyhovují.
Jak si to vůbec představuje KP??? Nemáte absolutně prostory. Z vašich záměrů jsem četl o předpokládaných 3000 studentech pro příští rok? To chcete narvat do té jedné posluchárny na Karláku? Domnívám se, že program STM je dostatečný ústupek na ubrání "matematicko-fyzikálně-obvodářsko-mikroelektronických předmětů".
... btw. pro KP na otázku "Jste připraveni?" ... odpověď "Ano" bez dalších podrobností mi nestačí a nejde tu jen o odtržení.
A ještě něco ... samotný strukturovaný plán výuky na FEL ... schvaloval se opravdu dlouho a i přes tuto dobu jsem v průběhu výuky narazil na spoustu chyb, nehledě na to, že tento studijní plán se odvíjel od zaběhnutého "dobíhajícího". Teď najednou na koleně chtějí spatlat za měsíc osnovy pro studijní plán??? Navíc je tomu už dlouhá řádka let co dostala KP oficiální zprávu k vytvoření podkladů pro další studijní plán(jen pro ně, bezz tvoření samostatné fakulty) ... dle informací vedení FEL dodnes bez větší odezvy.
Jinak s tou úspěšností ... opět se stavím k táborů lidí, co tvrdí, že na tom KP není úplně nejlépe. Měl jsem možnost vidět statistiky, jelikož vysoká škola je i o výzkumu a v porovnání třeba s katedrou řízení je to nesrovnatelné.
1. Ktere predmety z KP jsi behem tech prvnich dvou let mel? Zmena se prave ma tykat i toho, ze tyhle dva ztracene roky pro informatiky zmizi.
2. Na vysoke skole musis studovat a neco delat predevsim sam. Jestli jsi sel na vysokou s odhodlanim studovat jako na stredni, tak se nedivim, ze jsi rozcarovan.
3. Prostory jsou tim nejmensim problemem. (A nejsem z KP, pro ujasneni.)
4. Cely struktorovany studijni plan FEL CVUT je podle me koncepce, kterou vysoke skoly ve svete uz davno upustily. Strukturu studia je treba menit temer kazdy rok, aby skola mohla reagovat na nejnovejsi vyvoj. Pruchod studiem si musi urcovat student sam v ramci nejakych, ale pomerne volnych, pravidel. Pokud se KP tohoto vymyslu FELu zbavi, tak jenom dobre.
5. Asi jsou lepsi katedry ve vyzkumu. To je duvod se vykaslat na zlepsovani? To je duvod se zbavit koule u nohy, jako moloch FEL je?
Ve svete je naprosto bezne, ze uci kolegove studenti.
V porovnani s ostatnimi katedrami maji toho vyzkumu porad dost. A hlavne se neboji zavadet "novinky". "Novinkami" myslim veci, ktere jsou jinde zcela normalni, jen na FEL CVUT jsou problemem.