Ta "důvodová zpráva" je tedy obsažná
Ano, usnul jsem asi po třetí stránce... Hlavním skillem návrháře log zjevně musí být bezuzdná schopnost žvanění, to, že výsledkem je zpravidla úplný odpad, je pak zcela vedlejší. Viz např.
- https://www.lidovky.cz/domov/nove-logo-jihomoravskeho-kraje-pritahlo-posmech-hodiny-od-vydani-stalo-skoro-2-miliony.A181214_110142_ln_domov_mber
- https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spravedlnost/r~fa40b14ac7bc11e89f96ac1f6b220ee8/
- https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/435056/logo-nachoda-bavi-internet-mesto-ho-koupilo-za-150-tisic-stoji-120-kc.html
Evidentně jste to nepřečetl ...
Jsou popsané jasné důvod pro pozměnění, praktické ukázky a na rozdíl od vámi prezentovaných "designérů" ta změna není motivována velikostí kontraktu.
je vypíchnu:
- stávající logo používá nesvobodný font
- stávající logo nelze korektně převést na jednobarevné
- stávající logo je vizuálně podobné logu Facebooku (pro laiky určitě)
Podle těch ukázek z diskusí je problém hlavně s lidmi, kteří o Fedoře nikdy neslyšeli, natož aby věděli, jaké má logo, zato s facebookem se potkávají každou chvíli. Ta vizuální podobnost tam je zřejmá, takže pokud se nedívají pozorně, nedivím se, že když uvidí u někoho na triku nebo na čepici logo Fedory, automaticky ho berou jako logo Facebooku.