Hlavní navigace

Fedora Rendering Project: AIGLX

21. 2. 2006

Sdílet

Projekt AIGLX pracuje na přípravě akcelerovaného GL X serveru na běžném desktopu. V současné době mají vývojáři lehce upravený X server s několika vylepšeními, upravenou Mesa knihovnu a speciální verzi metacity s composite managerem.

Na konci celého úsilí bychom mohli používat na desktopu GL efekty s minimálním množstvím konečných úprav. AIGLX je součástí projektu Fedora Rendering Project. K dispozici jsou už i instrukce, jak celou věc rozchodit.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 2. 2006 11:16

    Zdenek (neregistrovaný)
    Staci kouknout na ten odkaz.

    How is this different than XGL?

    XGL is a different X server. This is a more incremental change which is slated to become part of Xorg. We don't believe that replacing the entire X server is the right path, and that improving it incrementally is a better way to modernize it.
  • 21. 2. 2006 23:46

    peto (neregistrovaný)
    Ja to aj tak stale nechapem. Bud urobim XServer, ktory vyuziva akceleraciu gr. karty a nezaujima ma, ako je to urobene (teda ci cez opengl, direc3d, priamo..), alebo to cele vymenim. Budu to takto este stale X aplikacie, ked budu vyuzivat tieto extensions? Neviem co riesia, mali to rovno cele nahradit openGL, ved to je tiez sietovo nezavisle (teda vraj je, videl to niekto aj realne?) Ja viem, ze by bol problem s kompatibilitou existujucich aplikacii, ale toto je dalsia zlepenina ktora tomu na rychlosti urcite neprida (a to viem o com hovorim, lebo mam rozchodene XGL) - sice sa okna vykresluju akoby rychlejsie, ale za to moze composite extension - na inych systemoch to funguje rychlo aj bez nej, tiez nechapem kde je problem - v qt, gtk, xserver? Aby v trosku farebnejsej teme nestihalo podsvietenie v menu za myskou, akoze sorry, za to som si komp ktory ma par gmips nekupoval (a nehovorte mi, ze to mozem byt rad lebo to robia ludia vo svojom volnom case - to uz davno nie je pravda...).
  • 22. 2. 2006 13:27

    BlackRider
    OpenGL po siti neni zadnej problem, to sem pouzival uz pred asi 4 lety, kdyz sem poustel OpenGL aplikace z linuxovyho serveru na Windowsim desktopu s Xwin32. XGL nedela nic jinyho nez ze normalni X aplikace renderuje pres OpenGL, cehoz vyhoda je mimojine v tom, ze rozsireni Composite razem funguje akcelerovane na vetsine grafickejch kartach, kdez to do ted to nefungovalo kompletne snad na nicem. Rychlejsi vykreslovani oken ma na svedomi OpenGL. Composite na na svedomi jen ty efekty jako pruhlednost, stiny a tak.
    Pokud ti to komp nestiha zrejme nemas spravne nastavenou akceleraci OpenGL.
  • 22. 2. 2006 20:51

    anonymní
    OpenGL mi funguje, aspon opengl hry mi idu normalne, trosku problem je niekedy latencia, hlavne v menu to vidiet pri vysokom rozliseni, ale za to moze asi ATI. XGL mi pomohlo v tom, ze okna vyskakuju akoby cele naraz a to som si 90% isty, ze za to moze composite. Posobi to akoby to bolo rychlejsie, aj ked sa okno objavi o nejaku tu ms neskor (normalny clovek by pozeral, ze o co mi ide, ale ja registrujem aj tie najnepostrehnutelnejsie nedostatky :-) ) Tiez napr. ked clovek prechadza menu, obcas sa nestihnu vykreslit ikonky v toolbare, co posobi hrozne (akoby pocitac nestihal..). Preco napr. menu nemaju automaticky backing store? (co riesi ten problem, akurat ked sa globalne vnuti backing store, tak presuvanie velkych okien na niektorych systemoch posobi dost komicky, akoby boli na gumicke...)
    A vobec, je to podla mna zastarane, malo by sa to cele prerobit a ne umelo sa snazit predlzit zivotnost.
  • 23. 10. 2006 12:30

    anonymní
    Stejne ten rozdil nepobiram. K tomu, abych rozchodil XGL potrebuju i AIGLX? Pokud ne, kdyz si dam jen xgl, vcem utrpim?