IMO je to užitečné, dnes se běžně prodávají převodníky 768kHz (reálný frekvenční rozsah signálu do 370kHz) s rozlišením 32bitů (reálně statistickou analýzou min. 24 bitů). Sám na jednom analyzátoru s takovým rozhraním dělám. Např. pro sdílení vygenerovaného měřicího či testovacího signálu v tomto rozlišení by se komprese do FLACu hodila.
Jo, 32bitove prevodniky se prodavaji, ale pak clovek kouka na datasheet a INL je +-2 ppm, SNR 100 dB a ma to hromadu filtru ktere silene zvlni amplitudovo-frekvencni zavislost. Stejne to pak nekdo strci do digitizeru se spatnou referenci takze po 5 minutach to meri 10 ppm bokem, a vstupni filtry jsou nestabilni takze to lita s teplotou jak papir ve vetru.
Nakonec stejne polovina vsech spickovych merenich porad bezi na digitizeru s 30 let starym designem, co ma efektivne jen 20 bitu, ale netrpi hromadou neduhu modernich stroju.
Kdyby bylo SNR 100 dB, tak by to bylo super, ale spousta levných kodeků má klidně SNR i <96 dB a ENOB horko těžko 16 bitů. Těch spodních 16 bitů pak není nic jinýho než šum přidanej k tomu užitečnýmu signálu, aby se to hůř komprimovalo :D
Ruku na srdce - v současné době je velkej problém sehnat ADC a DAC pro drobnou elektroniku. Buť použijete to, co je integrovaný v nějakym mikrokontroléru, což je typicky max 12b a šum neni slavnej. Nebo s hodně velkejma obtížema a za velký prachy seženete 12b externí převodník a max. 1 MSa/s, ale zpravidla spíš jenom pomalý potovory na I2C, kde se zvládá pár kSa/s max. Pak dloouho nic a pak teprve dál jsou audiošváby. Ty sice maj větší vzorkovačku a větší počet bitů, ale ENOB, SNR, linearitu a dalších srandiček ohledně přesnosti, o kterejch audiofilové nic netuší (a tudíž je nezajímají a baví se zlacenými Hi-Fi kabely z bezkyslíkaté mědi), ty vypadají spíše jako dům hrůzy. Nemluvě o tom, že zpravidla to vůbec není charakterizovaný pro DC měření, jen pro AC, takže použít to místo "klasickýho" ADC/DAC je sázka do loterie, co to bude dělat.
Jinak pro bastlíře poradím pár věcí, co jsem nedávno vykoumal - BU2506, BH2221 a M62364. Vypadá to docela užitečně, je to levný a dá se to sehnat...
Samozřejmě že většina ADC/DAC 32bitové rozhraní nepotřebují a mají jej kvůli zjednodušení komunikace s okolím. Ale existují již čipy, kde je to užitečné - např. si najděte měření implementací ADC ES9822Pro (např. https://www.diyaudio.com/community/threads/linux-usb-audio-gadget-rpi4-otg.342070/page-4#post-7117705 ). A právě pro tyhle případy se ten 32bitový FLAC do 1MHz hodí.
Hledam datasheet, nasel jsem akorat tady:
https://www.esstech.com/products-overview/analog-to-digital-converters/
A v tom datasheetu chybi polovina informaci o ADC. Kde je linearita? Stabilita? A vlastnosti filtru tam jsou jen jako simulace, mereni chybi. Asi mam blby datasheet, ale nic jineho nenachazim.
Tak jako najit vhodne AD a DA krabicky je dlouha, bolestiva a draha cesta. Obvykle se ale tomu venuji az paprdove po ctyricitce a jejich usi uz lecos prominou :-) Ja napriklad digitalizoval svoje vinyly do PCM 24@192 a pri analyze signalu se ukazalo ze mam i neco ve frekvencich nad 60kHz. Jelikoz jsem to nechtel orezavat filtrem tak me napadlo "nejlevnejsi" reseni - vymenit USB kabel. Pujceny zlaty zazrak (s cenou kterou tu radeji pro troly uvadet nebudu) to prekvapive vyresil a nezadouci signal tam uz nebyl.
Vinyl je nejhorší možný způsob ukládání audiosignálu, takže tam je úplně jedno, čím se to digitalizuje. Odstup šum/signál mizerný, typicky 50 dB, přeslechy mezi kanály příšerné, 30 dB, dynamika příšerná, při másteringu jsou ořezány výšky i hloubky. Spousta pomatených lidí si myslí, že vinyl je vysoká kvalita, protože je analogový a vůbec se nezabývá reápnýmá vlastnostmi toho zvuku.