Nic cú moc nového.
V Rusku zrušil střídání časů už Medvěděv v r. 2011 a nechal podle přání 3/4 obyvatel letní. Pak se názor změnil, takže se přešlo od r. 2014 na běžný pásmový čas (tedy "zimní"), ale taky se nestřídá.
V EU na to nejspíš bude potřeba komise, která shání budovu... A několik summíšů...
Nad tím, že dálkové vlaky používají v jízdních řádech jednotný čas, možná stojí rozum stát vám. Otázka je, zda je to rozum, co vám zůstává stát.
Místní vlaky se řídí místním časem.
"Upravlenije" je řízení. Příkaz je "ukaz".
Čemu jste neporozuměl na tom, že rozhodnuto bylo na základě přání výrazné většiny obyvatel a když se to přání změnilo, změnilo se i rozhodnutí?
u letadel se taky pise cas odletu v casove zone mista odletu a cas priletu v casove zone mista priletu. je to jednoduche, vis v kolik ti to leti a vis kolik bude hodin tam kam doletis. coz jsou ty nejdulezitejsi veci.
pokud te zajima, jak dlouho to leti, tak uz potrebujes premyslet s casovyma zonama, ale to treba pro mne neni az tak dulezite. dulezitejsi je pro mne nesplest se a nenapsat, aby na me cekali v 5 odpoledne kdyz tam budu uz v poledne.
@Kiwi
Spojovat nějaké vlastnosti s národy je dost pochybné a často zavádějící. Obraz o národu tvoří spíše reprezentanti státu (např. politici, diplomaté ...), ale stejně takto nebude vyjádřen postoj všech obyvatel, spíše postoj těch samotných reprezentantů a formy státního zřízení, kterou zastupují nebo odraz kultury, ve které žijí. Pokud bych tedy měl přisuzovat nějaké vlastnosti státům (což spíše znamená způsob vedení politiky v těchto státech a nemůže se tato vlastnost přisuzovat celému národu), tak "potřebu někomu neustále radit" bych spojoval především s USA (nyní s Trumpem od toho trošku upouští, ale předchozí desetiletí byl politický kurs hodně výrazný) na bezkonkurenčním prvním místě, pak dlouho nic a pak pořád ještě dlouho nic a pak na děleném druhém místě Německo a Francie, na třetím Rusko. Česko by ohledně potřeby někomu neustále radit bylo někde dáááááleko vzáááádu, tak daleko, že se při vyslovení jeho jména se vrátí ozvěna až za deset sekund. :-p
ano, rusove s tim maji mnohem vice zkusenosti nez ja. ja jim taky neradim, ja jsem jen psal ze u letadel to funguje, a premyslim nad tim, proc by to takhle nemohlo fungovat i u vlaku.
takze misto strefovani se do cechu by jsi mohl napsat, proc by to takhle nemohlo fungovat i u vlaku.
Jiste, takze soudruzi v rusku budou tisknou pro jeden vlak 10 ruznych jizdnich radu pro 10 ruznych pasem ... a kdyz ti dam do ruky dva nebo vic, tak ty a 10M dalsich budes resit, kterej z nich plati zrovna pro to misto kde zrovna ses.
Jo a na ISS se bude menit kolik je hodin kazdy 4 minuty ... to aby v tom nebyl chaos.
nikdo o 10 radech nic nepsal. jeden rad, jeden vytisk, ale v kolik vlak prijede na dane nadrazi muze byt napsane v mistnim case, ne v moskevskem. letel jsi nekdy letadlem? zkus to, je to zajimave. jeden letovy rad pres nekolik pasem.
pro pomaleji chapave, mozny priklad z jizdniho radu:
"vlak prijede do moskvy 1.1. v 11:00 moskevskeho casu. vlak prijede do vladivostoku 6.1. v 17:00 vladivostockeho casu"
v moskve i ve vladivostoku vi v kolik maji jit na nadrazi a nemusi nic prepocitavat. staci kdyz to jednou udela planovac co tiskne jidni rad.