Trochu mi to připomíná pojišťováky, kteří vnucují lidem něco, co je nezajímá a diví se, že je posílají do pr..háje - i čtenář je zákazník - když mu budu nutit co ho nezajímá, akorát ho naštvu - podstatné je nabízet co potřebuju já - zákazník, ne naopak! Způsob jakým zaujmout taky musí hledat nabízející - zákazník(čtenář) to neudělá za žádného obchodníka! Každý obchodník (i novinář), který se staví na zadní proti svým, i potenciálním zákazníkům, si jen kálí do vlastního hnízda - každý bussiness je tvrdá záležitost a komu se to nelíbí, může dělat něco jiného - třeba makat u pásu ve fabrice.
Je to ohraná písnička. Proč vymýšlet jak donutit lidi sledovat tuny hnusné reklamy? Když se našel způsob, jak šířit předražené filmy zdarma, tak se najde způsob, jak šířit obsah webu zdarma...Root je dobrý web a mám ho rád, ale pokud se přidal k podobný iniciativám, asi se přesunu jinam - co je napsáno zde, je často jinde už s předstihem.
Ale není, to je prostý fakt. Jen je to napsáno až příliš na kost. ;) Každopádně vy, joe, tu srovnáváte něco nesrovnatelného. Reklama je pouze prostředek, kterým vy platíte za zdejší obsah. Pokud vám to vadí, ok, máte 2 možnosti - jít jinam (když je dle vás root nekvalitní kopírák) a nebo ocenit těžkou práci redaktorů a stát se podporovatelem. Já jím nejsem, ale přemýšlím nad změnou. Reklamy určitě blokovat ani náhodou nebudu, root je nemá přehnané a tak není důvod vyšilovat. Spíše tlačte na weby (ale jen ty, co máte rád, že jo), aby nabídly i jiné formy platby za obsah. Obsah není tvořen jen pro to, aby vydavatel udělal radost čtenářů (ač to je primární věc imho), ale také velmi často za účelem uživení se. Jestli si myslíte, že články se píší snadno, jen tak si sednete k pc, dáváte ctrl+c ctrl+v, tak je mi smutno. Ano, jsou tací a ti by měli táhnout do pekel, ale já tu vidím tvrdou práci redaktorů, kteří se nám snaží servírovat obsah na jednom místě, přehledně v češtině a vychází zde i mnoho vlastních kvalitních článků. Já si budu trvat vždy na tom, že blokování reklamy je vlastně krádež. Ano, mnoho lidí mě za to nenávidí a mají mě za dementa, ale mě je to naprosto fuk. Úplně nejvíc. Krásný den.
fakty:
1. ty nejsi nikdo, ani ja, ...
2. zakaznik je zadavatel reklam - jeho je treba vyslyset
3. mnohe weby se jsou jenom prodejci reklam. a obsah (zpravy, hobby, diskuse, ...) jsou jenom lakadla pro nic netusici obeti reklam
4. dnes reklama uz neni nahodna, ale je cilena. zameruje se na daneho uzivatele - obeti (klikace) podle jeho historie a preferenci webu
takze vsichni (vsichni kodto, klikaci, ...) jsme jak krecici bezici v kolecku, co se toci a vyrabi elektrinu, protoze pro 10 - 30 % (pro nas zajimaveho) obsahu klikame na stranky kde je 70 - 90% obsahu reklama
Zákazník je ten, kdo si reklamu zadal. Ty, Já, My , jsme subjekt, který má na reklamu kliknout . A nebo se počtem subjektů, kterým byla reklama pravidelně zobrazena, dosahuje vyjednání ceny reklamy. To je naše role. Proto se třeba facebook snaží, pro tebe zadarmo, tě udržet na webu. Protože pak řekne: Já tu mám denně 0.5 mld lidí, tak za reklamu, za odch. skupiny atd. hezky zacáluješ. A to je jediná role, kterou v tom hraješ.
Me reklamy nekdy taky vadi, myslim ty, co mi skacou do ksichtu a nemuzu se jich zbavit, ale na druhou stranu je potreba si uvedomit:
- nikdo me nenuti chodit na weby s reklamou
- kazda reklama je otravna az na tu, ktera vas oslovi ;)
- mnoho webu existuje jen diky prijmum z reklamy. Provoz hostingu, platy redaktoru, atd. Asi byste si nechtel platit predplatne vasich oblibenych stranek.
V tomto duchu jsem na reklamy zmenil nazor. Diky nim nemusim za sluzbu platit ja ale dela to de-facto inzerent.
Momentálně sleduji vesměs jen CT1 (vybrané porady na internetu) a CT-Déčko se svým synem ;-) ... jinak na televizi moc času nemám. Oba programy si platím koncesionářskými poplatky. Tj. nikdo mě nenutí se koukat na komerční televize s reklamou.
Když náhodou koukám na komerční televizi, tak reklamy neřeším (stejně kdybych přepnul, tak na ostatních komerčních kanálech jsou další synchronizované reklamy ;) ... a pořád je to jen čajíček oproti tomu, co vídávám v TV v USA.
I když začnu během nich dělat něco jiného, tak je podvědomě poslouchám a tu reklamu na novou Mazdu 6 koukám se zálibou... mít na ni volné prachy, tak už ji mám v garáži :-D
Každopádně většina české populace, prostě nepřestanou koukat na sračkoidní Novu a jí podobné kanály, takže zde se reklamě daří. Kdyby se na Novu nikdo nekoukal, tak tam nikdo inzerovat nebude.
Je pochopitelné, že když někdo staví svůj příjem z byznysu na reklamě, že se mu nebude líbít, pokud mu to někdo bojkotuje. Stejné je to ve všech odvětvích podnikání. My češi obzvláště bychom nejraději měli všechno super ale zadarmo.
>>> Když se našel způsob, jak šířit předražené filmy zdarma, tak se najde způsob, jak šířit obsah webu zdarma...
To nie je myslene vazne, vsak?
Vies preco sa nasiel sposob ako sirit predrazene filmy zdarma? Pretoze tie filmy zarabaju na inych poliach - kino, predaj DVD, merchandising. Cize ak chces toto aplikovat na weby, tak stale dojdes k tomu, ze za obsah musis zaplatit.
A len tak medzi nami, nenasiel sa sposob ako sirit predrazene filmy. Vzdy sa za to plati.
Samozrejme sa bavime o legalnom sposobe sirenia. Pretoze skutocne neviem ako by si chcel uplatnit nelegalne sposoby sirenia na weby...
Jak už tu padlo, obsahové weby mají příjem jedině z prodeje reklamy. Pokud by web neměl reklamy, tak by nemohl zaplatit za tvorbu obsahu, hosting a samozřejmě tvorbu a údržbu vlastního webu. Takže když reklamy zákazníci blokují, provozovatele webu to pochopitelně štve, a snaží se proti tomu něco dělat. Ti lidé samozřejmě mohou místo provozování webu jít dělat "do fabriky na pás", ale v takovém případě nebudou tvořit obsah.
U filmů je samozřejmě také potřeba zaplatit jejich výrobu, a jsou to veliké částky (Avengers: Age of Ultron stál v přepočtu 6.8 miliardy Kč). Nelegální šíření filmů je pro studia velká ztráta, ale pořád mají příjmy z kin, kabelové televize a DVD/BluRay. Navíc se studia snaží bojovat i na internetu, metodou cukru a biče. Tím bičem je stíhání uživatelů BitTorrentu, nahlašování obsahu share serverů atd. Tím cukrem je umožnění sledování filmů legálně, například na službách Netflix, Hulu Plus a Amazon Video.