Vlákno názorů k článku
Francouzská média zahájila týden proti blokování reklamy od Donald Trump - Toto chování musí nevyhnutně vést k softwarovým blokovačům,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 3. 2016 9:53

    Donald Trump (neregistrovaný)

    Toto chování musí nevyhnutně vést k softwarovým blokovačům, které reklamu stáhnou, ale uživateli nezobrazí. Šiřitel reklamy to nebude mít možnost zjistit.

    Je třeba zajistit, aby se na internet dostal jenom ten, kdo bude mít schválený prohlížeč, který nebude umožňovat žádným způsobem upravovat, na co se konzument dívá.

    Další možností je jako podmínku zobrazení obsahu vyžadovat zapnutou webkameru, skrz kterou se bude monitorovat pohyb uživatelových očí. Pokud se na každou reklamu nebude dívat alespoň 30 sekund, spustí se alarm. Jestliže se ani tak nepodřídí, odpojí se od internetu. Certifikát o nákupu a plné funkčnosti kamery předloží svému ISP, jinak bude odpojen. (Inspiraci najdeme v epizodě Fifteen Million Merits seriálu Black Mirror.)

  • 23. 3. 2016 10:00

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    I staženou ale nezobrazenou reklamu má provozovatel reklamy možnost zjistit. A pokud to upravíte tak, aby se reklama nahradila třeba prázdným obrázkem, pořád zbývá možnost doručovat obsah stejným způsobem, jako reklamu – takže blokátor pak nahradí i ten obsah.

    Je třeba zajistit, aby se na internet dostal jenom ten, kdo bude mít schválený prohlížeč, který nebude umožňovat žádným způsobem upravovat, na co se konzument dívá.
    On někdo nutí ty lidi na tu stránku s reklamou lézt?

  • 23. 3. 2016 10:11

    Fátr (neregistrovaný)

    Ha ha. No jo můžou ten svůj obsah s reklamou dávat jako jeden velký obrázek. Ale to by neprošlo, protože dynamika. A možná by to taky jen přispělo k vývoji AI ;-)

  • 23. 3. 2016 13:01

    NULL (neregistrovaný)

    "On někdo nutí ty lidi na tu stránku s reklamou lézt?"

    Pardon, ale tuto větu totálně nesnáším. Takto bychom se dostali za chvíli do pěkné prd....,. Takto kdybychom se chovali všichni, tak se taky mohlo nakonec stát ( protože za info o nemocnosti populace se platí dost - velký kšeft, velký efekt na lidi ) , že Vám u vchodu do potravin budou dělat veřejně kolonoskopii s tím, že Vás přece nikdo nenutí tam lézt. A to si nikdo nepřejeme. Ano, je to příklad vyhnaný do extrému, ale princip je stejný ale kdoví, web před 12 lety vypadal úplně jinak.
    Nejlepší bývá střední cesta: Na webu si vzít za bannerové místo peníze a jestli to uživatel zablokuje, je jeho věc. Vy jste to na webu návštěvníkovi předal. To je jako by mi někdo zakazoval vyhazovat ze schránky letáky z Tesca bez přečtení(zobrazení) ...

  • 23. 3. 2016 13:17

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Co je na té větě špatně? Někdo mi nabízí něco k prodeji, nějaké vlastnosti se mi líbí, nějaké nelíbí – já si to vyhodnotím, a když dospěju k tomu, že danou věc s danými vlastnostmi (včetně ceny) chci, koupím ji. A nebo dospěju k tomu, že to nechci, a nekoupím to. To samé na webu – Buď mi obsah webu stojí za to i s reklamami, pak tam zůstanu, nebo to vyhodnotím tak, že ten web za to nestojí, tak jdu pryč. Je to jednoduché, nikdo si na nic nemůže stěžovat, všechno je v pořádku.

    Ano, váš příklad je vyhnaný do extrému, a opravdu vás nikdo nenutí lézt na web, kde je reklama, nenutí vás kupovat si auto za dva miliony nebo nakupovat potraviny v obchodě, kde dělají veřejnou kolonoskopii.

    Na letáky z Tesca existuje férové řešení – na schránku si napíšete, že reklamu nechcete. Nechápu, proč všichni ti reklamobijci už dávno nepřišli s HTTP hlavičkou „reklamu ne“, kterou by jejich prohlížeč odesílal serveru a server by se podle toho rozhodl, jaký obsah jim poskytne. To by bylo férové řešení.

  • 23. 3. 2016 13:30

    NULL (neregistrovaný)

    No jo pane Filipe Jirsáku, jenže když třeba lezu z mobilu na web poprvé a takto lezu často, tak té reklamy natahám a na mob. připojení už mě to nakonec za nějakou dobu i stojí peníze.
    Ale co je problém? Já nemám problém s tím, že reklama pomáhá, třeba zde na root.cz s provozem. Já mám problém s tím, že mě to otravuje, i z důvodu výše, root.cz to musí vysvětlovat lidem a tak nějak přežívá a kapsu si nakonec mastí někdo úplně jiiný. Je to jako, kdyby ta roznašečka letáků nedostala za každý leták co skončí v koši zaplaceno, nebo kdybych přišel do potravin a pokud si u vchodu nenaberu do tašky někým mi nacpané letáky, prodejce v obchodě přichází o marži. A to není dobré ani pro prodejce, ani pro mne. To je dobré pouze pro reklamního parazita na zákaznících a tom imaginárním obchodu. A toto by se mohlo dít všude, jako všude na netu. V autodílně, u stánku, v hospodě - po večírku by jste chodil domů s kapsou letáků ... :-)
    Jde o to, že třeba zde na root.cz, to hezky řeší těmi podporovateli, žádostí o vypnutí adblocku - a to mám, protože sem chodím, tak je podpořím, ale v podstatě jsou root.cz vydáráni k zobrazení reklam a my vydíráni k jejich shlížení a vy toto obhajujete. Pokud by vše z reklam šlo jen rootu, asi bych tak nenamítal.
    Jenže i do budoucna v tom asi bude potřeba udělat pořádek:
    Tedy server by měl obětovat místo a bannery + zobrazení a za to by měl dostat zaplaceno a já bych měl mít možnost, jestli si to vypnu nebo ne + třeba valit to řešení s podporovateli. Jinak jsme my, já, vy i root a jiné servery rukojmími 3. stran, reklamek, a ještě nás nutí se sami tlačit o sledování reklam.
    Proto tu větu, kterou jste použil nesnáším.

  • 23. 3. 2016 13:49

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Když vás to otravuje, tak na ten web podruhé nelezte. To, že jdete na nějaký web poprvé a nevíte, že tam budou reklamy, je okrajový případ.

    Ta možnost podpořit server jinak není principiální řešení problému. Úplně stejně, jako teď lidé tvrdí, že na ten web prostě musí chodit, ale vadí jim reklamy, budou tvrdit, že na ten web prostě musí chodit, ale že požadovaná částka za „vypnutí reklamy“ je příliš velká. A že tedy zaplatí jednou a pak si mezi sebou nasdílí přístupové údaje. A že za to vlastně může provozovatel webu, protože kdyby mu stačili nižší příspěvek, dotyčný by určitě zaplatil.

    Já rukojmím reklamních agentur nejsem, já na weby, kde mne otravuje reklama, prostě nechodím.

    Pokud se ti, kteří odmítají reklamu, dohodnou, vytvoří doplněk do prohlížeče, který bude serveru posílat spolu s požadavkem na stránku oznámení, že nechce reklamu, nebudu s tím mít nejmenší problém. Dokonce bych naopak považoval – po nějaké době na rozšíření a přizpůsobení se – za nefér, pokud by pak server přesto reklamu posílal. To by bylo férové řešení, provozovatel by se sám mohl rozhodnout, zda obsah pošle i někomu, kdo reklamu neuvidí, nebo jestli ho třeba přesměruje na předplatné.

    Ale použití AdBlocku v současné podobě považuju za nefér, ti, kteří ho používají, jsou černí pasažéři, a jsou jimi záměrně. Nejde o žádný boj proti obtěžující reklamě, jde o to získat něco na úkor ostatních. Férový boj proti otravné reklamě znamená buď na daný web nelézt, nebo postupovat podle předchozího odstavce.

  • 23. 3. 2016 13:56

    NULL (neregistrovaný)

    Ne. Je problém v tom, že server má vyprodukovat obsah, reklamu, za ni si vzít peníze a nestarat se o to, co klient s reklamou udělá. Jenže reklamky svou odpovědnost / riziko podnikání hodily na servery a z toho celý problém je. Takže řeči o nikdo tě tam nenutí lozit jsou mimo a rootu by asi moc nepomohlo, kdyby jim klesla návštěvnost, i když jde o takové 0 jako já co neplatí, protože pak by jim za to zobrazení nikdo nic nedal.

  • 23. 3. 2016 14:17

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    To, aby Rootu neklesla návštěvnost, není starost čtenářů, ale provozovatele. Kdyby Root přestal vydávat články, které vás zajímají, budete sem chodit pořád dál, jenom aby Rootu neklesla návštěvnost? Jinak pokud by Root přišel o čtenáře, kteří teď blokují reklamu, bylo by to z obchodního hlediska úplně jedno.

    Nikdo vás nenutí sem chodit není mimo, opravdu vás k tomu nikdo nenutí. Schválně si to někdy vyzkoušejte, nelezte na web, který vás obtěžuje reklamami – uvidíte, že se vám vůbec nic nestane.

  • 23. 3. 2016 16:17

    Rad (neregistrovaný)

    Nepochopil.
    - sem malokdo leze pro ty reklamy, ale pro ten obsah.
    - podle spravnosti by reklamni zadavatel nemel pravo nutit provozovatele stranek, aby vnucoval zobrazeni reklam uzivatelum (jak je tomu ted), melo by platit: otevreni stranky = zobrazeni reklamy

    jako kdyby si clovek koupenim pairovych novin MUSEL POVINNE CIST reklamy a jeste u toho mu nejaky kontrolor asistoval a kladl mu zkusebniotazky, jestli to opravdu cetl ... a az pak (na zaklade spravnych odpovedi) mu povolil si kousek novin precist

  • 23. 3. 2016 16:32

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Nikdo po nikom nechce, aby reklamy na webu povinně četl. Ale ty papírové noviny si také kupujete i s reklamou, nemáte žádný trik, jak by ta reklama v okamžiku, kdy noviny vezmete do ruky, zmizela. To už je starost zadavatele reklamy, jestli ji dokáže udělat tak, aby mu k něčemu byla. A taky to může vydavatel novin přehnat a lidi je přestanou kupovat, protože budou mezi reklamou těžko hledat články. To všechno se děje a je to normální. Ale není normální přijít ke stánku s novinami, prohlásit „já vím, že někdo musí vydávání novin platit, ale ať to za mne zaplatí někdo jiný“, vytrhnout si článek, který mne zajímá, a odejít.

  • 23. 3. 2016 17:00

    NULL (neregistrovaný)

    pane Jirsáku, server ( zde root.cz ) by neměl odpovídat za to, že si reklamu uživatel nevypne. Server ( zde root.cz ) by měl vygenerovat obsah stránky i s reklamami, poslat je uživateli do prohlížeče a dostat za to zaplaceno. To, že uživatele nezajímají reklamy je problém reklamky, ne serveru ( zde root.cz ). Jenže reklamka to chytře přehrála na servery a tím za ni tu "špinavou práci" dělá server ( zde root.cz) a nutí uživatele na to čumět. Přece server ( zde root.cz ) splnil to, co měl a poslal reklamu.

    "Nikdo po nikom nechce, aby reklamy na webu povinně četl. Ale ty papírové noviny si také kupujete i s reklamou, nemáte žádný trik, jak by ta reklama v okamžiku, kdy noviny vezmete do ruky, zmizela"

    No a když si koupím noviny a ty reklamy, než noviny přečtu vystřihám nůžkama, tak jako podle Vás kazím kšeft novinám a když se mi to nelíbí tak mám jít jinam? Ne. Noviny dostaly zaplaceno a reklamu tam daly, ale když to udělá server, tak se po něm ještě chce, aby kontroloval, že reklamy "nevystřihnu". A proto, píši Vám to již po osmé, by server měl být odpovědný jenom za to, že reklamy pošle do prohlížeče, ne za to, že si je někdo "nevystřihne".

  • 23. 3. 2016 17:18

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Server neodpovídá za to, že si uživatel reklamu vypne. Akorát jsou uživatelé s blokovanou reklamou pro reklamku nezajímaví, takže úměrně jejich podílu v počtu návštěvníků stránky klesá cena, kterou je ochotna reklamka za místo k zobrazení zaplatit. Servery nebojují proti blokování reklamy proto, aby prodaly víc zobrazení (prodají stejně), ale aby si mohly říci o vyšší částku za zobrazení.

    Když si ty reklamy vystříháte nůžkama, nekazíte kšeft vůbec nikomu. Zadavatel reklamy dostal šanci vás oslovit, to, že vás vaše reklama při tom stříhání nezaujala, je jeho problém.

    A proto, píši Vám to již po osmé, by server měl být odpovědný jenom za to, že reklamy pošle do prohlížeče, ne za to, že si je někdo "nevystřihne".
    Píšete to už po osmé, a už když jste to psal po prvé, bylo to tak. Možná byste se mohl zaměřit na něco jiného a požadovat, aby se v ČR po silnicích začalo jezdit vpravo nebo aby kilogram měl 1000 gramů.

  • 23. 3. 2016 21:08

    NULL (neregistrovaný)

    "Když si ty reklamy vystříháte nůžkama, nekazíte kšeft vůbec nikomu. Zadavatel reklamy dostal šanci vás oslovit, to, že vás vaše reklama při tom stříhání nezaujala, je jeho problém"

    Ano a v případě internetu dostal tu šanci server, ale na rozdíl od novin se mu krátí cena za reklamu když ji "vystřihnu". A to je to místo, kde to kulhá, takže server za to odpovědný je jinak mu zkrátí cenu, ne jako novinám které nikdo nic nekrátí. A kdyby to bylo tak jak píši, bylo by to stejné s novinami a spravedlivé k serveru, protože on reklamu naservíruje, i k uživateli, který si může reklamu "vystřihnout" i k reklamce, protože pokud její reklama není zajímavá, tak se neprosadí, ne že bude nutit server žebrat a zamezovat "vystříhávání".

    "Píšete to už po osmé, a už když jste to psal po prvé, bylo to tak. Možná byste se mohl zaměřit na něco jiného a požadovat, aby se v ČR po silnicích začalo jezdit vpravo"

    Nevím proč bych měl požadovat takovou hovadinu, zvláště když je z Vaší hlavy, ne z mojí. Je to jenom plk, který nesouvisí s tím o čem se tu diskutuje a pokud jste to použil jako argument k diskuzi o reklamě na netu, tak je to argument tak na úrovni žáka zvláštní školy.

  • 23. 3. 2016 19:29

    source (neregistrovaný)

    - při sledování komerční TV sledujete pozorně i reklamní bloky, nebo přepínáte kanál / jdete jinam / mute?
    - takže když mi vadí billboardy, které na některých místech dokonce znemožňují výhled na veřejný prostor, nemám chodit ven? Jak by to asi vypadalo, kdyby se nikdo neozval. To, že vy si necháte věci líbit a jdete jinam je váš styl života. Nevnucujte jej ostatním. Jenom nebuďte zklamaný, že nakonec už nebude kam utéct.
    - reklama dnes už zdaleka není o banerech. Převléká se za seriózně napsané články a pozitivní komentáře zaručených uživatelů výrobku.
    - stejně jako nemusím číst celou diskusi, abych mohl přispět, nemusím číst ani celý obsah stránky.
    - svoboda slova je nejenom to, že ostatní mohou říkat, co chtějí. Je to zároveň i moje svoboda je neposlouchat. V tomhle případě filtr webových prvků.
    - Wikipedia je bez reklam. Pokud chtěli peníze, požádali o ně čtenáře ve formě donate (řekli přesně, kolik chtějí vybrat).

  • 23. 3. 2016 14:45

    Lama (neregistrovaný)

    Vy jste vážně natvrdlý nebo co? Jde o to, že člověk už nemá téměř na výběr. Reklama je všude. Je to jako kdyby každý obchod prováděl třeba tu klonoskopii.

    "...opravdu vás nikdo nenutí lézt na web, kde je reklama..." - Já bych navrhoval, nelézt nějaký čas na web vůbec. Taková stávka čtenářů. Aspoň týden, dva. Bylo by zajímavé sledovat, jak by reagovali vlastníci webů. Třeba by se chytli za nos a uznali, že čeho je moc, toho je příliš.

  • 23. 3. 2016 15:27

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Pořád v diskusích o blokování reklamy čtu, jak v případě detekce blokování lidé přejdou jinam, kde je kvalitní obsah bez reklam.

    A že člověk nemá na výběr a reklama je všude? Myslím, že vás opravdu nikdo nenutí lézt na jakýkoli web. Ostatně pokud bude poptávka po webu bez reklam, s tím, že bude placený jiným způsobem, takové weby vzniknou. Jenže ona taková poptávka není. Poptávka je po tom, aby dotyčný měl placený obsah, ale aby to platil někdo jiný.