Pojistovny jsou vubec cire svinstvo, byla doba, kdyz v CR pojistoval auta stat - bylo to levne a fungovalo to, zadne malusy, bonusy atd. proste se platilo a bylo pokryto tak, aby vysledek odpovidal cene rocnich nahrad - pak se to dalo soukromim firmam, aby se reklo, ze to byude levnejsi, lepsi a kupa kecu - zpoacatku byl boj o klienty - nakonec kartel uzvrel dohody a zacalo se zdimat, pak se zacalo vylucovat, pojistovny se zacaly snazit neplatit nic ... a jako vrchol; vam klazdy rok oznami, ze se neco zvysilo a tak mate platit o 2 tisice vice i kdyz jste nebourali ... protoze pry inflace, zvysene nahrady ... a tez jako bonus mate limit, co za statni doby nebylo, kdyz se nekomu neco stane a nekdo to bude natahovat, tak vas pojistovna prestane kryt ... to same se dnes deje u verejneho pojisteni zdravi
Mluvíte o době, kdy oprava škod byla levná (socialismus lidskou práci neodměňoval), nabídka servisů byla omezená, a díly byly nedostupné, byť tabulkově levné. Pokud Vám vyklepali blatník a přelakovali, dokonce Vám ještě odečetli "zhodnocení vozidla". Samotná auta byla o tři generace za světovým standardem, takže jak díly, tak opravy celkově byly levné.
Do této doby se chcete navrátit? Protože pokud ne, tak se současnými cenami práce a dílů, odpovídajících vývoji v automobilismu, Vámi popisovaného stavu už nedosáhnete, a to ani se "státní pojišťovnou".
Velmi odvážné je tvrdit, že to tehdy "fungovalo". To byste musel odmyslet obrovskou cenu aut vůči výdělkům, všeobecný nedostatek aut, dílů i servisního času, i to, že provoz státních podniků nebyl ziskový, takže vše ve výsledku zaplatil stát. Ten stát, který v roce 1989 prakticky zkrachoval, protože už nedokázal dál rolovat hospodářské deficity.