Vlákno názorů k článku
GM má zakázáno pět let prodávat data řidičů, ta byla použita k zvýšení pojistného od Izak - Pojistovny jsou vubec cire svinstvo, byla doba, kdyz...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2025 11:12

    Izak

    Pojistovny jsou vubec cire svinstvo, byla doba, kdyz v CR pojistoval auta stat - bylo to levne a fungovalo to, zadne malusy, bonusy atd. proste se platilo a bylo pokryto tak, aby vysledek odpovidal cene rocnich nahrad - pak se to dalo soukromim firmam, aby se reklo, ze to byude levnejsi, lepsi a kupa kecu - zpoacatku byl boj o klienty - nakonec kartel uzvrel dohody a zacalo se zdimat, pak se zacalo vylucovat, pojistovny se zacaly snazit neplatit nic ... a jako vrchol; vam klazdy rok oznami, ze se neco zvysilo a tak mate platit o 2 tisice vice i kdyz jste nebourali ... protoze pry inflace, zvysene nahrady ... a tez jako bonus mate limit, co za statni doby nebylo, kdyz se nekomu neco stane a nekdo to bude natahovat, tak vas pojistovna prestane kryt ... to same se dnes deje u verejneho pojisteni zdravi

  • 21. 1. 2025 13:06

    K>

    Vzhledem k tomu, ze obvykle stat hospodari velmi spatne (posta, drahy), a neni to jen ceska zalezitost, ale celkem obecny jev, tak ne, diky. Statni penize se muzou palit i jinymi zpusoby.

  • 21. 1. 2025 13:20

    Miroslav Šilhavý

    Mluvíte o době, kdy oprava škod byla levná (socialismus lidskou práci neodměňoval), nabídka servisů byla omezená, a díly byly nedostupné, byť tabulkově levné. Pokud Vám vyklepali blatník a přelakovali, dokonce Vám ještě odečetli "zhodnocení vozidla". Samotná auta byla o tři generace za světovým standardem, takže jak díly, tak opravy celkově byly levné.

    Do této doby se chcete navrátit? Protože pokud ne, tak se současnými cenami práce a dílů, odpovídajících vývoji v automobilismu, Vámi popisovaného stavu už nedosáhnete, a to ani se "státní pojišťovnou".

    Velmi odvážné je tvrdit, že to tehdy "fungovalo". To byste musel odmyslet obrovskou cenu aut vůči výdělkům, všeobecný nedostatek aut, dílů i servisního času, i to, že provoz státních podniků nebyl ziskový, takže vše ve výsledku zaplatil stát. Ten stát, který v roce 1989 prakticky zkrachoval, protože už nedokázal dál rolovat hospodářské deficity.