Godot 4.3 poběží nativně na Waylandu

31. 1. 2024

Sdílet

Godot 3.4 Autor: SakuraMiyazono, podle licence: CC BY-SA 4.0
Godot 3.4

Herní engine Godot počínaje verzí 4.3 nebude k běhu potřebovat XWayland. Tvůrci dokončují podporu pro nativní běh na Waylandu, na které pracují od roku 2022.

V tuto chvíli se ví o některých omezeních, jež budou dále řešena (například kurzor nepodporující neceločíselné škálování) a ve vývojové větvi už visí i další nové optimalizace pro renderovací smyčku na Waylandu.

Ve stručnosti zmiňme, že koncem prosince Yuri Sizov psal v souvislosti s vývojem verze 4.3 třeba také o velkém refactoringu celého renderovacího systému, ovladači pro Direct3D 12, vylepšení pro současné užití více vstupních zařízení k dané akci ve hře. Následně se rozpovídal Rémi Verschelde o grafech acyklických příkazů či dalších vylepšeních animačního systému. A konečně Clay John v polovině ledna shrnul priority projektu pro nejbližší období – více ve videu.

Jen tak mimochodem na závěr: na loňském GodotConu měl přednášku i známý open-sourcař, autor Midnight Commanderu, zakladatel GNOME, Mono a Xamarinu, Miguel de Icaza.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.