Herní engine Godot počínaje verzí 4.3 nebude k běhu potřebovat XWayland. Tvůrci dokončují podporu pro nativní běh na Waylandu, na které pracují od roku 2022.
V tuto chvíli se ví o některých omezeních, jež budou dále řešena (například kurzor nepodporující neceločíselné škálování) a ve vývojové větvi už visí i další nové optimalizace pro renderovací smyčku na Waylandu.
Ve stručnosti zmiňme, že koncem prosince Yuri Sizov psal v souvislosti s vývojem verze 4.3 třeba také o velkém refactoringu celého renderovacího systému, ovladači pro Direct3D 12, vylepšení pro současné užití více vstupních zařízení k dané akci ve hře. Následně se rozpovídal Rémi Verschelde o grafech acyklických příkazů či dalších vylepšeních animačního systému. A konečně Clay John v polovině ledna shrnul priority projektu pro nejbližší období – více ve videu.
Jen tak mimochodem na závěr: na loňském GodotConu měl přednášku i známý open-sourcař, autor Midnight Commanderu, zakladatel GNOME, Mono a Xamarinu, Miguel de Icaza.