Letos chtějí vývojáři Wine notně pokročit v podpoře běhu na Waylandu (což je poměrně nevyhnutelný krok. Počáteční Wayland ovladač přišel v rámci Wine 9.0 a jde o jakýsi nekompletní náhled na možnosti budoucí, kterému ale chybí ještě spousta funkcionality.
Těšit se výhledově můžeme na podporu minimalizace oken, dokončení podpory OpenGL, dále kopírovací schránku či podporu drag&drop.Práce na běhu na Waylandu vede Alexandros Frantzis ze společnosti Collabora, nyní shrnul vše, co se stihlo za loňský rok na firemním blogu (vyjmenovává např. podporu klávesnice a myši (včetně mouselooku), maximalizace oken, celoobrazovkový režim, API Vulkan plus Direct3D skrze WineD3DPVulkan a DXVK, základní podporu HiDPI.
Tento rok nás tedy čeká emulace změn módů displeje skrze škálování na úrovni kompozitoru, již zmíněné OpenGL, lepší podpora pozicování některých oken (popup, menu atd.), minimalizace oken a také celková vylepšení robustnosti a stability běhu. A pokud vše půjde hladce, rádi by vývojáři zapracovali i na správě barev a HDR na Waylandu, automatické detekci DPI přímo v rámci jádra Wine a dalších věcech.