Hlavní navigace
Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Nabídky práce v IT
Kalendář
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Zdroják
Manuály
Licence
Jak na Linux
Hledat
Přihlásit
Zůstat přihlášen
Registrovat
Zapomenuté
heslo
nebo
jméno
Root.cz
»
Nálepky
»
OpenGL
OpenGL
1
–
30
/
153
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
Následující strana
Poslední strana
MorphOS 3.16 s novým prohlížečem, vydáno OpenZFS 2.1.3
Stalo se
Pokrok FreeBSD v rychlosti startu, Mesa 22.0.0 je venku – stabilní vydání ale až s 22.0.1, vyšel nový Blender 3.1 s podporou Apple M1, nová verze Tails 4.28 je bez zásadních novinek.
David Ježek
13. 3. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
Nová svobodná hra Hypnagonia, Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy
Hypnagonia: Therapy through Nightmares je otevřená hra inspirovaná titulem Slay the Spire. Emulátor konzole Wii U Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy a vydat verzi pro Linux. FEX-Emu je slibný projekt pro hraní na architektuře AArch64.
Filip Zatloukal
17. 2. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
2 minuty
Microsoft přidává podporu D3D12 Compute do Mesa 22.0
Není to tak dlouho, co Microsoft zaslal do projektu Mesa kód pro podporu OpenGL Shader Storage Buffer Objects. Jde o jednu z věcí, která pozvolna posouvá podporu kódu Direct3D 12 v Mesa od starší verze OpenGL 3.3 k věcem, které vyžaduje řada OpenGL…
David Ježek
11. 1. 2022
Počet nových komentářů
28
Novinky pro Linux 5.17: ovladač AMD P-State či Intel Hardware Feedback Interface
Ovladač AMD P-State, podpora názvů oddílů u Ext4, zmizí nepoužívaná CleanCache, nové opravy pro zlobivé x86 tablety, Mesa 22.0 s FreeSync/VRR pro Intel OpenGL/Vulkan, Intel HFI pro Intel Alder Lake.
David Ježek
7. 1. 2022
Doba čtení:
6 minut
Novinky pro Linux 5.17: spousta aktualizací pro GPU, lepší podpora NZXT
Vylepšení DRM, podpora Raptor Lake, 10bit i 4k/60p u Raspberry Pi, OpenGL 4.3 u VMware SVGA, SimpleDRM s framebufferem Apple M1, NVDEC pro čipy Tegra, ovládání LED u NZXT, ethernet pro AMD Rembdrandt.
David Ježek
24. 12. 2021
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
5 minut
Vulkan pro Counter-Strike: Global Offensive
V úterý Steam vydal aktualizaci hry Counter-Strike: Global Offensive (CSGO) s experimentální podporou Vulkan v Linuxu. Podpora funguje přes DXVK-Native, který překládá Direct3D do API Vulkan. Hru je potřeba spustit s parametrem -vulkan. Podobně již…
Jan Fikar
17. 12. 2021
Počet nových komentářů
2
Minecraft o 30 % rychlejší
Ve středu Marek Olšák poslal do knihovny Mesa malinkou opravu, která zapne mesa_glthread=true pro Minecraft a ten je o asi 30 % rychlejší. Pokud tedy používáte open source grafické ovladače s knihovnou Mesa. Kdo nechce čekat na vydání Mesa 22,…
Jan Fikar
26. 11. 2021
Počet nových komentářů
2
Red Hat najímá dalšího vývojáře pro GPU
Tým v Red Hatu věnující se GPU subsystému a věcem souvisejícím už obsahuje velká jména jako David Airlie (správce DRM) či dalších vývojářů pracujících v rámci projektu MESA. Nyní Red Hat hledá dalšího experta přes GPU, který se bude věnovat oblasti…
David Ježek
13. 10. 2021
Počet nových komentářů
1
AMD nabírá další vývojáře, zmiňuje Steam Deck a Tesla Model S
Společnost AMD získává další a další významné zákazníky pro svá CPU / GPU / APU. Logicky tak nabírá další vývojáře zejména pro práce týkající se operačního systému, který mnozí výrobci používají díky jeho cenové politice. V nově vypsaných pozicích…
David Ježek
4. 8. 2021
LibreOffice 7.2 RC1 ukazuje nejen rychlejší běh
První kandidát na příští verzi kancelářského balíku LibreOffice 7.2 je na světě. Vyzkoušet si tak můžeme novou funkcionalitu jako například command pop-up / heads-up display, počáteční podporu GTK4, kompilaci do WebAssembly, cachování fontů pro…
David Ježek
14. 7. 2021
Počet nových komentářů
5
Wine experimentálně na Waylandu, Kodi 19 a Python 3 a AV1
Stalo se
F2FS s nastavením komprese Zstd/LZ4, Mabox Linux 21.02, 6. generace 3D NAND flash, LLVM/Clang 12 a Ryzen 5950X, NASA Perseverance na Marsu, GTK 4.2 a nové OpenGL, full-frame Foveon X3 hned tak nebude.
David Ježek
21. 2. 2021
Počet nových komentářů
13
Doba čtení:
4 minuty
VLC 4.0 již brzy, nabídne nové rozhraní a možná i podporu pluginů třetích stran
President nadace VideoLAN Jean-Baptiste Kempf se v rozhovoru rozpovídal o nejbližší budoucnosti projektu VLC. Čekat v horizontu několika měsíců můžeme nové uživatelské rozhraní zahrnující průhlednost prvků, jednodušší ikony, blur efekty a také…
David Ježek
16. 2. 2021
Počet nových komentářů
7
Proč se starat o technickou kvalitu, když máme AI
Fenoménem 20. století byl technický pokrok prakticky ve všech oblastech, vzešlý často z fyzikálních objevů. 21. století bude patřit spíše softwaru v podobě neuronových sítí a samoučících se systémů.
David Ježek
5. 2. 2021
Počet nových komentářů
40
Doba čtení:
7 minut
GTK 4.0.1 opravuje spoustu chyb a přináší GStreamer s lepší akcelerací videa
Na světě je první stabilizační vydání grafického toolkitu GTK 4.0.1. Opravuje celou škálu nahlášených chyb a přináší také aktualizované výchozí téma vzhledu a dokumentaci. Tvůrci také vylepšili používaný multimediální framework GStreamer, který…
David Ježek
13. 1. 2021
Počet nových komentářů
1
Revoluce: Microsoft vydává DirectX pro Linux (ale jen pro Windows 10)
Microsoft již brzy zpřístupní ve Windows 10 věci jako DirectX / Direct3D 12, CUDA či OpenGL, OpenCL a DirectML. Pracuje také na obecné podpoře běhu linuxových GUI aplikací pod Windows 10.
David Ježek
22. 5. 2020
Počet nových komentářů
80
Doba čtení:
7 minut
Microsoft a Collabora pracují na implementaci OpenGL/OpenCL nad DirectX 12
Microsoft a Collabora oznamují partnerství, v rámci něhož vyvinou mapovací vrstvy pro OpenCL a OpenGL nad DirectX / Direct3D 12. Cílem je implementovat podporu OpenCL 1.2 a OpenGL 3.3 na všech verzích Windows a zařízeních, která mají podporu…
David Ježek
25. 3. 2020
Počet nových komentářů
4
Raspberry Pi 4 bude mít grafický ovladač Vulkan
Eben Upton v pátek oznámil, že se začalo pracovat na grafickém ovladači Vulkan pro Raspberry Pi 4. První betaverze se dočkáme asi za šest měsíců. Nedávno grafický ovladač Raspberry Pi 4 získal oficiální certifikaci OpenGL ES 3.1. Starší Raspberry…
Jan Fikar
3. 2. 2020
Počet nových komentářů
13
GLOVE, překlad OpenGL ES na Vulkan je nyní open-source
Think Silicon oznámili otevření kódu svého projektu GLOVE pod licencí LGPLv3. Ten slouží k běhu OpenGL ES aplikací skrze API Vulkan na systémech Android, Linux či Windows, obecně tedy jde o vrstvu umožňující běh starších aplikací na novějším API…
David Ježek
1. 8. 2018
Počet nových komentářů
7
Apple macOS 10.14 již označuje OpenGL a OpenCL za zastaralé
Společnost Apple ohlásila novou verzi 10.14 „Mojave“ svého operačního systému macOS, ve kterém posílá otevřená API OpenGL a OpenCL „do důchodu“. Nejde o žádné zásadní překvapení, mezi next-gen API je o Apple Metal vedle AMD Mantle / Vulkan a MS…
David Ježek
5. 6. 2018
Počet nových komentářů
29
Vícevláknové OpenGL v Mesa zvyšuje výkon v dalších hrách
Vícevláknové OpenGL (threaded GL dispatch) v knihovně Mesa může výkonu ve hrách jak pomoci, tak ho i zhoršit. Proto se v současnosti používá seznam aplikací v drirc, ve kterých má být zapnut (whitelist). Nedávno na seznam přibyly hry War Thunder…
Jan Fikar
27. 7. 2017
Herní engine Unity ukončí podporu DirectX 9
Herní engine Unity oznamuje, že koncem roku plánuje vypnout podporu stařičkého, ale dlouhodobě hodně používaného, grafického API DirectX 9. Hlavně to znamená, že hry už nepůjdou exportovat pro Windows XP. Aby to bylo možné, musel by vývojář…
Roman Bořánek
10. 7. 2017
Počet nových komentářů
8
Mad Max jede na Vulkanu o hodně rychleji než s OpenGL
Feral Interactive vydal veřejnou beta verzi hry Mad Max v Linuxu, která využívá Vulkan a je často víc než dvakrát rychlejší než OpenGL. Vulkan verze Mad Maxu je navíc dostupná jen v Linuxu, ve Windows není. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
30. 3. 2017
Počet nových komentářů
13
Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan
Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…
Roman Bořánek
20. 3. 2017
Počet nových komentářů
10
Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0
Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…
Jan Fikar
10. 1. 2017
Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan
Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…
Jan Fikar
3. 11. 2016
Herní výkon v Ubuntu v různých desktopových prostředích
Phoronix podrobil testům nové Ubuntu 16.10 a konkrétně se zaměřil na herní výkon v OpenGL v různých desktopových prostředích: Unity, GNOME, Xfce, LXDE, KDE, Openbox a MATE. Ve většině testů byly výsledky vyrovnané a LXDE, GNOME, Openbox a KDE…
Petr Krčmář
19. 10. 2016
Počet nových komentářů
13
Intel pracuje na rychlém 2D GPU renderování pro WEB
Intel pracuje na rychlém 2D renderování pro WEB. Projekt se jmenuje Fast UI Draw a má akcelerovat výhradně na GPU všechny kreslící operace HTML5. Jako backend lze použít OpenGL 3.3 nebo OpenGL ES 3.0. Zajímavý je výkon na tři roky starém notebooku…
Jan Fikar
8. 9. 2016
Počet nových komentářů
2
Grafický výkon Ubuntu 16.04 v různých prostředích
Phoronix otestoval připravované Ubuntu 16.04 a zaměřil se na výkon OpenGL v různých grafických prostředích: Unity, Xfce, KDE, LXDE, GNOME, MATE a Openbox. K testům byl použit počítač s procesorem Core i5 6600K Skylake a integrovanou grafikou HD…
Petr Krčmář
18. 4. 2016
Počet nových komentářů
4
Použití knihoven OpenVG a EGL (nejenom) na Raspberry Pi
Dnešní článek o počítačové grafice na Raspberry Pi bude zaměřen na vysvětlení základních postupů využívaných v knihovně EGL. Ukážeme si inicializaci EGL i způsob zjištění dostupných konfigurací framebufferu.
Pavel Tišnovský
25. 2. 2016
Doba čtení:
27 minut
Vulkan: nástupce OpenGL je tu. Stahujte ovladače
DirectX má velkou konkurenci. Dorazilo grafické API Vulkan, který má už v den vydání finální specifikace větší podporu, než kdy mělo OpenGL. Kdo všechno nové API podporuje a v čem je vlastně lepší?
Roman Bořánek
17. 2. 2016
Počet nových komentářů
37
Doba čtení:
2 minuty
1
–
30
/
153
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
Následující strana
Poslední strana
Zprávičky
Google Summer of Code 2022 zafinancuje více než 1200 projektů
Do letošního ročníku GSoC se hlásilo celkem 4 tisíce zájemců z 96 zemí a zasláno bylo 5155 návrhů projektů. Google nakonec schválil…
13:48
Počet nových komentářů
1
Microsoft nasadí AI upscaling fotek v prohlížeči Edge
Webový prohlížeč Microsoft Edge (a také firemní Bing mapy) se odliší od vší své „Chromiumácké“ konkurence nasazením neuronové sítě na…
10:14
AMD hovořila o Zen 4: výkon až 30% nad Intel Alder Lake
Začal Computex a tak opět došlo na keynote šéfky AMD Lisy Su. Ta mimo spousty jiných věcí blíže představila schopnosti příští generace…
9:47
Počet nových komentářů
11
Další zprávičky
Napište zprávičku
Práce
Kurzy
IT Project Coordinator
Technik(čka) pro opravy elektronických měřicích přístrojů:
JS/PHP Developer(ka) s těžištěm na front-endu v týmu Seduo
Python R&D Developer/ka
.NET, C# Developer
Technik výroby
Další nabídky práce »
Jak úspěšně připravit vaši první online kampaň
Zbavte se stresu z hodnotících rozhovorů
Mentoring: Nechte si poradit a odbrzděte kariéru
Seznamy na SharePointu 1: vytvářejte seznamy a sloupce
Budujte úspěšnou kariéru v jakémkoli věku!
MS Teams pro administrátory 1: základy vytváření a správy týmů
Další kurzy a školení »
Práce
Kurzy
IT Project Coordinator
Vývojář/Analytik C++
Senior Product Manager pro službu Arnold-robot.com
PHP Developer/ka v týmu Jobs.cz
Technik výroby
Production IT Expert
Další nabídky práce »
Jak úspěšně připravit vaši první online kampaň
Mentoring: Nechte si poradit a odbrzděte kariéru
Seznamy na SharePointu 1: vytvářejte seznamy a sloupce
MS Teams pro administrátory 1: základy vytváření a správy týmů
Obsahová strategie IV: Strategie prakticky
Zvládání manipulace a strachu v komunikaci
Další kurzy a školení »
Komerční sdělení
Mikro servisní architektura, rychlá cesta k modernizaci aplikací
Internet Info
Lupa
Měšec
Podnikatel
BusinessCenter
Root
Vitalia
Slunečnice
Stahuj
SW
Tuesday
Navrcholu
Sherpas