• Články
  • Zprávičky
  • Fórum
  • Podpořte Root
  • Školení
  • Galerie
  • Root do mailu
  • RSS
  • Blogy
  • Knihy
  • Speciály
  • Manuály
  • Licence
  • Jak na Linux
  • Zdroják
    • Hledat

    Root.cz  »  Témata  »  OpenGL

    OpenGL

    91–120 / 222
    První strana Předchozí strana 1 2 3 4 5 6 7 Následující strana Poslední strana
    • Mad Max jede na Vulkanu o hodně rychleji než s OpenGL

      Feral Interactive vydal veřejnou beta verzi hry Mad Max v Linuxu, která využívá Vulkan a je často víc než dvakrát rychlejší než OpenGL. Vulkan verze Mad Maxu je navíc dostupná jen v Linuxu, ve Windows není. (zdroj: phoronix)
      Jan Fikar
      30. 3. 2017
    • Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan

      Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…
      Roman Bořánek
      20. 3. 2017

    • Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0

      Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude  rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…
      Jan Fikar
      10. 1. 2017
    • Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan

      Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…
      Jan Fikar
      3. 11. 2016
    • Herní výkon v Ubuntu v různých desktopových prostředích

      Phoronix podrobil testům nové Ubuntu 16.10 a konkrétně se zaměřil na herní výkon v OpenGL v různých desktopových prostředích: Unity, GNOME, Xfce, LXDE, KDE, Openbox a MATE. Ve většině testů byly výsledky vyrovnané a LXDE, GNOME, Openbox a KDE…
      Petr Krčmář
      19. 10. 2016

    • Intel pracuje na rychlém 2D GPU renderování pro WEB

      Intel pracuje na rychlém 2D renderování pro WEB. Projekt se jmenuje Fast UI Draw a má akcelerovat výhradně na GPU všechny kreslící operace HTML5. Jako backend lze použít OpenGL 3.3 nebo OpenGL ES 3.0. Zajímavý je výkon na tři roky starém notebooku…
      Jan Fikar
      8. 9. 2016
    • Grafický výkon Ubuntu 16.04 v různých prostředích

      Phoronix otestoval připravované Ubuntu 16.04 a zaměřil se na výkon OpenGL v různých grafických prostředích: Unity, Xfce, KDE, LXDE, GNOME, MATE a Openbox. K testům byl použit počítač s procesorem Core i5 6600K Skylake a integrovanou grafikou HD…
      Petr Krčmář
      18. 4. 2016
    • Použití knihoven OpenVG a EGL (nejenom) na Raspberry Pi

      Ilustrační obrázek
      Dnešní článek o počítačové grafice na Raspberry Pi bude zaměřen na vysvětlení základních postupů využívaných v knihovně EGL. Ukážeme si inicializaci EGL i způsob zjištění dostupných konfigurací framebufferu.
      Pavel Tišnovský
      25. 2. 2016
      Doba čtení: 27 minut
    • Vulkan: nástupce OpenGL je tu. Stahujte ovladače

      Ilustrační obrázek
      DirectX má velkou konkurenci. Dorazilo grafické API Vulkan, který má už v den vydání finální specifikace větší podporu, než kdy mělo OpenGL. Kdo všechno nové API podporuje a v čem je vlastně lepší?
      Roman Bořánek
      17. 2. 2016
      Doba čtení: 2 minuty
    • Nintendo se bude podílet na vývoji Vulkanu a OpenGL

      Jak upozornil jeden uživatel na fóru NeoGAF, mezi členy skupiny Khronos se bez oficiálního oznámení nedávno objevila i slavná herní společnost Nintendo. Skupina Khronos organizuje vývoj otevřených grafických standardů jako OpenGL, WebGL a…
      Roman Bořánek
      25. 9. 2015
    • WebGL 2.0 se možná dočkáme ještě letos

      V rámci konsorcia Khronos Group už se delší dobu pracuje na WebGL 2.0, druhé generaci standardu pro webovou grafiku. Práce zdárně pokračují a na webu už si můžete prohlédnou nejnovější návrh z 10. srpna, na kterém už se zřejmě moc měnit nebude. Na…
      Roman Bořánek
      14. 8. 2015
    • Mozilla už pracuje na podpoře WebGL 2.0

      Grafický standard WebGL se na webu zatím jen rozkoukává, ale už je v přípravě verze 2.0. Mozilla už také informovala, že pracuje na jeho podpoře ve Firefoxu a přidružených projektech. Zatímco verze 1.0 byla postavena na mobilním OpenGL ES 2.0,…
      Roman Bořánek
      4. 3. 2015
    • Valve na GDC představí nástupce/rozšíření OpenGL

      Grafický standard OpenGL se zřejmě brzy dočká nástupce nebo minimálně významného rozšíření. Na nadcházející Game Developers Conference, která se uskuteční cca za měsíc, chce společnost Valve spolu s několika dalšími firmami (např. i Electronic Arts…
      Roman Bořánek
      6. 2. 2015
    • Herní engine Unigine 2.0 představen. Podporuje OpenGL 4.5

      Herní engine Unigine, který již dlouho podporuje Linux, byl představen ve verzi 2.0 (alfaverze). Největší změny se týkají podpory grafických API. Odstraněna byla podpora pro DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3 a poněkud překvapivě i čím dál…
      Roman Bořánek
      10. 10. 2014
    • Microsoft bude spolupracovat na vývoji WebGL

      Společnost Microsoft na konferenci Web3D 2014 oznámila, že se stává členem konsorcia Khronos, kde bude spolupracovat na vývoji WebGL, grafického API pro webové prohlížeče. Jedná se o poněkud překvapivou zprávu, neboť WebGL patří do rodiny knihovny…
      Roman Bořánek
      12. 8. 2014
    • Vydána OpenGL 4.5. Beta verze ovladačů jsou již k dispozici

      Nově vydaná verze grafického API OpenGL 4.5 přináší řadu novinek, jako je Direct State Access, Flush Control, OpenGL ES 3.1 atd. Zajímavá je především přidaná vlastnost pro snazší portování aplikací s DX11 do OpenGL. Novinky si již nyní mohou…
      Michal Strnad
      12. 8. 2014
    • Nejlepší podporu OpenGL má Nvidia

      Christophe Riccio na svém blogu porovnává, jak si vedou jednotlivé linuxové ovladače v podpoře OpenGL. Jednoznačným vítězem jsou ovladače Nvidie, které jsou 100% kompatibilní téměř se všemi užívanými verzemi OpenGL. Solidně si vedou také ovladače…
      Roman Bořánek
      14. 5. 2014
    • Crytek zveřejnil zdrojové kódy debuggeru Renderdoc

      Společnost Crytek před několika měsíci uvolnila grafický debugger Renderdoc. Nyní následuje zveřejnění zdrojových kódu pod licencí MIT, kterým zve komunitu ke spolupráci. Renderdoc lze použít pro debugování nejrůznějších her či grafických projektů,…
      Roman Bořánek
      7. 5. 2014
    • Valve otevřelo zdrojáky debuggeru pro OpenGL

      Společnost Valve nejenže obohacuje Linux o řadu herních projektů, ale některé z nich také vydává pod svobodnou licencí. Před pár dny tak zveřejnila ToGL, vrstvu pro překlad Direct3D do OpenGL, a nyní zpřístupňuje také zdrojové kódy příbuzného…
      Roman Bořánek
      14. 3. 2014
    • LibreOffice dostalo prvotní podporu vykreslování za pomoci OpenGL

      Do repositáře kancelářského balíku LibreOffice dorazila prvotní podpora vykreslování za pomoci OpenGL. To by mělo pomoci k hardwarové akceleraci překreslování nových grafů, podpoře antialiasingu, vykreslování textů a mnohému dalšímu. Jedná se…
      Kamil Pošvic
      30. 1. 2014
    • LibreOffice bude vykreslovat přes OpenGL

      Vývojová verze kancelářského balíku LibreOffice dostala podporu přímého vykreslování přes OpenGL. Dosud bylo vykreslování řešeno knihovnou Cairo, která sice také podporuje OpenGL, ale v hardwarové akceleraci už poněkud zaostává. Zatím není zřejmé,…
      Roman Bořánek
      8. 10. 2013
    • Vydání Mesa 9.2 se blíží, bude určena všem?

      Pomalu se blíží vydání další verze svobodné knihovny implementace standardu OpenGL – Mesa 9.2. Podle serveru Phoronix.com však rozhodně nebude na Linuxu určena všem. Redaktoři se detailně podívali na důvody a rozebrali je v článku. Jedním…
      Kamil Pošvic
      22. 8. 2013
    • Mesa 9.0 podporuje OpenGL 3.1

      Vyšla nová verze knihovny Mesa, což je svobodná implementace standardu OpenGL. Nová verze 9.0 poprvé přináší podporu OpenGL 3.1, zatím jen pro některé grafické karty. Podpora je závislá na ovladačích pro konkrétní čipy, podle vývojářů ale bude…
      Petr Krčmář
      10. 10. 2012
    • Zveřejněna specifikace API OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3.0

      Khronos Group včera zveřejnila specifikace API OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3.0. Je to již dvacet let od vydání původní specifikace OpenGL. Server Phoronix.com přinesl detailní seznam novinek, které toto vydání přináší. (Zdroj: Tisková zpráva)
      Kamil Pošvic
      7. 8. 2012
    • Unity 5.12 opravilo problém s výkonem OpenGL

      Server Phoronix.com přináší test výkonu nejnovější verze Unity 5.12. Ta by měla řešit problém s výkonem OpenGL v hrách a aplikacích. Server porovnal výkon Unity 5.12 (klasické i 2D) s verzí 5.10 a rozdíly jsou opravdu značné. K testu byl použit…
      Kamil Pošvic
      12. 6. 2012
    • Potvrzeno: Mesa 8.0 přinese OpenGL 3.0

      I když se o tom dlouho mluvilo a předpokládalo se to, tak nikde stále nebylo potvrzeno, že Mesa 8.0 opravdu přinese podporu OpenGL 3.0. Až do teď. Kenneth Graunke udělal změnu v release notes Mesa 8.0-devel a lze zde nyní nalézt informaci o této…
      Kamil Pošvic
      10. 1. 2012
    • ApiTrace 2.0 přináší OpenGL rychlejší výkon

      ApiTrace je open source nástroj sloužící k zachycení volání API DirectX/OpenGL a jejich zpětnému analyzování krok za krokem. Nyní byla vydána verze 2.0, která dokáže API nejen zachytávat a sledovat, ale dokonce i optimalizovat a urychlovat. Nová…
      Kamil Pošvic
      30. 9. 2011
    • Zveřejněna specifikace OpenGL 4.2

      Khronos Group zveřejnila specifikaci OpenGL 4.2 v souvislosti s vydáním specifikace GL Shading Language 4.2. Toto představení se stalo na konferenci SIGGRAPH, která probíhá tento týden v kanadském Vancouveru. Na vývoji této specifikace pracoval…
      Kamil Pošvic
      9. 8. 2011
    • KWin pro platformy s podporou OpenGL ES 2.0

      V posledních pár měsících tým vývojářů kolem KWin pracoval na portaci okenního správce pro KDE Plasma na mobilní zařízení. Za tímto účelem bylo nutné převést část kódu na OpenGL ES 2.0 (API pro programovatelný vestavěný grafický hardware). Na…
      Kamil Pošvic
      21. 2. 2011
    • Mýty kolem KDE 4.5 a OpenGL

      Problémy s kompozitními efekty a hlavně blur efektem v KDE 4.5, zatáhly mezi uživatele fámy, které se vývojářům nedaří dostat uživatelům z hlavy. Proto jeden z nich sepsal blogpost, kde vyvrací sedmnáct mýtů kolem KDE 4.5 a jeho problémech…
      Adam Štrauch
      14. 9. 2010
    91–120 / 222
    První strana Předchozí strana 1 2 3 4 5 6 7 Následující strana Poslední strana




    Dále u nás najdete

    Billa zavírá svůj e-shop, hodně na něm prodělávala

    Čeho se děti nejvíc bojí v online světě?

    7 věcí, kterými si kazíte business na LinkedInu aneb nebojte se mlčet

    Jak funguje platforma IBM Power11?

    Dell má našlapaný notebook s dvěma procesory pro AI

    Co nového přináší Securitytrends 4/2025?

    V roce 2026 nevzrostou OSVČ jen odvody. Co dál se mění?

    České investiční fondy sní americký sen

    Nasedl jsem to samořiditelného taxi bez volantu

    Vzniká nová aplikace PID Lítačka, co se mění?

    Za bolestivou menstruaci někdy může endometrióza

    Mateřská 2026: Jak se zvýší dávka čerstvým maminkám

    Datové schránky se budou stěhovat a projdou redesignem

    Zapomínání může být příznakem mozkové mlhy. Jak se řeší?

    Osvědčený recept na linecké. Zásadní je správný poměr surovin

    Nové zákony s účinností od roku 2026 pro zaměstnavatele

    ESET HOME Security Premium - ochrana pro celou domácnost!

    Babišův střet zájmů potvrdil soud, Agrofert už přišel o stovky milionů

    Pětina lidí leží v nemocnicích zbytečně, ale není je kam přemístit

    AI reklama Rohlíku to schytala na sítích. Prý je bezpohlavní

    • Root.cz do mailu
    • RSS a další exporty
    • Podpořte Root.cz
    • Reklama
    • Podmínky užívání
    • Kontakt
    Byznys:
    Podnikatel.cz Euro.cz Businesscenter.podnikatel.cz
    Finance:
    Měšec.cz Finance.cz
    IT:
    Lupa.cz Root.cz Cnews.cz Zdroják.cz
    Zdraví:
    Vitalia.cz Zdraví.euro.cz
    Software:
    Slunečnice.cz Stahuj.cz SW.cz Můjsoubor.cz Stáhnu.cz
    Zájmy:
    Edna.cz Autobible.euro.cz Rodičov.cz Videačesky.cz Hryprodívky.cz Raketka.cz Nasvah.cz
    B2B:
    Computertrends.cz CIOtrends.cz Channeltrends.cz CFOtrends.cz
    Odborné akce:
    Tuesday.cz

    Dáváme Internetu obsah.

    • O společnosti
    • Inzerce
    • Kariéra
    • Kontakty
    • Osobní údaje
    • Nastavení soukromí
    Copyright © 1997 – 2025 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.