Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
OpenGL
OpenGL
91
–
120
/
222
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana
Mad Max jede na Vulkanu o hodně rychleji než s OpenGL
Feral Interactive vydal veřejnou beta verzi hry Mad Max v Linuxu, která využívá Vulkan a je často víc než dvakrát rychlejší než OpenGL. Vulkan verze Mad Maxu je navíc dostupná jen v Linuxu, ve Windows není. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
30. 3. 2017
Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan
Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…
Roman Bořánek
20. 3. 2017
Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0
Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…
Jan Fikar
10. 1. 2017
Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan
Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…
Jan Fikar
3. 11. 2016
Herní výkon v Ubuntu v různých desktopových prostředích
Phoronix podrobil testům nové Ubuntu 16.10 a konkrétně se zaměřil na herní výkon v OpenGL v různých desktopových prostředích: Unity, GNOME, Xfce, LXDE, KDE, Openbox a MATE. Ve většině testů byly výsledky vyrovnané a LXDE, GNOME, Openbox a KDE…
Petr Krčmář
19. 10. 2016
Intel pracuje na rychlém 2D GPU renderování pro WEB
Intel pracuje na rychlém 2D renderování pro WEB. Projekt se jmenuje Fast UI Draw a má akcelerovat výhradně na GPU všechny kreslící operace HTML5. Jako backend lze použít OpenGL 3.3 nebo OpenGL ES 3.0. Zajímavý je výkon na tři roky starém notebooku…
Jan Fikar
8. 9. 2016
Grafický výkon Ubuntu 16.04 v různých prostředích
Phoronix otestoval připravované Ubuntu 16.04 a zaměřil se na výkon OpenGL v různých grafických prostředích: Unity, Xfce, KDE, LXDE, GNOME, MATE a Openbox. K testům byl použit počítač s procesorem Core i5 6600K Skylake a integrovanou grafikou HD…
Petr Krčmář
18. 4. 2016
Použití knihoven OpenVG a EGL (nejenom) na Raspberry Pi
Dnešní článek o počítačové grafice na Raspberry Pi bude zaměřen na vysvětlení základních postupů využívaných v knihovně EGL. Ukážeme si inicializaci EGL i způsob zjištění dostupných konfigurací framebufferu.
Pavel Tišnovský
25. 2. 2016
Doba čtení:
27 minut
Vulkan: nástupce OpenGL je tu. Stahujte ovladače
DirectX má velkou konkurenci. Dorazilo grafické API Vulkan, který má už v den vydání finální specifikace větší podporu, než kdy mělo OpenGL. Kdo všechno nové API podporuje a v čem je vlastně lepší?
Roman Bořánek
17. 2. 2016
Doba čtení:
2 minuty
Nintendo se bude podílet na vývoji Vulkanu a OpenGL
Jak upozornil jeden uživatel na fóru NeoGAF, mezi členy skupiny Khronos se bez oficiálního oznámení nedávno objevila i slavná herní společnost Nintendo. Skupina Khronos organizuje vývoj otevřených grafických standardů jako OpenGL, WebGL a…
Roman Bořánek
25. 9. 2015
WebGL 2.0 se možná dočkáme ještě letos
V rámci konsorcia Khronos Group už se delší dobu pracuje na WebGL 2.0, druhé generaci standardu pro webovou grafiku. Práce zdárně pokračují a na webu už si můžete prohlédnou nejnovější návrh z 10. srpna, na kterém už se zřejmě moc měnit nebude. Na…
Roman Bořánek
14. 8. 2015
Mozilla už pracuje na podpoře WebGL 2.0
Grafický standard WebGL se na webu zatím jen rozkoukává, ale už je v přípravě verze 2.0. Mozilla už také informovala, že pracuje na jeho podpoře ve Firefoxu a přidružených projektech. Zatímco verze 1.0 byla postavena na mobilním OpenGL ES 2.0,…
Roman Bořánek
4. 3. 2015
Valve na GDC představí nástupce/rozšíření OpenGL
Grafický standard OpenGL se zřejmě brzy dočká nástupce nebo minimálně významného rozšíření. Na nadcházející Game Developers Conference, která se uskuteční cca za měsíc, chce společnost Valve spolu s několika dalšími firmami (např. i Electronic Arts…
Roman Bořánek
6. 2. 2015
Herní engine Unigine 2.0 představen. Podporuje OpenGL 4.5
Herní engine Unigine, který již dlouho podporuje Linux, byl představen ve verzi 2.0 (alfaverze). Největší změny se týkají podpory grafických API. Odstraněna byla podpora pro DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3 a poněkud překvapivě i čím dál…
Roman Bořánek
10. 10. 2014
Microsoft bude spolupracovat na vývoji WebGL
Společnost Microsoft na konferenci Web3D 2014 oznámila, že se stává členem konsorcia Khronos, kde bude spolupracovat na vývoji WebGL, grafického API pro webové prohlížeče. Jedná se o poněkud překvapivou zprávu, neboť WebGL patří do rodiny knihovny…
Roman Bořánek
12. 8. 2014
Vydána OpenGL 4.5. Beta verze ovladačů jsou již k dispozici
Nově vydaná verze grafického API OpenGL 4.5 přináší řadu novinek, jako je Direct State Access, Flush Control, OpenGL ES 3.1 atd. Zajímavá je především přidaná vlastnost pro snazší portování aplikací s DX11 do OpenGL. Novinky si již nyní mohou…
Michal Strnad
12. 8. 2014
Nejlepší podporu OpenGL má Nvidia
Christophe Riccio na svém blogu porovnává, jak si vedou jednotlivé linuxové ovladače v podpoře OpenGL. Jednoznačným vítězem jsou ovladače Nvidie, které jsou 100% kompatibilní téměř se všemi užívanými verzemi OpenGL. Solidně si vedou také ovladače…
Roman Bořánek
14. 5. 2014
Crytek zveřejnil zdrojové kódy debuggeru Renderdoc
Společnost Crytek před několika měsíci uvolnila grafický debugger Renderdoc. Nyní následuje zveřejnění zdrojových kódu pod licencí MIT, kterým zve komunitu ke spolupráci. Renderdoc lze použít pro debugování nejrůznějších her či grafických projektů,…
Roman Bořánek
7. 5. 2014
Valve otevřelo zdrojáky debuggeru pro OpenGL
Společnost Valve nejenže obohacuje Linux o řadu herních projektů, ale některé z nich také vydává pod svobodnou licencí. Před pár dny tak zveřejnila ToGL, vrstvu pro překlad Direct3D do OpenGL, a nyní zpřístupňuje také zdrojové kódy příbuzného…
Roman Bořánek
14. 3. 2014
LibreOffice dostalo prvotní podporu vykreslování za pomoci OpenGL
Do repositáře kancelářského balíku LibreOffice dorazila prvotní podpora vykreslování za pomoci OpenGL. To by mělo pomoci k hardwarové akceleraci překreslování nových grafů, podpoře antialiasingu, vykreslování textů a mnohému dalšímu. Jedná se…
Kamil Pošvic
30. 1. 2014
LibreOffice bude vykreslovat přes OpenGL
Vývojová verze kancelářského balíku LibreOffice dostala podporu přímého vykreslování přes OpenGL. Dosud bylo vykreslování řešeno knihovnou Cairo, která sice také podporuje OpenGL, ale v hardwarové akceleraci už poněkud zaostává. Zatím není zřejmé,…
Roman Bořánek
8. 10. 2013
Vydání Mesa 9.2 se blíží, bude určena všem?
Pomalu se blíží vydání další verze svobodné knihovny implementace standardu OpenGL – Mesa 9.2. Podle serveru Phoronix.com však rozhodně nebude na Linuxu určena všem. Redaktoři se detailně podívali na důvody a rozebrali je v článku. Jedním…
Kamil Pošvic
22. 8. 2013
Mesa 9.0 podporuje OpenGL 3.1
Vyšla nová verze knihovny Mesa, což je svobodná implementace standardu OpenGL. Nová verze 9.0 poprvé přináší podporu OpenGL 3.1, zatím jen pro některé grafické karty. Podpora je závislá na ovladačích pro konkrétní čipy, podle vývojářů ale bude…
Petr Krčmář
10. 10. 2012
Zveřejněna specifikace API OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3.0
Khronos Group včera zveřejnila specifikace API OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3.0. Je to již dvacet let od vydání původní specifikace OpenGL. Server Phoronix.com přinesl detailní seznam novinek, které toto vydání přináší. (Zdroj: Tisková zpráva)
Kamil Pošvic
7. 8. 2012
Unity 5.12 opravilo problém s výkonem OpenGL
Server Phoronix.com přináší test výkonu nejnovější verze Unity 5.12. Ta by měla řešit problém s výkonem OpenGL v hrách a aplikacích. Server porovnal výkon Unity 5.12 (klasické i 2D) s verzí 5.10 a rozdíly jsou opravdu značné. K testu byl použit…
Kamil Pošvic
12. 6. 2012
Potvrzeno: Mesa 8.0 přinese OpenGL 3.0
I když se o tom dlouho mluvilo a předpokládalo se to, tak nikde stále nebylo potvrzeno, že Mesa 8.0 opravdu přinese podporu OpenGL 3.0. Až do teď. Kenneth Graunke udělal změnu v release notes Mesa 8.0-devel a lze zde nyní nalézt informaci o této…
Kamil Pošvic
10. 1. 2012
ApiTrace 2.0 přináší OpenGL rychlejší výkon
ApiTrace je open source nástroj sloužící k zachycení volání API DirectX/OpenGL a jejich zpětnému analyzování krok za krokem. Nyní byla vydána verze 2.0, která dokáže API nejen zachytávat a sledovat, ale dokonce i optimalizovat a urychlovat. Nová…
Kamil Pošvic
30. 9. 2011
Zveřejněna specifikace OpenGL 4.2
Khronos Group zveřejnila specifikaci OpenGL 4.2 v souvislosti s vydáním specifikace GL Shading Language 4.2. Toto představení se stalo na konferenci SIGGRAPH, která probíhá tento týden v kanadském Vancouveru. Na vývoji této specifikace pracoval…
Kamil Pošvic
9. 8. 2011
KWin pro platformy s podporou OpenGL ES 2.0
V posledních pár měsících tým vývojářů kolem KWin pracoval na portaci okenního správce pro KDE Plasma na mobilní zařízení. Za tímto účelem bylo nutné převést část kódu na OpenGL ES 2.0 (API pro programovatelný vestavěný grafický hardware). Na…
Kamil Pošvic
21. 2. 2011
Mýty kolem KDE 4.5 a OpenGL
Problémy s kompozitními efekty a hlavně blur efektem v KDE 4.5, zatáhly mezi uživatele fámy, které se vývojářům nedaří dostat uživatelům z hlavy. Proto jeden z nich sepsal blogpost, kde vyvrací sedmnáct mýtů kolem KDE 4.5 a jeho problémech…
Adam Štrauch
14. 9. 2010
91
–
120
/
222
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana