Hlavní navigace

Vulkan

Mad Max na Vulkanu má novou betu

Feral Interactive vydal novou beta verzi hry Mad Max používající Vulkan. O první beta verzi jsme nedávno informovali. Nově je opraven problém s výkonem s kernelem 4.9 a novějším, hlavně na procesorech s menším počtem jader. Vylepšen byl pak výkon…

Jan Fikar

12. 4. 2017 10:35
Hry

Unity 5.6 podporuje Vulkan: až o 60 % lepší výkon ve hrách

Herní engine Unity, který používají tisíce menších a středně velkých her, vyšel ve stabilní verzi 5.6. Velkou novinkou je podpora nového grafického API Vulkan. Hry s podporou Vulkanu lze exportovat pro Linux, Android a Windows. Dosavadní zkušenosti…

Roman Bořánek

31. 3. 2017 21:58

Mad Max jede na Vulkanu o hodně rychleji než s OpenGL

Feral Interactive vydal veřejnou beta verzi hry Mad Max v Linuxu, která využívá Vulkan a je často víc než dvakrát rychlejší než OpenGL. Vulkan verze Mad Maxu je navíc dostupná jen v Linuxu, ve Windows není. (zdroj: phoronix)

Jan Fikar

30. 3. 2017 19:03
Hry

Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan

Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…

Roman Bořánek

20. 3. 2017 10:09

Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0

Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude  rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…

Jan Fikar

10. 1. 2017 15:24

Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan

Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…

Jan Fikar

3. 11. 2016 14:35

Radeon vylepšuje podporu Vulkanu, už zvládá Dotu 2 i Talos Principle

Vzhledem k tomu, že AMD zřejmě neotevře všechny části ovladačů AMDGPU, pracuje komunita nadále na vývoji svobodných ovladačů Mesa/Radeon. Teď hlavně na podpoře nového grafického API Vulkan, a to s ovladačem RADV Vulkan. Ovladač už si poradí s těmi…

Roman Bořánek

30. 9. 2016 21:57
| 1

Quake 1 naportován na Vulkan

vkQuake je portem Quake 1 pro Vulkan API. Kód je založen na QuakeSpasm. Port ještě není kompletní, ale měl by běžet v Linuxu. Za portem stojí Axel Gneiting, programátor id Software, který udělal vkQuake ve svém volném čase. V id Software je jedním…

Jan Fikar

26. 7. 2016 11:20
Hry

Hra Dota 2 beta podporuje Vulkan API

Dota 2 beta jako první hra od Valve podporuje Vulkan API, nástupce OpenGL. Je potřeba ji spustit s přepínačem -vulkan a potřebujete nejméně 2 GB VRAM. Také je dobré se zapojit do Steam Client Beta programu, který řeší problém se zpomalováním her…

Jan Fikar

24. 5. 2016 15:42
| 6
Hry

Engine Unity přinese podporu Vulkanu ve 3. čtvrtletí

Na Google I/O zástupci herního enginu Unity potvrdili, že budou podporovat i řešení pro VR jako Daydream od Googlu. To se ale dalo očekávat. Zajímavější je informace, že pokročily práce na podpoře nového grafického API Vulkan, nástupce OpenGL…

Roman Bořánek

20. 5. 2016 10:15

GStreamer 1.8 vylepšuje možnosti na Androidu

Multimediální framework GStreamer se dočkal verze 1.8. Novinek je tentokrát relativně hodně, patří mezi ně vylepšená hardwarová akcelerace na Androidu (zero-copy) nebo možnost snímat obraz z kamery v zařízení s Androidem. U formátů z rodiny Windows…

Roman Bořánek

25. 3. 2016 14:13

První hrou podporující Vulkan se stává: Talos Principle

Jen dva dny po vydání finální specifikace grafického API Vulkan se objevila první hra, která ho podporuje. Celkem logicky nejde o novinku, ale port starší hry, konkrétně Talos Principle od studia Croteam. Talos Principle je logická 3D hra…

Roman Bořánek

19. 2. 2016 20:39
Hry

Vim už má plugin pro Vulkan

Velmi rychle po vydání grafického API Vulkan tu máme plugin pro Vim se zvýrazňování syntaxe Vulkanu v C/C++. Jmenuje se vulkan1.0.vim, zvýrazňuje typy, funkce a konstanty. Je založen na pluginu opengl.vim a autorem je PhD. student Tomáš Milet. (zdroj: phoronix)

Jan Fikar

18. 2. 2016 8:30
| 7

Vulkan: nástupce OpenGL je tu. Stahujte ovladače

DirectX má velkou konkurenci. Dorazilo grafické API Vulkan, který má už v den vydání finální specifikace větší podporu, než kdy mělo OpenGL. Kdo všechno nové API podporuje a v čem je vlastně lepší?

Roman Bořánek

17. 2. 2016 10:15 | OpenGL