Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Vulkan
Vulkan
121
–
150
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana
MPV Player 0.36 přidává Wayland Fractional Scaling a dekódování pomocí Vulkan Video
Přehrávač MPV 0.36 stavějící na projektech MPlayer a MPlayer2 v kombinaci s balíkem ffmpeg nabízí v nové verzi podporu neceločíselného škálování na Waylandu, tedy protokolu wp-fractional-scale-v1. Na Waylandu také už funguje OSD při použití DMA-BUF…
David Ježek
25. 7. 2023
Linux 6.6 umožní kompletní vypnutí IO_uring, co se dělo v projektu KDE
Stalo se
Vylepšení DRM ovladače pro PowerVR GPU, nový digiKam 8.1.0 opravuje spoustu chyb, IO_uring trápí bezpečnostní problémy, Google už to stálo 1 milión dolarů.
David Ježek
16. 7. 2023
Doba čtení:
3 minuty
Emulovaný raytracing RADV pro starší Radeony je hotov, míří do Mesa
Radeon Vulkan ovladač v Mesa (RADV) sice podporuje nativní hardwarový raytracing s příslušně vybavenými GPU posledních dvou generací (RDNA2 a RDNA3), nicméně pro generace starší, jakkoli dostatečně výkonné, je nutná emulace. Tu možná přinese už…
David Ježek
11. 7. 2023
Softwarová implementace API Vulkan, KDE Plasma 6.0 zas o trochu blíž
Stalo se
Týden v KDE: hlavně Plasma 6, Mesa má kompletní CPU implementaci API Vulkan, Další práce Intelu na podpoře Wi-Fi 7 v Linuxu 6.5, ovladače pro Wi-Fi Qualcomm a Realtek
David Ježek
2. 7. 2023
Doba čtení:
3 minuty
Rychlejší FLAC 1.4.3 i cesta KDE ke Qt6 a API Vulkan
Stalo se
Novinky v KDE: nejen Qt6 v SDDM, ale i roadmapa pro Vulkan, přípravné práce pro C++ 26 v GCC 14 a nová verze Wine 8.11 uzavírající 26 chyb.
David Ježek
25. 6. 2023
Doba čtení:
4 minuty
RADV raytracing už je v Mesa 23.2
Pro příští vydání balíku Mesa 23.2 došlo konečně k začlenění obecné podpory pro RADV raytracing. Ten tak bude k dispozici libovolné aplikaci (ne jen některým konkrétním hrám), a to s Radeony generace RDNA2 a vyššími. Běh raytracingu na Radeonech…
David Ježek
14. 6. 2023
Apple Game Porting Toolkit staví na Wine, to má novou verzi 8.10
Stalo se
Pokračující práce na scheduleru pro hybridní CPU, ovladače Nvidia 545 nabídnou Vulkan s Prime na Waylandu, dílčí aktualizace Mesa 23.1.2 opravuje VKD3D-Proton na Intelu i RADV.
David Ježek
11. 6. 2023
Doba čtení:
2 minuty
Experimentální podpora OpenGL 3.1 pro Apple M1/M2
Alyssa Rosenzweig hlásí, že s ARM čipy Apple rodin M1 a M2 už je k dispozici experimentální podpora OpenGL ve verzi 3.1 a 3.0, v rámci Asahi Linuxu. Oproti dosavadní podpoře OpenGL 2.1 / ES 2.0 tak jde o významný posuv vpřed. Kód zatím není…
David Ježek
7. 6. 2023
Red Hat končí s balíčkováním LibreOffice, FFmpeg 6.1 vylepšuje podporu Vulkan Video
Stalo se
Odpříště už LibreOffice jen ve Flatpaku, hlásí Red Hat, Steam na Linuxu 1,5%, čtvrtinu tvoří Steam Deck, vyšel Hangover 0.8.9, patche pro Coreboot vypínají Management Engine u Intel Raptor Lake.
David Ježek
4. 6. 2023
Doba čtení:
3 minuty
Aby na Intel Arc běžel Cyberpunk 2077 s XeSS, ovladač Intel Vulkan se dočasně hlásí jinak
Jako dočasné řešení potíží s během současných verzí AAA hry Cyberpunk 2077 mění Intel výchozí nastavení svého Vulkan ovladače pro GPU typu Arc. Patch pro ovladač v Mesa ve vývojové verzi 23.2 dočasně zavádí vynucenou identifikaci skrze …
David Ježek
30. 5. 2023
Ryze 64bitová x86 architektura Intel X86-S, podpora MIDI 2.0
Stalo se
Intel chystá čistě 64bitovou architekturu, nová verze sdl12-compat 1.2.62 pro překlad SDL 1.2 na SDL 2, VKD3D-Proton 2.9 vylepšuje herní výkon, H.265 video na Intel Gen9 iGPU přes Vulkan.
David Ježek
21. 5. 2023
Doba čtení:
3 minuty
Lutris 0.5.13 je svižnější, obsahuje vlastní build Protonu
Open-source správce her Lutris má novou verzi 0.5.3. Ta vedle obligátní podpory účtů herních platforem jako Steam, Epic Games, GOG, různých emulátorů a dalších obchodů s hrami navrací pro Windowsové tituly schopnost běhu přes Proton (tvůrci…
David Ježek
17. 5. 2023
Vydán D8VK 1.0 - po Direct3D 9/10/11/12 i staré Direct3D 8 může běhat nad API Vulkan
Direct3D 12 lze provozovat na Linuxu přes Vulkan díky VKD3D-Protonu. Direct3D 9/10/11 zase skrze DXVK. Cesta k provozu Direct3D 8 titulů existuje, buď přes WineD3D a OpenGL, nebo skrze D3D8to9, ale nic nativního. To chce změnit projekt D8VK, který…
David Ježek
10. 5. 2023
Cíl pro Blender 4.0: podpora API Vulkan, optimalizace až poté
Jelikož je API Vulkan důležité jak pro Intel, tak pro AMD, dospěli vývojáři Blenderu k jedinému možnému závěru: síly v letošním roce v rámci prací na verzi Blender 4.0 – a o jejich velikosti rozhodne objem dostupného financování – budou primárně…
David Ježek
14. 2. 2023
Vulkan SDK 1.3.239 jako první s Vulkan Video
Khronos Group s LunarG vydali novou verzi vývojářského kitu API Vulkan, která je první s oficiální podporou rozšíření Vulkan Video, nedávno vydaném ve verzi 1.0. Nové Vulkan SDK 1.3.239 tak mimo jiné umožňuje pracovat s video obsahem typu H.264 či…
David Ježek
31. 1. 2023
Microsoft jde po Vulkanu 1.2, KDE ladí Plasmu 5.27 k dokonalosti
Stalo se
Mesa ovladač Microsoft Dozen a kompatibilita s Vulkan 1.1 a 1.2, nový Vulkan 1.3.240 a DirectX Ray-Tracing, KDE s nahráváním obrazovky ve Spectacle, AMD posílá do jádra další patche pro RDNA3.
David Ježek
29. 1. 2023
Doba čtení:
4 minuty
DXVK 2.1 s podporou HDR a vylepšeními pro mnoho her
Projekt překladače z Direct3D 9/10/11 na Vulkan, tedy DXVK, má novou verzi 2.1. Přináší řadu novinek, z nichž budou těžit zejména linuxoví hráči mající svůj Steam účet naplněný Windowsovými hrami provozovanými před Valve Proton. Jednou z novinek…
David Ježek
25. 1. 2023
KDE chystá Plasmu 5.27, revoluční ventilátory Frore Systems AirJet
Stalo se
Novinky v KDE: nejen beta Plasmy 5.27, Wine 8.0-rc5 opravuje 9 chyb, vylepšený GPU ovladač pro 12 let starý Intel Sandy Bridge, Microsoft „Dzn“ kód v Mesa plní specifikaci Vulkan 1.0 z více než 99,75%.
David Ježek
22. 1. 2023
Doba čtení:
3 minuty
V Mesa se objevil next-gen ovladač pro GPU Intel Xe
Intel už nějakou chvíli pracuje na DRM ovladači nové generace pro svá GPU architektury Xe. Do projektu Mesa nyní zamířil dostatek kódu, který umožňuje ovladač testovat, byť je nutno počítat s občasnými chybami či pády. Ovladač jednoho dne nahradí…
David Ježek
18. 1. 2023
Dekódování AV1 přes Vulkan míří do ovladače pro Radeony
Podpora hardwarově akcelerovaného dekódování AV1 videa na Radeonech míří do otevřeného ovladače díky rozšíření Vulkan Video, resp. přesněji implementaci VK_MESA_video_decode_av1 pro RADV (Vulkan ovladač pro Radeony generací GCN / RDNA). AV1 tak…
David Ježek
17. 1. 2023
Microsoft Dozen, Vulkan nad Direct3D 12, plní z 98,5% specifikaci Vulkan 1.0
Loni se v projektu Mesa objevila nová součást, překladač API Vulkan na Direct3D 12. Stojí za ním Microsoft a říká mu Dozen (zkráceně Dzn). Nyní Jesse Natalie z Microsoftu hlásí, že Dozen už z 98,5% zvládá to, co požaduje specifikace Vulkan…
David Ježek
10. 1. 2023
Rozšíření Vulkan Video 1.0 je součástí nové verze API Vulkan 1.3.238
Necelé dva roky vývoje trvalo od oznámení Vulkan Video k dokončení finální verze 1.0, která je součástí nové verze API Vulkan. Toto rozhraní tak dostává API, které má potenciál stát se obecně používanou cestou pro využívání akcelerace kódování a…
David Ježek
20. 12. 2022
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 jede až na 3,2 GHz
Nové ARM SoC od Qualcommu pokračuje v evolučních vylepšeních, držících tohoto výrobce na špici (pomineme-li Apple). O výrobu je postaráno 4nm výrobním procesem. Qualcomm pozměnil konfiguraci CPU jader, která by nyní měla vyústit v energeticky…
David Ježek
16. 11. 2022
Práce na podpoře API Vulkan v Blenderu pokračují
Plány na využití v současnosti nejlepšího API pro GPU, tedy Vulkan, jsou jednou z priorit vývojářů Blenderu již delší dobu. Práce i nadále pokračují a ač Phoronix používá slovo „pomalu“, i tak se tedy jistým tempem blíží zapnutí podpory tohoto API…
David Ježek
8. 11. 2022
SuperTuxKart 1.4 s počáteční implementací API Vulkan
Schopnost renderování přes API Vulkan je nejvýznamnější novinkou pár hodin starého vydání oblíbené závodní hry SuperTuxKart 1.4. Prozatím ji však stále považujme za experimentální, zkušební kód doprovázející léty proveřený rendering přes OpenGL…
David Ježek
1. 11. 2022
Mesa 22.2: přípravy na AMD RDNA3, vylepšení podpory Intel Arc či API Vulkan
Zhruba dva týdny později oproti původním plánům, vychází nová verze balíku Mesa 22.2. Ta přináší vylepšení podpory prakticky všech GPU architektur, zejména těch velkých, kde mnoho novinek připravuje půdu pro budoucí AMD Radeony generace RDNA3 (na…
David Ježek
21. 9. 2022
Zink na Vulkanu dává na Radeonu RX 6800 XT 93% výkonu nativního OpenGL ovladače
Phoronix porovnal v řadě herních testů výkon běhu her na Radeonu RX 6800 XT přes nativní OpenGL ovladač oproti běhu přes Gallium3D ovladač Zink, který OpenGL překládá na Vulkan a de facto tak OpenGL hry poté běží na Vulkanu. Výsledky jsou více než…
David Ježek
23. 8. 2022
Staré X11 desktopy přes XWayland, možná první notebook s RISC-V
Stalo se
Vedle výrazného rozšíření možností běhu X11 věcí na Waylandu se dnes podíváme i na oslavy 20 let OpenGL, High Resolution Scroll Eventu Waylandu 1.21 a Wine 7.12, tentokrát bez dalších PE změn.
David Ježek
3. 7. 2022
Doba čtení:
2 minuty
Nová svobodná hra Hypnagonia, Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy
Hypnagonia: Therapy through Nightmares je otevřená hra inspirovaná titulem Slay the Spire. Emulátor konzole Wii U Cemu plánuje otevřít zdrojové kódy a vydat verzi pro Linux. FEX-Emu je slibný projekt pro hraní na architektuře AArch64.
Filip Zatloukal
17. 2. 2022
Doba čtení:
2 minuty
Ovladač pro Radeony dostane možnost omezit počet výpočetních bloků GPU
Ovladače RadeonSI Gallium3D a RADV Vulkan v rámci Mesa 22.0 dostávají nové nastavení, s nímž lze ručně omezit počet výpočetních bloků GPU (CU – Compute Unit) u podporovaných Radeonů. Implementaci nové proměnné AMD_CU_MASK= přidává Marek Olšák…
David Ježek
5. 1. 2022
121
–
150
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana