Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Vulkan
Vulkan
181
–
196
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana
Unreal Engine 4.17 vylepšuje podporu Vulkanu a VR
Unreal Engine vyšel ve verzi 4.17 s celou řadou novinek. Jde např. o počáteční podporu Xbox One X nebo podporu diváckého režimu u virtuální reality (Oculus Rift a HTC Vive). To znamená, že další lidé mohou sledovat dění na běžném monitoru. Také…
Roman Bořánek
7. 8. 2017
Testy Serious Sam 3 Fusion: Vulkan na Nvidii se vyplatí
Croteam vydal Serious Sam 3: BFE v technicky předělané edici Fusion a dokončil tak předělávky všech her série. Jednou z předností edice Fusion je, že hry podporují nové grafické API Vulkan. Phoronix se jal testovat, zda se použití Vulkanu vyplatí…
Roman Bořánek
26. 6. 2017
Mad Max na Vulkanu má novou betu
Feral Interactive vydal novou beta verzi hry Mad Max používající Vulkan. O první beta verzi jsme nedávno informovali. Nově je opraven problém s výkonem s kernelem 4.9 a novějším, hlavně na procesorech s menším počtem jader. Vylepšen byl pak výkon…
Jan Fikar
12. 4. 2017
Unity 5.6 podporuje Vulkan: až o 60 % lepší výkon ve hrách
Herní engine Unity, který používají tisíce menších a středně velkých her, vyšel ve stabilní verzi 5.6. Velkou novinkou je podpora nového grafického API Vulkan. Hry s podporou Vulkanu lze exportovat pro Linux, Android a Windows. Dosavadní zkušenosti…
Roman Bořánek
31. 3. 2017
Mad Max jede na Vulkanu o hodně rychleji než s OpenGL
Feral Interactive vydal veřejnou beta verzi hry Mad Max v Linuxu, která využívá Vulkan a je často víc než dvakrát rychlejší než OpenGL. Vulkan verze Mad Maxu je navíc dostupná jen v Linuxu, ve Windows není. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
30. 3. 2017
Hra Star Citizen prý bude podporovat pouze Vulkan
Nové grafické API Vulkan se rozšiřuje jen pozvolna a her, které ho podporují, je jen hrstka. Proto zaujalo vyjádření vývojářů hry Star Citizen, že Vulkan bude zřejmě jediné podporované API na úkor starších OpenGL a DirectX. „DirectX 12 bychom…
Roman Bořánek
20. 3. 2017
Mesa mění číslovaní, místo 13.1 bude 17.0
Knihovna pro 3D zobrazování Mesa mění číslovaní verzí, místo verze 13.1 vyjde v únoru 17.0. Nový formát číslovaní bude rok.číslo-vydání-v-tomto-roce.menší_opravné_vydání. Dříve se číslo verze Mesa měnilo při přidání například další důležité…
Jan Fikar
10. 1. 2017
Byla vydána Mesa 13.0 s OpenGL 4.5 a ovladači Vulkan
Před dvěma dny byla vydána Mesa 13.0. Obsahuje ovladače Intel i965 pro procesory Broadwell a lepší s OpenGL 4.4 a 4.5. Procesory Haswell musí prozatím vystačit s OpenGL 3.3. Byl také vylepšen ovladač ANV pro Vulkan, který se dostal již do…
Jan Fikar
3. 11. 2016
Radeon vylepšuje podporu Vulkanu, už zvládá Dotu 2 i Talos Principle
Vzhledem k tomu, že AMD zřejmě neotevře všechny části ovladačů AMDGPU, pracuje komunita nadále na vývoji svobodných ovladačů Mesa/Radeon. Teď hlavně na podpoře nového grafického API Vulkan, a to s ovladačem RADV Vulkan. Ovladač už si poradí s těmi…
Roman Bořánek
30. 9. 2016
Quake 1 naportován na Vulkan
vkQuake je portem Quake 1 pro Vulkan API. Kód je založen na QuakeSpasm. Port ještě není kompletní, ale měl by běžet v Linuxu. Za portem stojí Axel Gneiting, programátor id Software, který udělal vkQuake ve svém volném čase. V id Software je jedním…
Jan Fikar
26. 7. 2016
Hra Dota 2 beta podporuje Vulkan API
Dota 2 beta jako první hra od Valve podporuje Vulkan API, nástupce OpenGL. Je potřeba ji spustit s přepínačem -vulkan a potřebujete nejméně 2 GB VRAM. Také je dobré se zapojit do Steam Client Beta programu, který řeší problém se zpomalováním her…
Jan Fikar
24. 5. 2016
Engine Unity přinese podporu Vulkanu ve 3. čtvrtletí
Na Google I/O zástupci herního enginu Unity potvrdili, že budou podporovat i řešení pro VR jako Daydream od Googlu. To se ale dalo očekávat. Zajímavější je informace, že pokročily práce na podpoře nového grafického API Vulkan, nástupce OpenGL…
Roman Bořánek
20. 5. 2016
GStreamer 1.8 vylepšuje možnosti na Androidu
Multimediální framework GStreamer se dočkal verze 1.8. Novinek je tentokrát relativně hodně, patří mezi ně vylepšená hardwarová akcelerace na Androidu (zero-copy) nebo možnost snímat obraz z kamery v zařízení s Androidem. U formátů z rodiny Windows…
Roman Bořánek
25. 3. 2016
První hrou podporující Vulkan se stává: Talos Principle
Jen dva dny po vydání finální specifikace grafického API Vulkan se objevila první hra, která ho podporuje. Celkem logicky nejde o novinku, ale port starší hry, konkrétně Talos Principle od studia Croteam. Talos Principle je logická 3D hra…
Roman Bořánek
19. 2. 2016
Vim už má plugin pro Vulkan
Velmi rychle po vydání grafického API Vulkan tu máme plugin pro Vim se zvýrazňování syntaxe Vulkanu v C/C++. Jmenuje se vulkan1.0.vim, zvýrazňuje typy, funkce a konstanty. Je založen na pluginu opengl.vim a autorem je PhD. student Tomáš Milet. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
18. 2. 2016
Vulkan: nástupce OpenGL je tu. Stahujte ovladače
DirectX má velkou konkurenci. Dorazilo grafické API Vulkan, který má už v den vydání finální specifikace větší podporu, než kdy mělo OpenGL. Kdo všechno nové API podporuje a v čem je vlastně lepší?
Roman Bořánek
17. 2. 2016
Doba čtení:
2 minuty
181
–
196
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana