Hlavní navigace

Práce na podpoře API Vulkan v Blenderu pokračují

8. 11. 2022

Sdílet

Blender Autor: Blender Foundation

Plány na využití v současnosti nejlepšího API pro GPU, tedy Vulkan, jsou jednou z priorit vývojářů Blenderu již delší dobu. Práce i nadále pokračují a ač Phoronix používá slovo „pomalu“, i tak se tedy jistým tempem blíží zapnutí podpory tohoto API v Blenderu.

Do programu nyní přibyl jinak prázdný Vulkan back-end, což znamená nulový pokrok pro uživatele, ale konečně existující podporu pro vývojáře jiných částí Blenderu. Též minulý týden přibyla počáteční podpora MoltenVK, což umožní běh s Vulkan API v rámci macOS.

Práce je na Vulkanu v Blenderu ještě „jak na kostele“, nicméně tyto první kroky zpřístupňují možnost pro něj nyní vyvíjet. Vývoj lze sledovat v příslušné Git větvi projektu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.