Hlavní navigace
Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Nabídky práce v IT
Kalendář
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Zdroják
Manuály
Licence
Jak na Linux
Hledat
Přihlásit
Zůstat přihlášen
Registrovat
Zapomenuté
heslo
nebo
jméno
Root.cz
»
Témata
»
Blender
Blender
1
–
30
/
106
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Vydán Blender 4.0 s řadou novinek
Na světě je nová velká verze 3D animačního programu Blender 4.0. Přináší řadu novinek, mezi nimiž nechybí podpora světel/stínů v enginu Cycles, tamtéž přibyla podpora cest pro lesklé povrchy a další vylepšení. Na platformě macOS dostal Cycles…
David Ježek
14. 11. 2023
Počet nových komentářů
3
Blender s API Vulkan, KDE s klávesou F10
Stalo se
Firefox na Waylandu je na spadnutí, Mesa 23.3 přidává Rusticl On Zink, Wine 8.18 s knihovnou FluidSynth, Blender začíná s testováním API Vulkan, KDE mění využití klávesy F10.
David Ježek
15. 10. 2023
Doba čtení:
3 minuty
Blender 3.6 s podporou raytracingu na Intel Arc, pro AMD Radeony zatím jen s Windows
Ač Intel naskočil do raytracingu se svými velkými GPU jako poslední, jeho karty rodiny Arc mají v novém Blenderu 3.6 už funkční podporu (dodejme, že raytracing na GeForce funguje už dávno). Na Radeonech od AMD lze s novým Blenderem akcelerovaný…
David Ježek
28. 6. 2023
Vyšel Blender 3.5 s vylepšeným enginem Cycles
Nová verze Blenderu stál neobsahuje podporu raytracingu přes AMD HIP či Intel oneAPI, vývoj se nestihl včas, takže si počkáme minimálně ještě o verzi dál. Co se však stihlo, byly různé další optimalizace v renderovacím jádru Cycles (např…
David Ježek
29. 3. 2023
Cíl pro Blender 4.0: podpora API Vulkan, optimalizace až poté
Jelikož je API Vulkan důležité jak pro Intel, tak pro AMD, dospěli vývojáři Blenderu k jedinému možnému závěru: síly v letošním roce v rámci prací na verzi Blender 4.0 – a o jejich velikosti rozhodne objem dostupného financování – budou primárně…
David Ježek
14. 2. 2023
První vydání Vanilla OS, RISC-V coby hlavní architektura pro Android
Stalo se
Vanilla OS je na Ubuntu postavená linuxová distribuce s vlastním správcem balíčků a vydala svou první verzi pro veřejnost. Otevřená RISC-V se stane přední architekturou pro operační systém Android.
Filip Zatloukal
9. 1. 2023
Počet nových komentářů
8
Doba čtení:
2 minuty
Google Chrome už bez JPEG XL, Blender nejspíš navýší požadavky na CPU
Stalo se
PipeWire 0.3.62 podporuje Bluetooth Offloading, Nvidia vydala API CUDA 12.0 s JIT LTO a C++20, KDE má nový QML Spectacle, vyšla vývojová verze Wine 8.0-rc1.
David Ježek
11. 12. 2022
Počet nových komentářů
28
Doba čtení:
4 minuty
Vyšel Blender 3.4 s nativní podporou běhu na Waylandu a FFmpeg AV1
Nová verze Blenderu ukončuje čekání na podporu Waylandu. Tři-čtyřka už na Waylandu běží nativně, dále pak přidává podporu Intel Open Path Guiding (OpenPGL v rámci oneAPI, prozatím pracuje pouze s CPU renderingem). Tvůrci také implementovali…
David Ježek
7. 12. 2022
Práce na podpoře API Vulkan v Blenderu pokračují
Plány na využití v současnosti nejlepšího API pro GPU, tedy Vulkan, jsou jednou z priorit vývojářů Blenderu již delší dobu. Práce i nadále pokračují a ač Phoronix používá slovo „pomalu“, i tak se tedy jistým tempem blíží zapnutí podpory tohoto API…
David Ježek
8. 11. 2022
Vyšel Ardour 7.0, Blender slaví 20 let
Stalo se
Vývojová verze Wine 7.19, rychlejší sdílení souborů mezi hostem a hostitelem s 9P VirtIO v Linuxu 6.1, /e/OS 1.4 konečně s vlastním telefonem Murena One, Linux do budoucna patrně bez Intel ICC.
David Ježek
16. 10. 2022
Počet nových komentářů
2
Doba čtení:
2 minuty
Blender 3.4 možná už s Waylandem
Cílem vývojářů Blenderu je, aby příští verze 3.4 už na Linuxu podporovala nativní běh na Waylandu. Práce na tomto cíli zdárně pokračují, ač zatím přetrvávají nedostatky, například v podpoře HiDPI, tabletů, 3D myši atd. Nejnovější denní sestavení…
David Ježek
11. 10. 2022
Počet nových komentářů
8
Raytracing na AMD GPU možná stihne vydání Blenderu 3.5
Blender 3.0 přestal podporovat běh na GPU za pomoci obecného rozhraní OpenCL. AMD pracovala na implementaci vlastního systému HIP, který od Blenderu 3.2 funguje i na Linuxu. S nedávným vydáním Blenderu 3.3 přibyla podpora běhu rendereru Cycles na…
David Ježek
21. 9. 2022
Počet nových komentářů
2
Dopad RETBLEED na výkon VMware ESXi je až 70%, AMD P-State EPP je hotovo
Stalo se
Wine 7.17 řeší 18 chyb, Qt 5.15.6 LTS je open-source, AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1, Blender 3.3 na CPU AMD a Intel zrychluje, ovladač AMD P-State EPP zlepší efektivitu Ryzenů na Linuxu.
David Ježek
11. 9. 2022
Počet nových komentářů
16
Doba čtení:
3 minuty
Blender 3.3 s podporou Intel oneAPI a vylepšeními pro AMD HIP je tu
Animační program Blender je k dispozici v nové verzi 3.3. Z novinek vypíchněme například podporu GPGPU rozhraní oneAPI využívaného grafickými procesory Intel (ne iGPU v procesorech) a pokračující vylepšování podpory GPU rozhraní AMD HIP. V případě…
David Ježek
7. 9. 2022
Podpora Intel oneAPI pro Blender 3.3 na dobré cestě
Počáteční podpora GPU akcelerace skrze rozhraní Intel oneAPI v blížícím se Blenderu 3.3 je na dobré cestě. Nově bychom se oproti počáteční podpoře cílící na platformu Windows měli dočkat se záříjovým vydáním Blenderu 3.3 i podpory v rámci verze…
David Ježek
17. 8. 2022
Počet nových komentářů
8
Microsoft Store zakazuje vydělávat na open-source, Blender chystá Real-time Compositor běžící na GPU
Stalo se
Budoucí KDE Plasma 5.26 vzhlíží k C++20, Intel SGX2 stihne vydání Linux 5.20, vylepšení běhu s novým back-endem pro staré Radeony HD 5000 a 6000 v rámci projektu Mesa.
David Ježek
10. 7. 2022
Počet nových komentářů
15
Doba čtení:
4 minuty
Intel věří, že stihne podporu oneAPI/SYCL už do Blenderu 3.3
Zatímco GPU Nvidia (CUDA či OptiX) jsou z hlediska podpory v Blenderu léty prověřená a AMD stále posiluje použitelnost těch svých (AMD HIP), Intel de facto teprve začíná. Jeho vývojáři i v rámci těchto měsíců, kdy dochází a dojde k uvedený velkých…
David Ježek
22. 6. 2022
PACMAN, nová zranitelnost čipů Apple M1, Blender 3.2 výrazně rychlejší na GPU Nvidia než AMD
Stalo se
PoCL 3.0 jako minimální CPU implementace OpenCL 3.0, Ubuntu zlepší podporu levné RISC-V desky Starfive VisionFive, nová verze PipeWire 0.3.52.
David Ježek
12. 6. 2022
Doba čtení:
3 minuty
Chromium zkouší Qt backend, Sony zrychlila exFAT na Linuxu
Stalo se
KDE zase vylepšuje podporu Waylandu, R600 Gallium3D pro staré Radeony s optimalizacemi, Intel pracuje na podpoře svých GPU v Blender Cycles skrze oneAPI/SYCL, první EUV skener v Evropě běží u Intelu.
David Ježek
17. 4. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
4 minuty
MorphOS 3.16 s novým prohlížečem, vydáno OpenZFS 2.1.3
Stalo se
Pokrok FreeBSD v rychlosti startu, Mesa 22.0.0 je venku – stabilní vydání ale až s 22.0.1, vyšel nový Blender 3.1 s podporou Apple M1, nová verze Tails 4.28 je bez zásadních novinek.
David Ježek
13. 3. 2022
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
3 minuty
Blender 3.1 přináší akceleraci na čipech Apple M1
Vývojáři uvolnili novou verzi 3D animačního nástroje Blender s označením 3.1. Nová verze potěší zvlášť uživatelé počítačů Apple, protože přináší Metal GPU rendering pro čipy M1. Pro uživatele jablečných počítačů je to dnes jediný způsob, jak…
Petr Krčmář
10. 3. 2022
Intel vydal Security Report 2021, Mesa nabídne 3Dfx Glide
Stalo se
GStreamer 1.20 nejen s vylepšeními mp4/mkv a podporou FFmpeg 5.0, Blender ohlašuje filmařský Project Heist, výkon Intel Celeronu G6900 s různými linuxovými distribucemi.
David Ježek
6. 2. 2022
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
4 minuty
Linux v roce 2021: končí CentOS 8, linuxový desktop na cestě k Waylandu
Rok se s rokem sešel, a tak pojďme krátce zavzpomínat, co vás letos u nás zaujalo nejvíce. Kromě běžných novinek z linuxového světa to byly články o Android Auto, novinky týkající se bezpečnosti a třeba také průzkum Marsu.
David Ježek
31. 12. 2021
Počet nových komentářů
9
Doba čtení:
9 minut
CentOS 9 Stream je na světě, přelomová verze Blender 3.0 taky
Stalo se
Novinky v v KDE zahrnují nejen Spectacle a opravu spousty chyb, dle testů je H.266/VVC u 8k videa přibližně o 40 % efektivnější než H.265/HEVC, spíše však méně, nové Wine 6.23 pak řeší 48 chyb.
David Ježek
5. 12. 2021
Počet nových komentářů
20
Doba čtení:
3 minuty
První Xbox měl mít CPU od AMD, Apple je sponzorem Blenderu
Stalo se
Ubuntu 21.10, nový referenční AV1 kodér, 25 let KDE a Plasma 5.23, nový linuxový smartphone PinePhone Pro, změny v systému aktualizací openSUSE Leap, Strawberry 1.0, fork Clementine běžící na Qt6.
David Ježek
17. 10. 2021
Počet nových komentářů
10
Doba čtení:
4 minuty
Canonical nabízí placenou podporu pro Blender LTS
Už nejen Ubuntu, ale i pilotní projekt enterprise podpory LTS vydání aplikace třetí strany. Canonical s Blender Foundation informují, že prvně jmenovaný nyní nabízí placenou podporu LTS vydání Blenderu. Zájemci přitom vůbec nemusí používat Ubuntu,…
David Ježek
23. 6. 2021
Počet nových komentářů
7
Fedora Cloud 35 s Btrfs, Blender 3.0 se zdrží o 2 měsíce
Stalo se
Kandidát na OpenSSL 3.0 je venku, LibreOffice 7.2 Beta s hromadou novinek, Wine 6.11 opravuje 33 chyb, Left 4 Dead 2 používá Vulkan přes DXVK, TSMC hlásí 4nm proces už na podzim 2021.
David Ježek
20. 6. 2021
Počet nových komentářů
7
Doba čtení:
3 minuty
Vypínáme vzhled Proton ve Firefoxu, blíží se KDE Plasma 5.22
Stalo se
NVM Express ohlásila specifikaci NVMe 2.0, AMD má na Steamu přes 30% podíl CPU, Wine 6.10 s novějším Mono, Blender 2.93 představuje novinky.
David Ježek
6. 6. 2021
Počet nových komentářů
9
Doba čtení:
3 minuty
AMD Energy Monitoring zmizí z Linuxu, Blender ukazuje next-gen rendering Cycles X
Stalo se
Fedora 35 a LLVM/Clang balíčky, Wine 6.7 a další PE knihovny, PipeWire 0.3.26 s lepší podporou Bluetooth, podpora Power/Performance profilů SD karet, Chrome 91 ukáže WebTransport a WebAssembly SIMD.
David Ježek
25. 4. 2021
Počet nových komentářů
16
Doba čtení:
4 minuty
Dopad záplat na Intel Tiger Lake, GNOME 40 Mutter přesune vstupy do samostatného vlákna
Stalo se
YouTube umí 8k AV1 video na SmartTV, AMD a podpora nových GPU, QD-OLED v TV i monitorech, KDE vylepšuje Wayland, Fujifilm přidává pixel-shift pro GFX 100 se 400Mpix full-RGB RAWy, vyšel Blender 2.91.
David Ježek
29. 11. 2020
Počet nových komentářů
9
Doba čtení:
6 minut
1
–
30
/
106
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Zprávičky
Ovladač NVK se blíží k Vulkan 1.1, ale už jen pro GeForce RTX 2000 a vyšší
Sotva před pár dny hlásili vývojáři projektu NVK splnění specifikace API Vulkan 1.0. Bylo z dřívějších zkušeností jasné, že 1.1 je doslova za…
Včera
Desktopová Datovka podporuje velkoobjemové datové zprávy
Mezi novinky desktopové Datovky verze 4.23.0 patří podpora velkoobjemových datových zpráv, které mají být v produkčním prostředí datových…
Včera
Počet nových komentářů
3
Emulátor Playstation 2 proti proudu: PCSX2 vypíná Wayland a stěžuje si na obrovské chyby
Zatímco celý svět vzhlíží vstříc světlým waylandím zítřkům, tvůrci PS2 emulátoru PCSX2 naopak podporu Waylandu vypínají a stěžují si na…
Včera
Počet nových komentářů
25
Další zprávičky
Napište zprávičku
Práce
Kurzy
Cybersecurity Officer
Konzultant značkové prodejny (m/ž) - OC Šantovka
Team leader IT podpory
ADMINISTRÁTOR IT MONITORINGU
PHP developer (medior/senior)
Communication Framework C++ Developer with Linux knowledge
Další nabídky práce »
Jak správně napsat pracovní inzerát
Německé časy od A do Z
Úvod do řízení kvality
Umění žít aneb tvůrce vlastního života
Kalendář na maximum
Kancelářské fígle s obrázky
Další kurzy a školení »
Práce
Kurzy
IT Manažer/ka v největším českém herním studiu
Cybersecurity Officer
Konzultant značkové prodejny (m/ž) - OC Šantovka
IT administrátor
PHP developer (medior/senior)
Communication Framework C++ Developer with Linux knowledge
Další nabídky práce »
Přesáhni sám sebe
Jak správně napsat pracovní inzerát
Německé časy od A do Z
Úvod do řízení kvality
Leadership: 3 v 1
Kancelářské fígle s obrázky
Další kurzy a školení »
Školení: Jak bezpečně spravovat a provozovat linuxové servery?
VÍCE INFO
ČLÁNKY DO MAILU