Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Blender
Blender
31
–
60
/
132
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
Následující strana
Poslední strana
Cíl pro Blender 4.0: podpora API Vulkan, optimalizace až poté
Jelikož je API Vulkan důležité jak pro Intel, tak pro AMD, dospěli vývojáři Blenderu k jedinému možnému závěru: síly v letošním roce v rámci prací na verzi Blender 4.0 – a o jejich velikosti rozhodne objem dostupného financování – budou primárně…
David Ježek
14. 2. 2023
První vydání Vanilla OS, RISC-V coby hlavní architektura pro Android
Stalo se
Vanilla OS je na Ubuntu postavená linuxová distribuce s vlastním správcem balíčků a vydala svou první verzi pro veřejnost. Otevřená RISC-V se stane přední architekturou pro operační systém Android.
Filip Zatloukal
9. 1. 2023
Doba čtení:
2 minuty
Google Chrome už bez JPEG XL, Blender nejspíš navýší požadavky na CPU
Stalo se
PipeWire 0.3.62 podporuje Bluetooth Offloading, Nvidia vydala API CUDA 12.0 s JIT LTO a C++20, KDE má nový QML Spectacle, vyšla vývojová verze Wine 8.0-rc1.
David Ježek
11. 12. 2022
Doba čtení:
4 minuty
Vyšel Blender 3.4 s nativní podporou běhu na Waylandu a FFmpeg AV1
Nová verze Blenderu ukončuje čekání na podporu Waylandu. Tři-čtyřka už na Waylandu běží nativně, dále pak přidává podporu Intel Open Path Guiding (OpenPGL v rámci oneAPI, prozatím pracuje pouze s CPU renderingem). Tvůrci také implementovali…
David Ježek
7. 12. 2022
Práce na podpoře API Vulkan v Blenderu pokračují
Plány na využití v současnosti nejlepšího API pro GPU, tedy Vulkan, jsou jednou z priorit vývojářů Blenderu již delší dobu. Práce i nadále pokračují a ač Phoronix používá slovo „pomalu“, i tak se tedy jistým tempem blíží zapnutí podpory tohoto API…
David Ježek
8. 11. 2022
Vyšel Ardour 7.0, Blender slaví 20 let
Stalo se
Vývojová verze Wine 7.19, rychlejší sdílení souborů mezi hostem a hostitelem s 9P VirtIO v Linuxu 6.1, /e/OS 1.4 konečně s vlastním telefonem Murena One, Linux do budoucna patrně bez Intel ICC.
David Ježek
16. 10. 2022
Doba čtení:
2 minuty
Blender 3.4 možná už s Waylandem
Cílem vývojářů Blenderu je, aby příští verze 3.4 už na Linuxu podporovala nativní běh na Waylandu. Práce na tomto cíli zdárně pokračují, ač zatím přetrvávají nedostatky, například v podpoře HiDPI, tabletů, 3D myši atd. Nejnovější denní sestavení…
David Ježek
11. 10. 2022
Raytracing na AMD GPU možná stihne vydání Blenderu 3.5
Blender 3.0 přestal podporovat běh na GPU za pomoci obecného rozhraní OpenCL. AMD pracovala na implementaci vlastního systému HIP, který od Blenderu 3.2 funguje i na Linuxu. S nedávným vydáním Blenderu 3.3 přibyla podpora běhu rendereru Cycles na…
David Ježek
21. 9. 2022
Dopad RETBLEED na výkon VMware ESXi je až 70%, AMD P-State EPP je hotovo
Stalo se
Wine 7.17 řeší 18 chyb, Qt 5.15.6 LTS je open-source, AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1, Blender 3.3 na CPU AMD a Intel zrychluje, ovladač AMD P-State EPP zlepší efektivitu Ryzenů na Linuxu.
David Ježek
11. 9. 2022
Doba čtení:
3 minuty
Blender 3.3 s podporou Intel oneAPI a vylepšeními pro AMD HIP je tu
Animační program Blender je k dispozici v nové verzi 3.3. Z novinek vypíchněme například podporu GPGPU rozhraní oneAPI využívaného grafickými procesory Intel (ne iGPU v procesorech) a pokračující vylepšování podpory GPU rozhraní AMD HIP. V případě…
David Ježek
7. 9. 2022
Podpora Intel oneAPI pro Blender 3.3 na dobré cestě
Počáteční podpora GPU akcelerace skrze rozhraní Intel oneAPI v blížícím se Blenderu 3.3 je na dobré cestě. Nově bychom se oproti počáteční podpoře cílící na platformu Windows měli dočkat se záříjovým vydáním Blenderu 3.3 i podpory v rámci verze…
David Ježek
17. 8. 2022
Microsoft Store zakazuje vydělávat na open-source, Blender chystá Real-time Compositor běžící na GPU
Stalo se
Budoucí KDE Plasma 5.26 vzhlíží k C++20, Intel SGX2 stihne vydání Linux 5.20, vylepšení běhu s novým back-endem pro staré Radeony HD 5000 a 6000 v rámci projektu Mesa.
David Ježek
10. 7. 2022
Doba čtení:
4 minuty
Intel věří, že stihne podporu oneAPI/SYCL už do Blenderu 3.3
Zatímco GPU Nvidia (CUDA či OptiX) jsou z hlediska podpory v Blenderu léty prověřená a AMD stále posiluje použitelnost těch svých (AMD HIP), Intel de facto teprve začíná. Jeho vývojáři i v rámci těchto měsíců, kdy dochází a dojde k uvedený velkých…
David Ježek
22. 6. 2022
PACMAN, nová zranitelnost čipů Apple M1, Blender 3.2 výrazně rychlejší na GPU Nvidia než AMD
Stalo se
PoCL 3.0 jako minimální CPU implementace OpenCL 3.0, Ubuntu zlepší podporu levné RISC-V desky Starfive VisionFive, nová verze PipeWire 0.3.52.
David Ježek
12. 6. 2022
Doba čtení:
3 minuty
Chromium zkouší Qt backend, Sony zrychlila exFAT na Linuxu
Stalo se
KDE zase vylepšuje podporu Waylandu, R600 Gallium3D pro staré Radeony s optimalizacemi, Intel pracuje na podpoře svých GPU v Blender Cycles skrze oneAPI/SYCL, první EUV skener v Evropě běží u Intelu.
David Ježek
17. 4. 2022
Doba čtení:
4 minuty
MorphOS 3.16 s novým prohlížečem, vydáno OpenZFS 2.1.3
Stalo se
Pokrok FreeBSD v rychlosti startu, Mesa 22.0.0 je venku – stabilní vydání ale až s 22.0.1, vyšel nový Blender 3.1 s podporou Apple M1, nová verze Tails 4.28 je bez zásadních novinek.
David Ježek
13. 3. 2022
Doba čtení:
3 minuty
Blender 3.1 přináší akceleraci na čipech Apple M1
Vývojáři uvolnili novou verzi 3D animačního nástroje Blender s označením 3.1. Nová verze potěší zvlášť uživatelé počítačů Apple, protože přináší Metal GPU rendering pro čipy M1. Pro uživatele jablečných počítačů je to dnes jediný způsob, jak…
Petr Krčmář
10. 3. 2022
Intel vydal Security Report 2021, Mesa nabídne 3Dfx Glide
Stalo se
GStreamer 1.20 nejen s vylepšeními mp4/mkv a podporou FFmpeg 5.0, Blender ohlašuje filmařský Project Heist, výkon Intel Celeronu G6900 s různými linuxovými distribucemi.
David Ježek
6. 2. 2022
Doba čtení:
4 minuty
Linux v roce 2021: končí CentOS 8, linuxový desktop na cestě k Waylandu
Rok se s rokem sešel, a tak pojďme krátce zavzpomínat, co vás letos u nás zaujalo nejvíce. Kromě běžných novinek z linuxového světa to byly články o Android Auto, novinky týkající se bezpečnosti a třeba také průzkum Marsu.
David Ježek
31. 12. 2021
Doba čtení:
9 minut
CentOS 9 Stream je na světě, přelomová verze Blender 3.0 taky
Stalo se
Novinky v v KDE zahrnují nejen Spectacle a opravu spousty chyb, dle testů je H.266/VVC u 8k videa přibližně o 40 % efektivnější než H.265/HEVC, spíše však méně, nové Wine 6.23 pak řeší 48 chyb.
David Ježek
5. 12. 2021
Doba čtení:
3 minuty
První Xbox měl mít CPU od AMD, Apple je sponzorem Blenderu
Stalo se
Ubuntu 21.10, nový referenční AV1 kodér, 25 let KDE a Plasma 5.23, nový linuxový smartphone PinePhone Pro, změny v systému aktualizací openSUSE Leap, Strawberry 1.0, fork Clementine běžící na Qt6.
David Ježek
17. 10. 2021
Doba čtení:
4 minuty
Canonical nabízí placenou podporu pro Blender LTS
Už nejen Ubuntu, ale i pilotní projekt enterprise podpory LTS vydání aplikace třetí strany. Canonical s Blender Foundation informují, že prvně jmenovaný nyní nabízí placenou podporu LTS vydání Blenderu. Zájemci přitom vůbec nemusí používat Ubuntu,…
David Ježek
23. 6. 2021
Fedora Cloud 35 s Btrfs, Blender 3.0 se zdrží o 2 měsíce
Stalo se
Kandidát na OpenSSL 3.0 je venku, LibreOffice 7.2 Beta s hromadou novinek, Wine 6.11 opravuje 33 chyb, Left 4 Dead 2 používá Vulkan přes DXVK, TSMC hlásí 4nm proces už na podzim 2021.
David Ježek
20. 6. 2021
Doba čtení:
3 minuty
Vypínáme vzhled Proton ve Firefoxu, blíží se KDE Plasma 5.22
Stalo se
NVM Express ohlásila specifikaci NVMe 2.0, AMD má na Steamu přes 30% podíl CPU, Wine 6.10 s novějším Mono, Blender 2.93 představuje novinky.
David Ježek
6. 6. 2021
Doba čtení:
3 minuty
AMD Energy Monitoring zmizí z Linuxu, Blender ukazuje next-gen rendering Cycles X
Stalo se
Fedora 35 a LLVM/Clang balíčky, Wine 6.7 a další PE knihovny, PipeWire 0.3.26 s lepší podporou Bluetooth, podpora Power/Performance profilů SD karet, Chrome 91 ukáže WebTransport a WebAssembly SIMD.
David Ježek
25. 4. 2021
Doba čtení:
4 minuty
Dopad záplat na Intel Tiger Lake, GNOME 40 Mutter přesune vstupy do samostatného vlákna
Stalo se
YouTube umí 8k AV1 video na SmartTV, AMD a podpora nových GPU, QD-OLED v TV i monitorech, KDE vylepšuje Wayland, Fujifilm přidává pixel-shift pro GFX 100 se 400Mpix full-RGB RAWy, vyšel Blender 2.91.
David Ježek
29. 11. 2020
Doba čtení:
6 minut
Blender 2.90: nejen Intel Embree a Nvidia OptiX
Nová verze 3D animačního programu Blender navazuje na tak trochu přelomovou řadu 2.8 (kde verze 2.83 je aktuální LTS) řadou novinek. Vylepšení se dočkaly komponenty jako EEVEE, Cycles, sculpt, VR, anomace, modelování, UV úpravy atd. Program nyní…
David Ježek
1. 9. 2020
AV1 bude propagováno kodekem SVT-AV1, KDE si bude pamatovat pozici oken
Stalo se
Unity nově přispívá na Blender, TSMC dodala zákazníkům už 1 miliardu 7nm čipů, ASML otevírá na Tchaj-wanu výcvikové středisko pro EUV.
David Ježek
23. 8. 2020
Doba čtení:
4 minuty
AMD Ryzen vs. Intel Cofee Lake ve 380 testech, vyšlo openSUSE 15.2 RC
Stalo se
Za kolorizaci historických fotek ban na Facebooku a Instagramu, Ryzen 3900X/3950X a Core i9–10900K v téměř 400 testech, Coffee Run od Blender Animation Studio, Android Studio 4.0, nová služba HBO Max.
David Ježek
31. 5. 2020
Doba čtení:
3 minuty
Blender představuje změny ve verzování, 3.0 přijde v srpnu 2021
Tvůrci Blenderu představili v návaznosti na velkou podporu verze 2.80 a celý cyklus 2.8× nový návrh verzování programu. Základem je vydávání LTS verze jednou ročně a nové hlavní verze jednou za dva roky. V důsledku toho by se první takovou LTS…
David Ježek
4. 3. 2020
31
–
60
/
132
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
Následující strana
Poslední strana