Blender 3.0 přestal podporovat běh na GPU za pomoci obecného rozhraní OpenCL. AMD pracovala na implementaci vlastního systému HIP, který od Blenderu 3.2 funguje i na Linuxu. S nedávným vydáním Blenderu 3.3 přibyla podpora běhu rendereru Cycles na AMD GPU rodiny Vega. Přespříští verze 3.5 by pak mohla přinést i podporu raytracingu na AMD GPU, stihne-li se vše včas.
AMD pak srovná skluz na Nvidií, jíž využití raytracingových jader GPU funguje se systémem OptiX (a samozřejmě s uzavřeným ovladačem, bez nějž jsou raytracing podporující GeForce prakticky k ničemu). Tyto informace zazněly na posledním Blender meetingu, vedle toho jak Intel pracuje na podpoře svého openAPI, které zažilo svoji premiéru právě s verzí 3.3. Blender 3.5 zatím nemá pevně danou roadmapu (vývojáři primárně pracují na verzi 3.4), odhadovat lze, že vyjde někdy v prvním čtvrtletí příštího roku. Tou dobou tu s námi už několik měsíců budou i AMD Radeony generace RDNA3 (uvedení na začátku listopadu 2022).