![Blender](https://i.iinfo.cz/images/292/blender-1.jpg)
Počáteční podpora GPU akcelerace skrze rozhraní Intel oneAPI v blížícím se Blenderu 3.3 je na dobré cestě. Nově bychom se oproti počáteční podpoře cílící na platformu Windows měli dočkat se záříjovým vydáním Blenderu 3.3 i podpory v rámci verze pro Linux.
Podpora Intel oneAPI a tedy (zejména) velkých GPU Intel, která nyní přicházejí na trh, se týká rendereru Cycles. Prozatím chybí podpora raytracingu, který GPU riodiny Intel DG2/Alchemist umí. V případě zájmu o kartu s Intel GPU se sluší dodat, že tato platforma má a bude mít své porodní problémy a Intel sám údajně zvažuje, jestli celou několikamiliardovou investici do vývoje GPU neskrečuje.
Připomeňme, že s vydáním verze 3.0 odstranil Blender generickou podporu akcelerace přes OpenCL a výrobci GPU tak byli nuceni reagovat vývojem podpory vlastních GPGPU rozhraní. Nejlépe na tom byla Nvidia, která měla vše pro CUDA/OptiX dávno hotové, AMD se rychle přidala a nyní tedy i Intel.