Hlavní navigace

Blender 3.1 přináší akceleraci na čipech Apple M1

10. 3. 2022

Sdílet

Blender Autor: Blender Foundation

Vývojáři uvolnili novou verzi 3D animačního nástroje Blender s označením 3.1. Nová verze potěší zvlášť uživatelé počítačů Apple, protože přináší Metal GPU rendering pro čipy M1. Pro uživatele jablečných počítačů je to dnes jediný způsob, jak akcelerovat, protože Apple ukončil podporu OpenGL právě ve prospěch Metalu. Díky podpoře v Blenderu je nyní výkon renderingu přibližně dvojnásobný.

Kromě toho nyní Blender potřebuje ke své práci méně paměti, zlepšila se přesnost výpočtů trasování a knihovny podkladů jsou nyní indexovány pro rychlejší načítání. Byla také přidána podpora větších obrázků a celkově vzrostl výkon. Bohužel podpora akcelerace pro AMD HIP v Linuxu byla odsunuta do nadcházející verze.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.