Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Témata
»
Vulkan
Vulkan
151
–
180
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana
Vulkan pro Counter-Strike: Global Offensive
V úterý Steam vydal aktualizaci hry Counter-Strike: Global Offensive (CSGO) s experimentální podporou Vulkan v Linuxu. Podpora funguje přes DXVK-Native, který překládá Direct3D do API Vulkan. Hru je potřeba spustit s parametrem -vulkan. Podobně již…
Jan Fikar
17. 12. 2021
Ubuntu zrychluje Snap, GNOME 41 v repozitářích openSUSE
Stalo se
Vývojáři Ubuntu se snaží zrychlit Snap. Desktopové prostředí GNOME 41 je dostupné v repozitářích openSUSE. Vývojáři operačního systému Haiku začali práci na portování ovladačů Mesa Radeon Vulkan. Otevřený operační systém Sculpt OS založený na frameworku Genode vydal svou novou verzi.
Filip Zatloukal
25. 10. 2021
Doba čtení:
1 minuta
Red Hat najímá dalšího vývojáře pro GPU
Tým v Red Hatu věnující se GPU subsystému a věcem souvisejícím už obsahuje velká jména jako David Airlie (správce DRM) či dalších vývojářů pracujících v rámci projektu MESA. Nyní Red Hat hledá dalšího experta přes GPU, který se bude věnovat oblasti…
David Ježek
13. 10. 2021
Kanón na vrabce: recenze herního notebooku Tuxedo Stellaris 15
Se značkou Tuxedo jsme se zde již párkrát setkali. Recenzí prošly dvě generace ultrabooků řady Infinity Book. Nyní ale na redakční stůl zamířil stroj ze zcela opačného spektra, a to herní Tuxedo Stellaris 15. Jak dopadl?
Petr Škuta
17. 9. 2021
Doba čtení:
8 minut
Blíží se vydání ovladače V3DV s podporou Vulkan 1.1 pro Raspberry Pi 4
Na open source ovladači V3DV pro Raspberry Pi 4 s podporou Vulkan již rok a půl pracují vývojáři Igalia. Nyní se blíží vydání ovladače s podporou Vulkan 1.1. Ovladač bude dostupný přes knihovnu Mesa. Zbývá projít Vukan 1.1 CTS (conformance test…
Jan Fikar
13. 8. 2021
Fedora Cloud 35 s Btrfs, Blender 3.0 se zdrží o 2 měsíce
Stalo se
Kandidát na OpenSSL 3.0 je venku, LibreOffice 7.2 Beta s hromadou novinek, Wine 6.11 opravuje 33 chyb, Left 4 Dead 2 používá Vulkan přes DXVK, TSMC hlásí 4nm proces už na podzim 2021.
David Ježek
20. 6. 2021
Doba čtení:
3 minuty
Wine nabídne Vulkan na Waylandu bez nutnosti použití XWaylandu
Na konci loňského roku byly ohlášeny práce na experimentálním Wayland ovladači pro Wine, který by projekt zbavil nutnosti používat překladovou vrstvu XWayland. Máme za sebou půl roku vývojových prací na tomto projektu, který mezitím vyzrál do…
David Ježek
8. 6. 2021
Wine experimentálně na Waylandu, Kodi 19 a Python 3 a AV1
Stalo se
F2FS s nastavením komprese Zstd/LZ4, Mabox Linux 21.02, 6. generace 3D NAND flash, LLVM/Clang 12 a Ryzen 5950X, NASA Perseverance na Marsu, GTK 4.2 a nové OpenGL, full-frame Foveon X3 hned tak nebude.
David Ježek
21. 2. 2021
Doba čtení:
4 minuty
Brave má 25 miliónů uživatelů, co přinese Fedora 34
Stalo se
Solus 4.2 s podporou AV1, Valve zaplatí Corsairu 4 milióny USD za porušení patentu, Intel si o něco polepšil, Čínská SMIC posílí staré planární výrobní procesy, AMDGPU a přípravy na PCI Express 5.0.
David Ježek
7. 2. 2021
Doba čtení:
5 minut
Herní engine Godot 4.0 přinese mnoho optimalizací pro CPU a GPU
Čekání na Godota počtvrté sice stále trvá, ale máme se na co těšit. Tvůrci pracují v nové hlavní verzi zejména v oblasti výkonnostních optimalizacích běhu enginu na CPU i GPU. Najdeme zde Vulkan renderer, nativní podporu Waylandu a další vylepšení…
David Ježek
3. 2. 2021
Vulkan dostal Ray Tracing
Dnes vydané specifikace Vulkan 1.2.162 obsahují Ray Tracing. To je dobrá zpráva pro Linux. Sice NVIDIA poskytovala pro Linux svoje Ray Tracing rozšíření od ovladače 410.57, ale univerzální přístup jako ve Windows doposud chyběl. Pro vývojáře,…
Jan Fikar
23. 11. 2020
LibreOffice 7.0 vydáno, nabízí akceleraci Vulkan
The Document Foundation oznámila vydání nové hlavní verze kancelářského balíku LibreOffice 7.0. Mezi novinkami najdeme přechod od vykreslovací knihovny Cairo na akcelerovanou Skia, za jejímž vývojem stojí Google. Dále je k dispozici i GPU…
David Ježek
5. 8. 2020
Vulkan ovladač pro Raspberry Pi 4 spustí vkQuake 1-3
Teprve před třemi týdny jsme psali o pokračujících pracích na ovladači V3DV pro Raspberry Pi 4 a již včera Igalia v blogu zveřejnila, že jejich V3DV ovladač umožňuje spustit vkQuake 1–3. Vulkan je přitom oproti GL1 až o 60 % rychlejší. Na…
Jan Fikar
24. 7. 2020
Pokračují práce na oficiálním Vulkan ovladači pro Raspberry Pi 4
Eben Upton v únoru slíbil Vulkan ovladač pro Raspberry Pi 4, který je v současnosti aktivně vyvíjen ve spolupráci se společností Igalia. Ve středu na svém blogu Igalia oznámila nejnovější vývoj ovladače v3dv. Fungují shadery a byla uděláno pár…
Jan Fikar
3. 7. 2020
Steam Play má Proton 5.0-1 se spoustou vylepšení
CodeWeavers a Valve v pátek vydali Proton 5.0–1, což je nástroj pro hraní Windows her v Linuxu založený na Wine, v tomto případě na nejnovějším Wine 5.0. Nově budou hry založené na Direct3D 9 používat DXVK, což by mělo být rychlejší. Staré OpenGL…
Jan Fikar
10. 2. 2020
Raspberry Pi 4 bude mít grafický ovladač Vulkan
Eben Upton v pátek oznámil, že se začalo pracovat na grafickém ovladači Vulkan pro Raspberry Pi 4. První betaverze se dočkáme asi za šest měsíců. Nedávno grafický ovladač Raspberry Pi 4 získal oficiální certifikaci OpenGL ES 3.1. Starší Raspberry…
Jan Fikar
3. 2. 2020
Nový DXVK 1.5 obsahuje podporu Direct3D 9
Před asi hodinou vyšla nová verze vrstvy pro překlad Direct3D volání do Vulkanu DXVK 1.5. Používá se hlavně pro windowsové hry puštěné pod Wine. Nově je po začlenění projektu D9VK podporováno Direct3D 9 a dohromady DXVK tedy podporuje Direct3D 9,…
Jan Fikar
16. 12. 2019
FFmpeg dostává podporu hardwarové komprese videa pomocí AMD AMF/Vulkan
Knihovna FFmpeg až dosud uměla využít akcelerační rozhraní AMD Advanced Media Framework pouze na Windows, a to pro kompresi videa na GPU do formátů H.264 a H.265. Zde totiž využívá DirectX, kteréžto rozhraní není na Linuxu (plnohodnotně/použitelně)…
David Ježek
28. 8. 2019
Intel zrychlí GPU na Linuxu o ~3 až 22 %
Po jednořádkové úpravě v Intel Gallium ovladači, která vedla k 1% zrychlení přichází inženýři Intelu s kódem pro Mesa, který na současných GPU tohoto výrobce (9. generace Skylake) vede ke zrychlení běhu až téměř čtvrtinu (v jistém konkrétním…
David Ježek
14. 8. 2019
Engine Godot dostane podporu API Vulkan do října
Herní engine Godot nadále pokračuje v pracech na podpoře API Vulkan. To by měl engine dostat s vydáním verze 4.0, která bude následovat po 3.2 (aktuální stabilní verze má označení 3.1.1). Juan Linietsky v zápisku na domovském webu projektu shrnuje…
David Ježek
2. 7. 2019
KDE Elisa s libVLC, RIP Adobe Shockwave
Stalo se
Reiser4 běží na Linuxu 5.0, Wine 4.6 s podporou Vulkan/WineD3D, Nepál zakázal PUBG, Blu-ray/DVD stále padá, 4k HDR Disney+, Blender 2.80 v létě, do budoucna lehčí Fedora, GNU Emacs 26.2, systemd 242.
David Ježek
14. 4. 2019
Doba čtení:
3 minuty
GZDoom 4.0 s experimentální podporou API Vulkan
Jeden ze stále běžících portů původního Dooma dostává s novou verzí zkušební podporu Vulkanu. Je potřeba ji aktivovat ručně volbou +vid_backend 0 a počítat s určitými problémy plynoucími z nehotovosti kódu (včetně padání programu – lépe to prý…
David Ježek
9. 4. 2019
Wine 4.0 je venku, podporuje Vulkan i Direct3D 12
Po několika testovacích vydáních je na světě finální verze Wine 4.0. Mezi hlavními novinkami najdeme podporu API Vulkan i Direct3D 12, tedy obou aktuálních „next-gen“ 3D rozhraní. Dále pak podporu herních ovladačů a HiDPI na Androidu. Nová verze je…
David Ježek
23. 1. 2019
Někteří linuxoví hráči Overwatch od Blizzardu dostali omylem ban
Více uživatelů hrajících Overwatch od Blizzardu na Linuxu pomocí Wine / DXVK (překladová vrstva z Direct3D 10/11 na Vulkan) reportují, že dostali ban. Blizzard už situaci prošetřuje, prozatímní komentář říká, že ač tato cesta hraní této hry není…
David Ježek
18. 9. 2018
GLOVE, překlad OpenGL ES na Vulkan je nyní open-source
Think Silicon oznámili otevření kódu svého projektu GLOVE pod licencí LGPLv3. Ten slouží k běhu OpenGL ES aplikací skrze API Vulkan na systémech Android, Linux či Windows, obecně tedy jde o vrstvu umožňující běh starších aplikací na novějším API…
David Ježek
1. 8. 2018
Vulkan 1.1 je tu, Nvidia má první ovladač pro Linux
The Khronos Group vydala specifikaci nové verze API Vulkan 1.1, která přináší několik novinek. Jde o první větší aktualizaci první verze 1.0, vydané zhruba před dvěma roky. Ve stejné době přichází též SPIR-V 1.3. Hlavním úkolem verze 1.1 bylo…
David Ježek
7. 3. 2018
Qualcomm představil řešení pro Wi-Fi 802.11ax
Stalo se
VISA rekapituluje chip-and-PIN zabezpečení karet, Ubuntu 18.04 LTS ve fázi Feature Freeze, Western Digital předvedl SD karty s PCIe rozhraním, LibreOffice 6.0.2, LFS/BLFS 8.2, Vulkan míří do Wine.
David Ježek
4. 3. 2018
Doba čtení:
2 minuty
Vulkan pro macOS a iOS
Grafické API Vulkan pro hry je nyní dostupné pro Apple macOS a iOS. Sice bez oficiální podpory Apple, ale pomocí knihovny MoltenVK, kterou komerčně vyvíjí Brenwill Workshop Ltd. Díky snahám The Khronos Group a Valve bude knihovna open source pod licencí Apache 2.0. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
26. 2. 2018
Talos Principle zlepšuje podporu Vulkan a je ve slevě
Logická 3D hra Talos Principle, která jako první linuxová hra podporovala Vulkan, byla před dvěma dny aktualizována. Vylepšen byl právě výkon ve Vulkan, opraveny chyby v OpenGL a vylepšena detekce použitelných jader CPU. Výkon ve Vulkan je o 50 %…
Jan Fikar
12. 1. 2018
MPV 0.28 přidává počáteční podporu API Vulkan
Nově vydaná verze oblíbeného forku projektu MPlayer přidává několik nových věcí a pár naopak odstraňuje. Nejzajímavější se jeví počínající podpora vykreslování pomocí rozhraní Vulkan (též dříve známé jako AMD Mantle), které je ve všech ohledech…
David Ježek
27. 12. 2017
151
–
180
/
196
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
5
6
7
Následující strana
Poslední strana