Godot 4.3 přinesl řadu skvělých novinek, ale tvůrci o týden později dodávají, že v kódu projektu se už předtím nashromáždilo dost novinek, které jsou vysoké kvality implementace, jen nechtěli riskovat jejich začlenění do čtyři-trojky. A tak první vývojové sestavení příštího Godotu 4.4 přináší další důležitá vylepšení kvality tohoto herního 3D enginu.
Předně je tu renderovací backend pro API Metal, tedy Applovské API zhruba přirovnatelné k Vulkan či Direct3D 12. První výsledky ukazují, že renderovat přes Metal je na macOS stejně rychlé jako s Vulkanem, v některých situacích pak výrazně rychlejší. V tuto chvíli Godot podporuje Metal jen na strojích s Apple Silicon (tedy ARM SoC M1 až M3, plus všech přístrojích běžících na iOS), stroje s čipy Intel nadále využívají překladač MoltenVK.
Po interpolaci fyzicky ve 2D přináší nová verze interpolovanou fyziku i ve 3D. Dále nechybí bikubické vzorkování lightmap, což se hodí zejména u textur o nízkém rozlišení (v kombinaci s novým antialiasingem). Přibyla i GPU komprese textur Betsy, jejíž vliv na výkon je zejména u HDRI velmi, velmi velký. Plus různá další menší vylepšení a optimalizace.
Podrobnosti včetně ukázek shrnuje oznámení na domovském webu projektu.