Chtěl bych autora zprávičky poprosit, aby neoznačoval výsledky Hitlinku za celosvětové, pač drtivá většina dat pochází ze Severní Ameriky. Nebo mi snad chcete navykládat, že má Mac celosvětově 8 %? Opera má také celosvětově více než 1 %. V Severní Americe má možná kolem toho jednoho procenta, ale třeba v některých velkých státech je úspěšnější než Firefox. Na Ukrajině má kolem 25 % (http://www.en.ranking.com.ua/index.php?page=Ranks:RanksPage&stat=22|OW), v Rusku je to podobné. U nás má podle Toplistu přes 6 %, Polsku 7 % a na Slovensku údajně přes 10 %. Neříkám, že je Opera úspěšnější než Firefox nebo že to je nějaký mainstreamový prohlížeč, ale soudit ji na základě amerických výsledků jako naprosto neúspěšnou? To je asi jako tvrdit, že Peugeot, Citroen a Renault nemají celosvětově žádný podíl, protože se v Americe neprodávají.
Podle The Counter je na tom Opera stejně. Vím o tom, že Net App měří především Severní Ameriku, ale nejen tu. Navíc čísla sedí i pro ostatní statistické služby.
The Counter má stejný problém jako NetApp, prostě většina dat jde ze severoamerických, nebo minimálně anglicky psaných webů. Kolik průměrný Čech denně navštíví anglicky psaných webů a kolik českých? Myslím, že je to neporovnatelné. I já navštívím mnohem více českých stránek než anglických, ač mi angličtina nedělá žádný problém. Stejně tak neznám prakticky žádný český web, který by si nechal měřit návštěvnost NetApp nebo The Counterem. A stejná situace je podle mě i ve všech ostatních neanglických zemích. Chápu, že neexistuje žádný nástroj, který by objektivně měřil celosvětové podíly prohlížečů, a že americké služby mají dostatečnou mediální sílu vytrubovat o sobě, že jejich výsledky jsou celosvětové, ale přesto bysme mohli mít vlastní hlavu a neprezentovat je jako celosvětové.