Myslím že všichni vědí, že nejsem velkým fanouškem Googlu. Ale je dobré si připomenout, co napsal nositel Nobelovy ceny Milton Friedman po procesu s Microsoftem v roce 2001. Už tehdy upozorňoval, že do té doby velmi svobodný IT průmysl tím, že pozval regulátora, páchá sebevraždu.
A koukněte na to. Pár let poté vlády regulují i to jestli lidé smí dobrovolně dávat své osobní informace soukromým společnostem. Facebook nemám rád, ale je čistě věc uživatelů, jestli se podělí o své soukromí. Pak mu máme "právo na zapomenutí", takže když například někoho odsoudí, tak později může požádat od výmaz z výsledků z vyhledávání. V další fázi budeme ničit původní výtisky novin a nahradit je novými, jak to popisoval už Orwell :). A Google má problém, protože napsal vlastní SW, dal ho zdarma, a podmiňuje jeho použití jinými podmínkami (výchozí vyhledávání, předinstalované aplikace atd.).
Friedman měl pravdu. Zvát regulátory na IT trh byla veliká chyba. Teď už je nikdo nevyžene, a můžeme jen čekat, jaké další nesmysly přinesou.
Ach jo, demagog jako obvykle. Co z toho účelového zkreslování informací máte, kromě vlastního uspokojení z manipulace? Vždyť tady ani nejde o MS, tak by ani osobní zaujatost neměla být faktorem.
>> Pár let poté vlády regulují i to jestli lidé smí dobrovolně dávat své osobní informace soukromým společnostem. Facebook nemám rád, ale je čistě věc uživatelů, jestli se podělí o své soukromí.
Stínové profily nikdy nebyly vytvořeny oficiálně dobrovolně a nelze je chápat jako podělení se o soukromí. Rovněž sbírání informací o registrovaných, ale aktuálně nepřihlášených uživatelích nelze považovat za oficiálně dobrovolné. Dále mnozí uživatelé mohli být smířeni s tím, že dají nějaké informace Facebooku, ale nepočítali s jejich dalším šířením mezi analytické "nájezdníky". To, že Facebook sdílel i privátní informace, nikoliv pouze ty, které jsou označené za veřejné, se stalo vícekrát, ale pravidelně to bylo označeno za neúmyslný omyl.
@Niemand
Možná je to principem věci, ale mám u těch omylů pocit, že když už na nějaký omyl dojde, tak je to omyl směrem že prodali něco navíc co neměli, nikoliv omyl že by toho neprodali dost z toho co i tak mohou. Odtud, při povědomí jak byznys funguje, je už jenom krůček k tomu si přiznat, že o žádný omyl vlastně nejde, ale jde pouze o vědomé překročení s tím, že se to jako omyl bude ještě dát obhajovat ...
Kolikrát třeba fcb omylem zvěřejnil nebo prodal něco o svém interním "podnikání" a "nakládání" s daty a kolikrát se mu takový omyl stal s daty "mointorovaných" a ještě zrovna náhodou i za prachy?