Mám tušení, že takové služby už tady byly... vždy to krachovalo na latencích a přenosových kapacitách. Nedovedu si moc přestavit, že budu hrát FPS typu (Doom) s dvojnásobnou latencí nejž je nutné... (je tam latence ovladač->DC + DC->obraz).
Asi je to představitelné, pokud budu k DC dostatečně blízko, tak uvidíme jak to Google pojme.
Chápu, že ono je to pro producenty her výhodné:
1) každý si to musí zaplatit (nejde to pirátit);
2) mohou to patchovat za běhu;
3) dostanu se k analytickým datům, jak lidé hru hrají.
Neni to moc problem. Pokud clovek nehraje nejakou ligu, tak se daji i FPS. mam doma cca 60Mb po wifi a PUBG skrze NVidia Geforce Now funguje pekne. Input lagy mam v podstate jen kdyz fouka silny vitr (bohuzel nekvalitni konzole na antenu).
Osobne me samotny Geforce prekvapil celkovou odezvou(ted byla celkem velka aktualizace, tedy aspon pro cesko ... bud nejaky peering nebo nove datacentrum). Vzhledem k tomu ze jde stale jen o jakousi BETU, to slape celkem dobre. Stadia ale vypada mnohem lepe promyslene. Ono preci jen je Geforce Now pouze vzdalena plocha virtualniho stroje, ktera umi kompresi obrazu podle kvality pripojeni.
Latence: opravdu záleží kde člověk bydlí, někde je dnes dostupný dost rychlý round-trip. Já mám pod 5ms do pražských datacenter, což je 100-200 km (vzdušnou čarou). "Obyčejný" internet za pár stovek. V rámci Prahy není tak těžké se dostat na zlomek.
Myšlený experiment. Lag pro "vygenerování obrazu" na domácím PC běžně bude > 10ms (tedy < 100 FPS výkon). Pokud oni použijí dvakrát výkonnější stroj, budou vykreslovat o 5ms rychleji než by to šlo doma, takže 5ms kvůli síti se ztratí. Teoreticky by mohli mít třeba ještě výrazněji výkonnější stroje a na každém mít round-robin pro více hráčů (aby se tím vyšším výkonem neplýtvalo), protože výrazně rychlejší odezva než 5ms "od klávesnice do monitoru" asi už opravdu moc smysl nemá (200 FPS).
Mně osobně ale přijde, že se to obecně se přesouváním služeb do cloudu přehání. Samozřejmě, je to obvykle jednodušší, často i levnější (po započtení nákladů na práci) a uznávám že v některých případech vhodné. Ale už jen centralizace všeho do nějakých uzavřených black-boxů pod kontrolou pár obřích firem...
Mně osobně ale přijde, že se to obecně se přesouváním služeb do cloudu přehání. Samozřejmě, je to obvykle jednodušší, často i levnější (po započtení nákladů na práci) a uznávám že v některých případech vhodné. Ale už jen centralizace všeho do nějakých uzavřených black-boxů pod kontrolou pár obřích firem...
Pak je zde moznost B: PlayStation Remote play. Vytvorite si v podstate to same, pobezi to u Vas a potrebujete k tomu PS4, rychly internet a verejnou IP. Nekteri lide to tak dokonce delaji a maji PSko hozene v serverovne :)