Google modularizuje android jak jde, typickym prikladem je Web View. Cez aktualizace tohohle v Google Play je mozne posilat aktualizace nezavisle na vyrobci. A zaroven je to i odpoved na spojeni chromeos s androidem. S trochou fantazie WebView == ChromeOS
A mimochodem jakkoli jsou (ne)aktualizace neprijemne, bezny uzivatel nema o novych verzich OS ani paru a v podstate jsou mu uplne u zadnice. S bezpecnostnimi problemy je to trochu horsi, ale to by musel byt provedeny plosny utok, tak aby se to dostalo do povedomi lidi... A to se nejspis jen tak nestane.
Jenže ta "modularizace" má své mouchy. Na prvním místě to řeší jen část problému, protože spousta zranitelných částí systému podle všeho nebude oddělena do samostatných aplikací. Jinými slovy se možná trochu zmenší attack surface, ale v principu to nevyřeší ten problém, že na značnou část systému uživatelé záplaty nedostanou.
Druhou věcí k povšimnutí je to, že Google postupně vyjímá funkcionalitu z open source části Androidu (AOSP), a přesouvá ji do svých aplikací. A můžeme jen spekulovat, jestli je ztížení používání Androidu bez aplikací Googlu přímo záměrem, nebo jestli je to jen vedlejší efekt modularizace.
Bude to spíš naopak - ChromeOS technicky pohltí Android, ale obchodní značku dodá Android.
Už dnes umí ChromeOS pomocí ARC spouštět androidí aplikace. Pokud to Google dotáhne do konce, bude možné na ChromeOS nainstalovat cokoliv, co dnes na Android.
A naopak mobily se po připojení klávesnice a obrazovky stanou ChromeOS zařízeními.
Výhody jsou jasné - pro Android bezproblémové aktualizace, bleskurychlý start, pro Chrome OS řádově rozšířená základna aplikací.
Ad Už dnes umí ChromeOS pomocí ARC spouštět androidí aplikace - Arc Welder je v betě, a co jsem naposledy viděl dema, tak má dost problémy s použitelností. Je to spíš jako mít virtuální stroj s Androidem. Fixní velikost okna, v něm jedna aplikace, a to bez provázání se zbytkem ChromeOS, takže například otevřít PDF z mailové aplikace je dost katastrofa. Navíc aplikace pro Android nejsou stavěné na ovládání klávesnicí a myší.
Jako větší problém ale vidím to, že podle vašeho popisu by na jednom zařízení byly oddělené aplikace pro mobily od aplikací pro klávesnici+myš.
Google has denied the veracity of a report that states the company will fold its Chrome OS for laptops and desktop computers into its Android mobile operating.
http://www.theguardian.com/technology/2015/oct/30/google-chrome-os-android
Ono je, přiznejme si, nešťastné mít dvě zcela nesouvisející platformy pro mobily+tablety a notebooky+hybridy. Člověk to dokáže pochopit u Windows a MacOS jako historickou zátěž, kdy desktopové OS a jejich API nebyly vhodné pro telefony s nízkým výkonem, takže se pro telefony (a v případě Applu tablety) muselo očesávat API a vymýšlet nové. Ale Google uvedl ChromeOS poměrně nově, v době kdy už měl velkou aplikační základnu pro Android. Notebooky s Androidem by zjevně dávaly větší smysl než ta současná googlí schizofrenie.
Zatím to ovšem vypadá, že jediný kdo umí sjednotit desktop, tablety a mobily je Microsoft. Ono to zase tolik nepřekvapí, protože MS je ve srovnání s Applem i Googlem výrazně technicky schopnější.
Nemyslím že nepochopení. Když se kouknete na Apple, tak ten ani po nevím kolika pokusech nebyl schopný napsat moderní OS, takže si nakonec koupil NextSTEP, a MacOS X splácal stylem "co dům dal" z Mach mikrokernelu, BSD, vrstvy kterou napsal tým Avie Tevaniana v Next Inc., s API Classic, Carbon a Cocoa. Vrstva Classic pak má dokonce vlastní fonty, ovladače tiskáren apod.
Google se moc nevyznamenal při tvorbě Androidu. OS koupili se společností Android Inc., a vlastní technické invence je v něm pomálu. Dokonce tak málo, že soud ohledně použití Javy zaměstnává US Supreme Court. Design API se také moc nepovedl, což je vidět na spoustě bezpečnostních problémů. Výhodou je snad jen nulová cena, za kterou ovšem platí uživatelé tím že jsou šmírováni.
Jsem mel zato, ze o WinFS s ted taktne mlci. Tusim Alchin o tom rekl neco ve smyslu, ze je to halucinace. Podobne se taktne mlci o MS vifikundaci, ktera mela nahradit web, kdyz MS zarizl vyvoj IE a ten jim ustrnul na verzi 6 az do doby, kdy bylo jasne, ze vsem staci web a na IE lidi serou cim dal vic a dokonce jim i vyhovuje, ze web, na rozdil od MS "webu" neni zavisly na Widlich.
Windows 9x byly mezikrokem mezi Windows 3.x a Windows NT. Svůj úkol odvedly dobře, i když i v MS byli překvapení, jak velká je setrvačnost trhu, a jak dlouho trval přechod na řadu NT.
Síťová vrstva s BSD nebyla zkopírovaná. V první verzi Windows NT byl použitý kód koupený od Spider Systems, který byl postavený mimo jiné na kódu BSD. Network stack byl pak přepsaný in-house. Z BSD zbyly jen utility typu telnet a ftp. Ve srovnání například s Applem, který MacOS prakticky celý koupil, mi to připadá jako dost nudná záležitost.
Win32 bylo od počátku Windows NT primárním API. .NET je toolkit nad Win32, který měl nahradit všechny ty Visual Basic Runtimes, Borland Visual Component Library, MFC atd., a zároveň přinést snazší vývoj a vyšší spolehlivost. To se myslím dobře povedlo. WinRT je prakticky nová generace .NETu kombinovaná s novou verzí Win32, oboje bezešvě spojené. Jde o celkem logický vývoj, protože Win32 API bylo poprvé uvedené někdy před 22 lety.
Windows 9x byly mezikrokem mezi Windows 3.x a Windows NT. Svůj úkol odvedly dobře, i když i v MS byli překvapení, jak velká je setrvačnost trhu, a jak dlouho trval přechod na řadu NT.
Nevim, cemu se divili. Nekde si najdete, co ten zazrak stal a jake mel na tu dobu HW naroky. Tim nemam na mysli minimal system requirements, ktere jsou vzdy tak na to, aby to tam clovek jakztakz pustil, ale na to, aby to slo pouzivat, je potreba vice.