Google se v poslední době hodně snaží prosadit na mobilních zařízeních. Že to má smysl ukazují poslední čísla – v deseti zemích vyhledávač používají uživatelé častěji z mobilních zařízení než z tradičních počítačů. Mezi desítkou zemí figurují Spojené státy a Japonsko, zbytek žebříčku firma nezveřejnila.
Google vidí v mobilních zařízeních pochopitelně velký potenciál, připravuje proto také i nové typy mobilních reklam. Ty mají být pro uživatele atraktivnější a měly by více zaujmout. To zahrnuje například fotogalerie v reklamách na auta či podrobný informační servis v reklamách na hotely. Z těch se uživatel rovnou dozví, jak je hotel daleko, jaké služby nabízí, kolik stojí a jak ho uživatelé hodnotí.
Vyhledávač také nedávno změnil své algoritmy, které nově zvýhodňují weby podporující pohodlné prohlížení na mobilních zařízeních. Kromě jiného si Google pořídil také vlastního virtuálního operátora, aby mohl tlačit na kvalitu služeb na některých trzích.