Hm, uzasne! Usetrime pet kilo na skle oken a tim nam, u naseho nejmene tunoveho vozidla s nejmene trilitrovym motorem poklesne spotreba o dve kapky na sto kilometru! Tusim, ze jsme svedky revoluce automobiloveho prumyslu. Perpetum mobile jiz pristi tyden.
BTW, tohle neni moc pocitacove tema. Ted uz jen aby zpravu o Gorilla Glass napsali i na nejakem foru zoologicke zahrady.
Já našel jejich product-list: http://www.corninggorillaglass.com/sites/all/files/Gorilla%20Glass%203_2320_PI%20Sheet%20RevE_050613.pdf
Hustotu to má stejnou jako normální sklo.
Napadlo mě - častá věc je že přední sklo prorazí odletující kamínek, možná by to gorilla glass vydrželo.
Mensi motor? Tady se mluvi o autech vyssi kategorie a mensi motor by frikulini s malym pindourem nerozdychali. Dokud produkcni cena nespadne natolik, aby se to mohlo davat do kazdeho auta, tedy hlavne tech lehkych, kde to opravdu prinese znatelne snizeni hmotnosti a ne par procent, jako u tunoveho ci tezsiho auta, tak se tim moc benzinu neusetri. Jedina vyhoda bude v tom, ze se to tak snadno neposkrabe.
Nevím jak "frikulini s malym pindourem", ale zákazníci jdou většinou po ceně a užitných vlastnostech vozu.
Snižování hmotnosti je jasný trend. Nová Octavia je o 102kg lehčí než ta předchozí, Peugeot 308 o 140 kg lehčí. Odlehčuje se všechno od motorů, přes podvozek, karoserii, sedadla až po přístrojovou desku. Možnost odlehčit hmotnost o další desítky kg na skle je určitě vítaná.
http://www.motorinfo.cz/nova-skoda-octavia-nizsi-hmotnost-i-spotreba.html
http://www.autorevue.cz/novy-peugeot-308-bude-lehci-o-140-kg-zde-jsou-prvni-fotky
Jenze tady se nemluvi o autech, u kterych jde o cenu a uzitne vlastnosti, ale o auta vyssich kategorii, tedy auta frikulinska, ve kterych uspora par desitek kilo nebude mit prilis velky efekt. Kdyby se Gorilla Glas dostalo do obycejnych aut pro normalni lidi, tak by to rozdil prineslo i znacny. Nejak si ale nedovedu predstavit cerne BMW nebo nejake Lamborghini, odlehcene o polovinu. To by snad museli pridat doprostred dalsi napravu, aby se to nezlomilo na prvnim hrbu.
Nové technologie jsou drahé, a nejprve se dostávají do luxusních vozů. A mimochodem snižování hmotnosti se týká i luxusních vozů. Namátkou Audi A6 2012 je o 60 kg lehčí než předchozí model.
http://www.caranddriver.com/news/2012-audi-a6-revealed-audi-a6-news
https://www.audi-mediaservices.com/publish/ms/content/en/presskit/2009/09/11/lightweight_construction.standard.gid-oeffentlichkeit.html
Hm, opravdu uzasne. Akorat tam ale zapomneli dat ten mene vykonny a lehci motor, jak jste zminil drive. Naopak, mluvi se o zakladnim ctyrvalcovem turbo a dokonce o osmivalci (coming soon). Cili zase frikulinske auto, asi pro frikuliny, kteri nemaji na BMW. Rozhodne ne rodinne auto pro lidi, kteri se potrebuji premistovat, ale pro ty, kteri dbaji na svou image a nekdy se pritom i premistuji. Otazka take je, jestli to odlehceni o 60 kg bylo zamerem nebo k nemu doslo omylem.
Jen si posluz. A hlavne napis neco strasne chytreho, aby vynikl ten rozdil. Treba muzes vedecky podlozenymi fakty vyvratit moji uvahu. A hlavne si zaloz ucet, aby ti lide mohli zvysovat karmu. Jiste ti za chvili pretece integer cislo v databazi. BTW, s karmou se to ma tak, ze kdyz napises neco chytreho, na zvyseni karmy se ti vsichni vykaslou. Kdyz nekoho nakrknes, tak ti karmu snizi. Lidi s uctem nosi kuzi na krk. Anonymove jako ty ne, casto si i zmeni jmeno, kdyz uz jich maji vsichni plne zuby.