
AMD již nějakou dobu vyvíjí sympatický balík HIP, neboli C++ Runtime API a Kernel Language pro snadnou portaci aplikací na GPU AMD i Nvidia. Blender s vydáním 3.0 přines podporu AMD HIP pro svůj engine CyclesX, avšak v danou dobu pouze pro Windows. Linuxová podpora byla v plánu pro Blender 3.1.
Brian Savery z AMD nyní informuje, že s ohledem na termíny vydání jednotlivých verzí to nové ovladače AMD včas pro Blender 3.1 nestihnou a podpora AMD HIP na Linuxu se tedy objeví až v rámci Blenderu 3.2. Je potřeba opravit ještě několik chyb, díky odsunu na příští verzi se ale stihne více testování.
Blender 3.2 je nyní v alfa fázi vývoje. Očekává se, že vydání finální verze proběhne v červnu tohoto roku. Phoronix připomíná, že u Nvidie je možné využívat její uzavřené ovladače a funkční podporu akcelerace na GPU přes CUDA/OptiX.