Jo, jo, zlatej linux. Teď jsem zachraňoval data a přeinstalovával W7 na jednom ASUS eee-PC, neboť to majitelce spadlo. Ze stolu na zem. A nějak se to rozes...
Boot z live CD, read-only mount, záchrana dat, prověření funkčnosti komponent, kontrola hdd na vadné sektory, vše hladce a přívětivě. Potom reboot a instalace W7, ovladačů, antiviru, prohlížeče, přehrávače, do toho několi aktualizací systému... Tři dny jsem si připadal jako v šíleném snu :-D
Prostě dělá to co má a to velmi spolehlivě. Nechápu ty řeči, jaké vede autor onoho herního enginu - bude za tím nejspíš opravdu osobní problém.
Vidím, že jsem v původním příspěvku zplodil dost nesmyslnou větu :-) s tím občas - často. Samozřejmě jsem chtěl říci "často". Ty neustálé změny a "zlepšováky" v některých distribucích jsou zpravidla jen k nasrá.ní - to přes celkovou spokojenost vnímám jako nedostatek. Ale u distribucí s dlouhodobou podporou jako je třeba CentOS tento problém neexistuje, takže vlastně není co řešit...
No zrovna ve věcech, které by mohl potřebovat takovej typickej herní engine k příliš změnám nedochází a navíc, pokud by to dělal chytře, tak to napíše jednou a poběží mu to jak na linuxu, tak na widlích (opengl, sdl, fmod). Věci jako init a rc systém se ho vůbec netýkají. Spíš to vypadá na zástupný důvod a prostě plácl věc, kterou někteří opakují tak často, že to jiní lidé berou jako pravdu.
Engine asi nejvíc pracuje s grafikou. Stačí podporovat X-ko, pak přidat MIR a Wayland a grafika je z 95% pokrytá (Nano-X a DirectFB budou asi na strojích, kde není na hry až tak moc výkonu, takže o ty se moc starat nemusí). A pokud jde o knihovny, stačí poskytnout přístup ke zdrojákům pomocí SVN nebo GITu, takže dvoje balíčkování (.rpm a .deb) nemusí řešit...
Vlákna, mutexy a další podobná šepleď jsou všude stejný.
Nwm ako vyzerala portovana verzia ale mam silny pocit ze niekto proste napisal mizerne abstrahovany kod, ktory je proste peklo prepisovat na cokolvek ine, zarovnej uz ten prepis je mizerne abstrahovatelny a tudit nenapise jeden kod pre SDL2 ale musi to rozpisovat na milion pripadov.. ako hovorila nasa ucitelka informatiky "chyba bude medzi klavesnicou a stolickou"
Ak si spravne pametam, presne opacny nazor mal autor Star Citizen ktory prezmenu presunul vyvoj na linux, lebo sa na nom vyvyja pohodlnejsie ako na windows..
Myslím, že za tím bude nějaký jeho osobní problém než problém s Linuxem:
C4 Engine customers needing Linux support can use C4 Engine 4.1 or older, including porting the old code to the new engine release, but Eric mentions they're forbidden from sharing that code with other teams. He says too in the future that they may support SteamOS but that they will not let the engine run on Linux in general.
No vzhledem k tomuto
https://twitter.com/EricLengyel/status/552672506016825345
se vůbec nedivim. Jestli je až tak neschopnej, tak to přijít muselo.
Zázrakem zbuildoval/rozchodil svůj software na Playstation a ono to funguje.
Zázrakem zbuildoval/rozchodil svůj software na Macu a ono to funguje.
Zázrakem zbuildoval/rozchodil svůj software na MS Windows a ono to funguje.
Jen ten Linux odolává. Je to standardní průběh, vývojáři dříve nebo později zjistí, že Linux neexistuje, že je to ve skutečnosti rodina několik set podobných OS, kde každý je ale dostatečně jiný. A že buď musí začít řezat, investovat moře času, nebo použít knihovnu někoho, kdo už se tím prokousal, a doufat, že ho to nepřestane bavit. Tímto smekám klobouk před autory SDL, protože podle logů a bug reportů je to obrovský kus mravenčí práce. Ne každý má tu sílu a vytrvalost neustále opravovat něco opravovat.
IMHO je to typickej specializovanej developer. Treba muze byt hodne talentovanej ale o HW a o tom jak to funguje uvnitr vi pramalo. Typicky developer. Developer potrebuje standartni prostredi pro ktere vyviji a standartni prostredi na kterem je zvyklej vyvijet. Vsechno okolo je pro nej opruz.
Ja nevim proc si tady vsichni mysli ze developer je vrcholek vedomosti v IT ktery muze velmi rychle odhalit proc bubuntu nejde nainstalovat. Jak jsem zkoumal mentalni procesy developeru a jejich uvazovani tak se mi to jeho chovani zda standardni. Normalni prgac/designer.
... doporučuji pročíst diskusi na Linux Gaming
Namátkou vybírám: "Looking over the list of games that use this engine, we're really going to be missing out by this decision. Truly, the loss of triple-AAA hit titles like "Gremlin Invasion", "Gremlin Invasion: Survivor" and "City Bus Simulator 2010" will be devastating to the Linux gaming community." :-D
https://www.youtube.com/watch?v=LQzvo6KUk9M
Tohle vážně není jenom vtip? Proč se tomu vlastně vůbec věnuje jakákoliv pozornost?
Mna na celom pripade bavi len jedna vec. Manik ten engine dlhodobo predaval ako multiplatformovy, s pristupom k zdrojaku a povolenim zdielat kod medzi licencujucimi. A zrazu, len tak z nicoho za 2 dni podporu jednej platformy vyradil a naviac zakazal licencujucim poskytovat kod pre jej podporu...
Nevravim, na to vsetko ma narok, ale nechcel by som byt platiacim zakaznikom takehoto hovada...
Zvlast vtipna je potom jeho poznamka, ze ziadne dalsie platofmy odstranovat nebude :)