Jo, jo, zlatej linux. Teď jsem zachraňoval data a přeinstalovával W7 na jednom ASUS eee-PC, neboť to majitelce spadlo. Ze stolu na zem. A nějak se to rozes...
Boot z live CD, read-only mount, záchrana dat, prověření funkčnosti komponent, kontrola hdd na vadné sektory, vše hladce a přívětivě. Potom reboot a instalace W7, ovladačů, antiviru, prohlížeče, přehrávače, do toho několi aktualizací systému... Tři dny jsem si připadal jako v šíleném snu :-D
Prostě dělá to co má a to velmi spolehlivě. Nechápu ty řeči, jaké vede autor onoho herního enginu - bude za tím nejspíš opravdu osobní problém.
Vidím, že jsem v původním příspěvku zplodil dost nesmyslnou větu :-) s tím občas - často. Samozřejmě jsem chtěl říci "často". Ty neustálé změny a "zlepšováky" v některých distribucích jsou zpravidla jen k nasrá.ní - to přes celkovou spokojenost vnímám jako nedostatek. Ale u distribucí s dlouhodobou podporou jako je třeba CentOS tento problém neexistuje, takže vlastně není co řešit...
No zrovna ve věcech, které by mohl potřebovat takovej typickej herní engine k příliš změnám nedochází a navíc, pokud by to dělal chytře, tak to napíše jednou a poběží mu to jak na linuxu, tak na widlích (opengl, sdl, fmod). Věci jako init a rc systém se ho vůbec netýkají. Spíš to vypadá na zástupný důvod a prostě plácl věc, kterou někteří opakují tak často, že to jiní lidé berou jako pravdu.
Engine asi nejvíc pracuje s grafikou. Stačí podporovat X-ko, pak přidat MIR a Wayland a grafika je z 95% pokrytá (Nano-X a DirectFB budou asi na strojích, kde není na hry až tak moc výkonu, takže o ty se moc starat nemusí). A pokud jde o knihovny, stačí poskytnout přístup ke zdrojákům pomocí SVN nebo GITu, takže dvoje balíčkování (.rpm a .deb) nemusí řešit...
Vlákna, mutexy a další podobná šepleď jsou všude stejný.