Hlavní navigace

Herní engine Godot 4.0 přinese mnoho optimalizací pro CPU a GPU

3. 2. 2021

Sdílet

Godot logo

Čekání na Godota počtvrté sice stále trvá, ale máme se na co těšit. Tvůrci pracují v nové hlavní verzi zejména v oblasti výkonnostních optimalizacích běhu enginu na CPU i GPU. Najdeme zde Vulkan renderer, nativní podporu Waylandu a další vylepšení.

Na optimalizacích tráví spoustu času zejména šéf vývoje enginu Juan Linietsky. Zahrnují například vylepšení v nakládání s CPU cache, vícevláknový culling i rendering, instancing pro podobné objekty atd. GPU optimalizace zase zahrnují automatiku pro LOD, přepsané/efektivnější shadery, optimalizace formátů textur, více nastavení kvality global illumination či vylepšený paralelismus. V neposlední řadě pak v Godotu najdeme nově také sady godot-benchmarks, Phoronix nyní zkoumá, zdali bude možné je zahrnout do testovací sady PTS. Engine se pomalu blíží k testovací verzi 4.0 Alpha.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce softwarových patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací.