Coz ale defakto do dusledku neni chyba hracu, ale chyba vyvojare. To on navrh mechanismus hry tak, ze nefunguje.
Zkus si to predstavit trebas jinak, rekneme, ze by ve wowku bylo openpvp, zcela bez omezeni, a rekneme, ze bych ti moh po zabiti sebrat vybavu (a ty se narodis podruhy bez ni). Co udelam? Mno postavim se se svym lv 90 nekam na newbee spot, a vse co se tam objevi jednim hitem sejmu, vybavu za par frfni prodam, a po hodine rehtani se u monasu si na to napisu script.
Je to moje chyba? Neni, funguju v intencich toho co mi hra umozni. Je to chyba toho postizenyho? Taky ne, jen ma proste smulu, ze prisel do hry o minutu/hodinu/rok/... pozdejs nez ja. Je to jednoznacne chyba vyvojare. Navic tupyho, protoze presne stejny kraviny se tu opakujou porad dokola, a pak prave vyvojari brecej ruzne po netu, ze jim tu jejich uzasnou hru nechce nikdo hrat.
A tim zacina onen kolotoc, kdy vyvojari navrhujou porad dokola nefunckni pvp, a pak to prekopavaj na prozmenu nudny pve, protoze nejsou schopny pouzit mozek, a navrhnout pvp tak, aby melo smysl. Co ja bych jen dal za hru, kde by to fungovalo. Ocekavam totiz, se sice muzes zabit kdekoli kohokoli (a obrat ho), ale ze to (v zavislosti na situaci) ma svy, nikoli nepatrny, nasledky. (a dusledky by mohly rust treba exponencialne s poctem zabitych, a pripadne mirne klesat s casem)
kill on sight je aj dany tym ze nikto nechce riskovat. myslim ze minimalne polovica hracov by nahaca nechala bezat ale je tu velke riziko ze na vas moze vytiahnut zbran a zastrelit vas na dve rany. urcite su aj taky co zabijaju len pre to potesenie. ak by bolo vidno ze nie je ozbrojeny tak by urcite klesol pocet kill on sight.
Potvrzuji. Přijdete, nabídnete pomoc a on se na vás vrhne klidně holýma rukama. Zkouší to několik minut, dokud neodejdete. Vysvětlit mu, že je na PvE serveru, kde jiným hráčům přímo ublížit nejde, je marné. Na skutečném PvP serveru je to stejné, akorát že vás má šanci umlátit a sebrat vám věci. Pak je to holt kdo s koho. A proto se ti méně agresivní nováčkům obloukem vyhýbají. A když se to nepovede, tak raději střílí z dálky.
Třeba v DayZ je taky běžné střílet freše, ale nedělá to úplně každý a po spaunu se stane hodně zřídka, že po vás někdo hned začne pálit. Taky hraje roli, že střeliva není nikdy dost a člověk si rozmyslí, jestli střílet po někom, kdo očividně nemá žádný džír. Člověk si tam víc cení přestřelky, kterou třeba i prohraje, proti skupině fuldžírů, než proti chudákovi, který má u sebe max sekyrku nebo pistolku bez zásobníku. I když i nejubožejší freš je nebezpečný a dobré skutky bývají po zásluze odměněny ránou do hlavy při pití u studny.