+ uživatelé Windows utrácejí své peníze za AAA tituly a indie scéna je na druhé koleji. Na Linuxu, i když se situace, zdá se, dost mění, jsou uživatelé rádi i za indie nebo pár let uleželé tituly.
A zdá se, že někteří linuxoví uživatelé to berou i jako třídní boj a nasolí víc doláčů jen proto, aby mohli psát pod zprávičky hurá příspěvky. Já třeba používám oba systémy a nedávám ani o dolar víc než musím. Nejsem škrt, jsem jen chudej.
Realitu to odráží dobře. Jen je potřeba si uvědomit, co to číslo říká. Pokud skutečně v průměru dávají Linuxáci o 50% více, ale přesto se na celkových tržbách podílejí jen 10%, zatímco Windows 75%, pak člověk nemusí počítat dlouho, aby zjistil, že těch s Windows musí být více než desetkrát více.
Každopádně pro vydavatele her je to matematika zbytečná, koláč jasně říká, že když to vyvinou pro Windows, tak dostanou 75% možného obratu. Vyvinout to i pro Linux by to pak zvedlo jen o dalších cca 10 procentních bodů. Je to jednoduchá zpráva - když to dokážeme vyvinout pro obě platformy bez jakýchkoliv zpoždění a kompromisů, s nárůstem nákladů o méně než 13%, tak se do toho vyplatí jít.
Jenže ono to funguje trochu jinak. Podívejte se, kolik vám coby vydavateli přijde od které platformy za peníze. Je to ta absolutní částka, co dostanete. A to je odpověď na otázku, proč je Linux zatím většinou ignorován, přestože v průměru vypadá výborně.
Zkrátka, "Linuxáci neradi pouští chlup, ale když už, tak ho pustí hodně" vs "Windowsáci škudlí, ale zaplatí jich mraky".
Bere se třebas tady na Rootu v diskusích pod softwareovou sklizní. Nebo pod řadou jiných článků. Obecně když se tu objeví něco za peníze, vyvolává to v různé míře negativní reakce už jen tím, že je to za peníze. Zkrátka lidé, kteří nepatří do kategorie, kterou jste popsal v posledním souvětí. Schválně se podívejte po reakcích typu "ze zásady nebudu platit za XY, když ABC".
Osobně to nepřičítám lakomosti, ale spíše to považuji za ideologickou preferenci věcí zdarma. Věc s cenovkou odrazuje.