V celé zprávičce se píše o růstu nebo poklesu. Ale čeho? Obratu? Zisku? Počtu vyrobených čipů? Waferů? Ve zprávičce je 7 čísel v procentech, aniž by byl řečen základ. To je vrchol kvality novinářské práce na odborném serveru.
"procesorová divize sice vůbec nerostla (ještě aby)"
Do blogu strká Ježek své názory, s obajobou že to je blog. Do zpráviček strká své názory, s nevím jakou obajobou. Kam je nestrká? Vsadím boty že nedokáže napsat dva odstavce aniž by tam projevil svůj soukromý názor na věc.
Dokáže Ježek napsat nezaujatý článek nebo zprávičku?
O objem výroby jde i dnes. Každého zajímá, koulik respirátorů a roušek se vyrobilo. Kolik stály už ne, protože vláda zastropovala (oficiální) ceny.
Ano, u procesorů půjde o peníze. Ale ani s tím to není tak jednoduché. Podle zdroje:
"téměř 12 %" a "30 %" se týká "revenue".
"1.3 %" se týká "growth".
"7.1 %" se týká "sales of logic chips", což je velký rozdíl oproti Ježkove "divizi logických obvodů".
Nevím, je to prostě styl, jakým píše. Zdá se mi, že někteří se s tím neumíte smířit a stále si myslíte, že by to měl změnit, ale je to prostě tak. Máte utkvělou představu, že novinář musí psát nezaujatě a sterilně bez jakéhokoliv vlastního názoru - ale v praxi to tak nefunguje, jen pravda v tomto případě se to vyskytuje e vyšší míře. Novinář vždy ovlivňuje zprávy svým vlastním názorem, a to už jen tak, že se rozhoduje, o čem bude psát a o čem nikoliv.
A jak říká klasik: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
Tak už prosím zastavte flame k tomuto tématu, a přestaňte to řešit, začíná to být nuda a velká ztráta času k tomuto tématu číst příspěvky už snad druhým rokem!
Mě to vyhovuje, a nic proti tomu nemám. Já si z toho po přečtení umím nezaujatou zprávičku vyvodit, vy ne? S ohledem na to co Intel v poslední době předvádí je poměrně zajímavé, že nějakým způsobem roste a je třeba se nad tím pozastavit a hledat důvody - to prakticky autor dělá.
Co se týče toho růstu, souhlas mělo by být doplněno, co rostlo - chápu že finance, ale jaké - tržní podíl, zisk, obrat?
Jo, souhlasím, že se s tím neumím smířit.
To že Ježek cpe své názory všude možně doopravdy řeším už od jeho působení v cdr.cz, to už bude mnohem, mnohem více než dva roky.
Nezaujatý pohled si z Ježkova psaní vyvodit neumím, vždy se musím podívat na původní zdroj.
Souhlasím, že novinář ovlivňuje z podstaty vždy, ale co je moc, to je příliš.
Nesouhlasím že to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Moje komentáře jsou vyjádřením mého názoru, a doufám že redakce to bude brát v potaz a bude korigovat Ježkův přístup.
Ale uznávám, že to nefunguje a redakci to je jedno, bohužel.
A když to jako čtenář považujete za nevhodné, a stejně to nefunguje, tak dobrá, zkusím omezit na co nejmenší míru komentáře k Ježkovu stylu. Ale pachuť přetrvává.
Cituji :
Mě to vyhovuje, a nic proti tomu nemám. Já si z toho po přečtení umím nezaujatou zprávičku vyvodit, vy ne? S ohledem na to co Intel v poslední době předvádí je poměrně zajímavé, že nějakým způsobem roste a je třeba se nad tím pozastavit a hledat důvody - to prakticky autor dělá.
Pak v tom případě se to nemá nazývat "Zpráva, Zprávička" ale "Komentář, komentářek". Jde o to, že vědomě/nevědomě/podvědomě se jeho úhlem pohledu na danou problematiku necháváte ovlivňovat. To pak vede k tomu "opět cituji : to co Intel v poslední době předvádí " že se šíří HOAX,BLÁBOL že Intel má nějaké zásadní problémy. A mnoho lidí to sežralo i s navijákem. A to skutečně nemá. To, že AMD má procesory výkonnější je pravda ale muselo kvůli tomu skočit do nižšího výrobního procesu, a to není žádná výhra. Výrobní proces na křemíku má svůj fyzikální limit a tím že se k němu AMD přiblížilo aby se Intelu vyrovnalo je problém a nikoli řešení. Jakmile Intel klesne na nižší výrobní proces tak AMD má zase po ptákách.
PS. Mimochodem nechat se ovlivňovat úhlem pohledu hloupějším člověkem není chytré. Protože žurnalisti skutečně mezi chytré lidi nepatří. A pokud by byli, tak by dělali mnohem složitější(odbornější) profesi.
AMD sa dostáva do kondície..
v Q3 2016 to vyzeralo, že ak neuvedie aspoň jeden z dvojice (VEGA, ZEN), ktorý bude komerčne veľmi úspešný produkt v Q1 2017, tak v Q2 2017 ohlási ochranu pred veriteľmi v Q2 2017
v Q4 2016 to vyzeralo, že ak neuvedie aspoň jeden z dvojice (VEGA, ZEN), ktorý bude komerčne veľmi úspešný produkt v Q2 2017, tak v Q3 2017 ohlási ochranu pred veriteľmi v Q2 2017
A tak uviedli predčasne Zen(a na prtelome Q2 a Q3 2020 by nemali mať žiadne dlhy a tým pádom budú môcť dať 800 mil. USD/kvartál -k terajším 1050 mil USD/kvartál- na vývoj a nie splácanie dlhov), lebo on ten vývoj trvá
25. 11. 2019
AMD: Zen 3 přinese nárůst výkonu, jaký byste čekali od nové architektury
Důvodem mělo být, že AMD do jádra Zen neimplementovala všechny prvky, které původně měla v plánu implementovat, takže jejich zahrnutí u Zen 2 způsobilo vyšší než původně zamýšlený nárůst IPC. Vzpomeňme, že AMD v minulosti přiznala, že Zen 2 měl být podle původních plánů po architektonické stránce více-méně Zen přesunutý na 7nm proces
https://diit.cz/clanek/zen-3-prinese-narust-vykonu-na-urovni-nove-architektury
Návrh Zen 3 byl dokončen, pracuje se na Zen 4
13. 8. 2019
https://diit.cz/clanek/navrh-zen-3-byl-dokoncen-pracuje-se-na-zen-4
výroba u AMD 40 dní
testovanie u AMD 90 dní
OEM partneri maú CPU 30 dní pred uvedením
k tomu overovacia séria 40+90 dní
to máme
40+90+40+90+30=290 dní od ukončenia vývoja po udenie
Your starting date is August 13, 2019 so that means that 290 days later would be May 29, 2020.
A ak bola potrebná jedna úprava
+130dnî'420dní
Your starting date is August 13, 2019 so that means that 420 days later would be October 6, 2020.
Ako prvý možný deň uvednia Zen3
Architekt Zenu zmínil vývoj Zen 5
11. 4. 2018
Mike T. Clark, šéfarchitekt Zenu, v rozhovoru uvedl, že již pracuje na Zen 5.
https://diit.cz/clanek/architekt-zenu-zminil-vyvoj-zen-5