Intel vydal novou verzi XeSS SDK 2.0.1 a s ní do světa balíku, kterým Intel kontruje zavedenému Nvidia DLSS (aktuálně ve verzi 3) a AMD FSR (nyní čerstvě ve verzi 4) přichází několik dílčích novinek a vylepšení. Stále však platí, že projekt Intelu ještě nebyl otevřen a je tedy nadále za prvé closed-source a za druhé cílen na Windows.
V rámci XeSS SDK 2.0.1 je nyní k dispozici slibovaná „svatá trojice“ klíčových technologií XeSS Frame Generation (Xess-FG), Xe Low Latency (XeLL) a XeSS Super Resolution (XeSS-SR), tedy strojově naučené vytváření neexistujících snímků z okolních renderovaných, upscaling obrazu do vyšších rozlišení a také techniky pro snižování zpoždění celého procesu. V této verzi přináší Intel pro XeSS Super Resolution podporu API Vulkan 1.1, pro grafiky Arc pak podporu DirectX 11.