Grafický editor Krita v nejnovější verzi podporuje editaci v HDR, ale pouze na Windows 10. Linux též směřuje k podpoře HDR zobrazení a právě chystané jádro 5.3 by v tomto ohledu mělo přinést určitý posun (ač ještě ne „do cílové rovinky“).
Podpora bude nejvíce posunuta v rámci ovladače Direct Rendering Manager (DRM). Do vývojové větve, ze které vzejde Linux 5.3 byly zaslány patche implementující (dík patří vývojářům z Intelu) korektně práci s HDR metadaty, parsování těchto informací z EDID dat, podporu Hybrid Log-Gamma (HLG – základní verze HDR se statickými metadaty, používá např. satelitní vysílání) či HDR info-frame.
Na podpoře HDR pracuje též Nvidia v rámci svého uzavřeného ovladače. Stejně tak v Intelu se pracuje mimo jiné na podpoře HDR u 11. generace grafických jader v procesorech rodiny Icelake. HDR ale čeká na Linuxu ještě dlouhá trať, a to jak v aplikacích, tak v user-space či kompozitorech.