Bosch to tam přidal, ale na zakázku VW. Fiat 500 se stejnou řídicí jednotkou od Bosche neobsahuje kód na detekci testu a snížení emisí, který používá VW. Fiat 500 má podstatně jednodušší variantu, kdy jenom měří čas a po 26 minutách a 40 sekundách (konec testu) prodlouží interval regenerace NSC katalyzátoru (tím vzrostou emise NOx, sníží se spotřeba a zvýší se životnost filtru pevných částic).
V případě kauzy Fiatu by mělo jít o to, že se emisní systém jednoho z dieselových modelů značky po 22 minutách přepne do méně efektivního módu, takže vůz pak znečišťuje ovzduší více. Normovaný emisní test přitom trvá 1180 sekund, tedy necelých 20 minut.
http://byznys.lidovky.cz/automobilovym-svetem-cloumaji-skandaly-potize-ma-vw-mitsubishi-i-fiat-1mu-/firmy-trhy.aspx?c=A160502_210655_firmy-trhy_ELE
Zaujímavosťou je aj odhalenie oveľa primitívnejšej taktiky vo vozidlách Fiat 500X.
Tie po štarte motora zotrvajú 26 minút a 40 sekúnd v režime s obmedzením emisií, do štandardnej prevádzky sa prepnú až po uplynutí tohto času.
https://tech.sme.sk/c/20541998/volkswagen-automobilky-emisie-skandal-kod-klamstvo.html