Chodil jsem před cca 10 lety na SPŠE Šumperk a tam se Linux vyučoval ve 3. nebo možná 4. ročníku jako součást látky pro správce sítě. Jelo se na Suse, asi půl roku a většina těch studentů to téměř nenáviděla :)
Střední škola je IMHO hrozně brzo k tomu, aby člověk věděl, co ho skutečně baví..
Pokud škola není specializovaná (třeba gymnázia), tak tam učí všechno s tím, že člověk se pak specializuje buď v tom, co ho baví nebo to půjde studovat na VŠ. Tam nejde příliš o to, aby to někoho bavilo. Spousta předmětů je třeba nudná, ale je to základ pro některé obory na dalších školách, tak se prostě musí učit všechno.
Jak se muze na gymplu specializovat v tom co ho bavi, kdyz se musi ucit spoustu nudnych predmetu? Trochu si odporujes. Osobne jsem pro vcasnou specializaci. A to uz na ZS. Je fakt ze u nas toto v minulosti zprostredkovavaly domy deti a mladeze. To ale nebyl uplne idealni system.
>Jak se muze na gymplu specializovat v tom co ho bavi, kdyz se musi ucit spoustu nudnych predmetu? Trochu si odporujes. Osobne jsem pro vcasnou specializaci. A to uz na ZS.
Uzasny napad! Tohle zavedli v Nemcich a vysledky zrovna zarive nejsou. Jak byste si to predstavoval? Podle jakych kriterii? "Tajdle pepicek je sice dobry v matematice, ale ten zemepis, telocvik, dejepis.... A ani basnicku se neumi naucit... No, asi ho dame na metare." Blahopreji, prave jste mozna zlikvidoval genialniho matematika.
Krome toho, specializace se nema prehanet. Clovek nikdy nevi, u ceho nakonec skonci a jestli to jeste za 10 let bude delat. A pak, jak se rika, specializujeme se a vime stale vice o stale mene. Nakonec budeme vedet uplne vsechno o totalni hovne.