Lol, to jako myslis, ze nekdo bude vyvijet drahou hru, aby ji dal exkluzivne pouze na linux, ktery je znam tim, ze jej pouzivaji lide, jejichz primarnim presvedcenim je neplatit za SW a utrzit penize za kopie v radu desitek, mozna stovek prodanych kusu?:o) To mel byt jako vtip?:o) Valve lofasi okolo linuxu jenom proto, ze se boji, ze mu MS ve W8 vyfoukne lukrativni app store pro prodej aplikaci s premrstenyma provizema:o) Uz je to celkem dlouho, co MS rekl, ze aplikace u nej budou s mensima marzema nez u guglu nebo valve ..... takze asi tak ......
No, lide kteri nechteji platit za SW maji vetsinou stazene windows. A ti co nechteji platit a chteji legalni SW maji windows s pocitacem a pouzivaji programy zdarma.
Spise bych videl problem v tom, ze pocet moznych kupcu her pro linux je tak minimalne 100x mensi nez pro windows.
(odhad: herni platforma jsou windows a konzole; uzivatele linuxu vetsinou nehraji hry (profi uzivatele), pokud hraji maji vetsinou i windows, ci to instaluji pribuznym kteri sotva umi s pocitacem; problemy s ovladaci; atd...)
Navic, ja nikdy nevidel v obchodu hru pro linux:P
(udajne existuji jen linux binarky ke stazeni s navodem ... tedy nejdrive koupit windows verzi? Takze zadny "klik klik play" jako ve windows?)
LOL ty jsi deb* tim nemusli, jen pro linux, ale skutecne novinku ci pecku, ktera bude i pro linux, treba neco jak StarCraft3 WOW etc.
Pritom multiplatformni vyvoj je mozny, staci napsat dobry engine pod C++, zahodit DirectX a prejitna OpenGL a nechat DirectX at to prechrousta (coz lze) a treba pouzit SDL, QT ... proste multiplatformni knihovny misto win32 api ... pak jedna hra pobezi na Win,Mac,Linuxu ... ale treba i AIXu, OpenSolarisu, QNX ... proste kde si jen firma usmysli, pro co to prekompiluje.
Jinak linuxove hry frci, jak ukazuje HumbleBumble ... kde linuxaci rozhodne tvori zajimavy podil ... no a treba Desatura je pod linux, jen je vhodne jim rict, ze jste z USA ... at zije PROXY ;-)))