Tak soudruzi ... co takhle se trochu pobavit
"Kůň proto pořád vypadá příšerně. Většinu NPC pořád dabují čtyři stejné hlasy. Animace čehokoli je pořád naprosto příšerná."
"Ve hře je pořád milion bugů, včetně toho, že zamrzá na konzolích."
"A co je nejhorší, grafici jsou pořád schopní namapovat na jednu stranu sloupu prkno a na druhou beton."
"A mě už to na rozdíl od zbytku herního světa nebaví. Mám konstantně pocit, že ho vytvořili hlupáci a ignoranti a že je to celé taková podivná noční můra. A ke všemu se nemůžu zbavit dojmu, že ostatní ke hře dostali nějaké drogy a já ne."
"Můžete bojovat! Ale je to nejhorší soubojový systém všech dob. Můžete krást! Ale je to jen sbírání věcí ze země. Můžete se vloupat do domů! Ale je to jen příšerná minihra. Můžete jezdit na koni! Ale je to úplně stejný, jako když chodíte pěšky, jen máte k zadku přilepenýho koně. Můžete mluvit na tisíce NPC! Ale všechny vám řeknou jednu ze čtyřech věcí a cokoli jim řeknete, nezmění absolutně nic. A tak dál..."
"GUI bylo naprosto OK, ... podařilo se vytvořit něco, co nefunguje ani na konzolích, ani na PC, má to mnohem menší funkčnost a ještě to vypadá hnusně."
"Nemůžete třídit předměty. Nemůžete třídit předměty! NEMŮŽETE TŘÍDIT PŘEDMĚTY!!!!"
"Když chcete zrušit nějakou triviální funkci, nejde to prostě stiskem B/CANCEL, vyskočí vám menu, jako kdybyste chtěli formátovat disk a musíte vybrat CANCEL/NO a potvrdit stiskem A. Nepochopitelný opruz."
"... zcela rezignoval na nějaký rozumný autosave..."
Pro změnu hodím svoje oblíbené:
> 12. Pryč jsou přehledné statistiky z Oblivionu. Spoustu věcí zjistíte jen těžko, nebo vůbec.
Zato KC:D mě sice ukáže, že mám v jedné vesnici, kterou jsem pouze jednou projel, reputaci -80, ale už tam nezjistím proč.
> 17. Cokoli chcete použít (kouzla, věci zbraně), musíte hledat v imbecilním inventáři.
To není pravda, dalo se to namapovat na klávesy. V KC:D se to namapovat nedá (respektive mapping je fixní 1 na meč a 2 na luk a funguje nespolehlivě) a navíc hra vyžaduje pro plížení sundavat zbroj, takže se člověk furt svléká a obléká po kouskách jako blbec...
> 22. Ano přidali tam stíny. Kostrbaté rozmatlané stíny. V roce 2011
V KC:D jsem viděl stíny hrubě kostičkované. A to, jak prochází světlo zvenku dveřmi je taky dost fail. Je to takový divný glow a navíc je studenější, než světlo venku (sic!).
> 48. Váš kůň si s tím ale hlavu neláme, dokáže lézt po prakticky vertikálních plochách, skákat z dvacetimetrových výšek a vůbec
Zato kůň v KC:D se zasekne i o malý terénní schodek, o křovíčku ani nemluvě.
> 64. Stejně tak, jelikož mám nejlepší meč, nepotřebuju kovat, ale abych mohl kovat lepší meče, musím mít úroveň kování 60. Jak se mám na tuhle úroveň dostat, když nepotřebuju nic kovat?
V KC:D je to podobné s páčením zámků a okrádáním lidí. První dva questy od Peška ještě jdou, ale další a od jiných mlynářů míří rovnou na dost těžké zámky, takže holt člověk musí v noci vstát, proběhnout vesnici, poodemykat všechno na co přijde a znovu a znovu. Okrádání podobně. Navíc i na osmé úrovni se mi při okrádání spícího člověka (nejjednodušší možné) běžně stane, že mě zaregistruje hned na počátku. A zeleno/červená indikace "šance odhalení" nemá s reálnou šancí odhalení nic společného.
> 68. A co teprve když v obchodě omylem kliknete na něco za tisíc, co nechcete. Vzít zpět to nejde a prodat to jde obratem stejnému ochodníkovi za 100. Gratulujeme, právě jste přišli o 900 peněz. Po dvaceti letech designování RPG je tohle zločin!
Ano, v KCD věc co koupím za 1000 prodám za celých 250, takže tam je tenhle problém vůůůbec není. Ehm....
> 74. Že je Bethesda spolek invalidů, co v životě nezvedli zadek ze židle je smutné. Ještě smutnější ale je, že svoje představy o pohybu promítají i do hry, a tak hlavní hrdina neuběhne sprintem víc než pár metrů a to ani z kopce.
Co si pak mám myslet o vývojářích KC:D, jejichž hrdina, kovářský synek, omdlí vysílením po pěti máchnutích jednoručním mečem...
> 89. Lidé ve Skyrimu jsou fantasticky tolerantní. Není nádhera, když imperiálnímu vojákovi nevadí, že mu do baráku vlezl Stormcloak a místo aby ho vyhodil, jde si v klidu lehnout?
A co teprve lidi v KC:D, které nechává naprosto chladným, že jim po hradě pobíhá voják v kumánské zbroji.
Jak je to v KC nevím, protože si ho na Linuxu nezahraju... Ale to nic nemění na tom, že Skyrim je příšerný. Navíc to tu čtete od člověka, který dohrál Morrowind, koupil a dohrál sběratelku Oblivionu včetně datadisku a Skyrim kupoval v půlnočním prodeji a ještě ve tři ráno doma hrál (ráno samozřejmě do práce). Skyrim jsem dohrál dvakrát a získal v něm všechny trofeje - ano, dohrál jsem to na PS3, kde to běželo pomalu a zasekávalo to celý systém.
Zprvu epická obrovská hra, která rychle přešla do stereotypu a nakonec můžu říct, že je to docela dost špatná hra. Hlavně svým brutálním zjednodušením mechaniky téměř na úroveň her na mobilu. Ale Bethesdě to vyrejžovalo prachy a o to jim šlo. Já už od nich ale (navíc po Falloutu 3 a New Vegas) nic nekoupím. Každá jejich hra od Moreowindu (s přivřením obou očí lze říct od Oblivionu) je brutálně vzdálená předlohám, znednodušená a postrádá to, co si lidé na předchůdcích oblíbili - atmosféru a mechaniku. Ale je přístupná masám a ty ji konzumují ve velkém. I když ta hra není kvalitní.
KC bude mít taky své nelogické věci, ale třeba pět máchnutí mečem a následná únava je podle mě ok. Meč jsem v ruce měl a nechtěl bych s ním moc máchat kolem sebe... Sprint v kroužkové košili s mečem za pasem taky není hitparáda (zkuste sprintovat s pytlem cementu v ruce). Nakonec - nějak se to do her přenést musí. A ještě mne napadlo jedno přirovnání - nošení beden v přístavu v Mafii a otázka každého hráče “Proč s tou bednou sakra nemůžu běhat?” Odpověd je jednoduchá - vezměte si krabisi s 5x 500ks A3 papíru a běhejte s ní:-)
Tys to taky zjevne nepochopil, tohle vsechno a mnohem vic vycital VAVRA Skyrimu. A sam ma ve svy hre presne totez, a jeste mnohem hur. Protoze ze by ve skyrimu propadaly postavy texturama nebo si nemoh projit dverma, to se mi vzivote nestalo, a to mam odehrano 100+ hodin urcite. Jo, zalital sem si do vesmiru ... presne stejne jako si zalitas ve vavrove vytvoru (videi na to tema najdes na yt neurekom), narazil sem qsty ktery neslo splnit jinak nez cheatem, takovych mas v KC desitky (nebo ti prosychr failnou, aniz bys tusil proc).
A jasne, Skyrim neni zadnej zazrak, od dob Morrowindu to jde od 5 k 0 (o falloutu nema smysl mluvit vubec). Ale Vavra udelal hru mnohem horsi. Podle svych vlastnich meritek, coz je na tom rit naprosto nejvetsi.
Mimochodem, jedenapulrucni mec vazi min nez 2kg (jednorucni vpohode pod kilo). I jako naprostej amater s nim zvladnes machat 1/2 dne. Zbroj bude mit +- 15kg. V tom uz se ti behat zrovna fajn nebude, ale chodit v tom zvladnes naprosto vpohode hodiny. Pripocitej si k tomu, ze ti kteri takovy veci nosili to nosili od malicka, takze jejich fyzicka byla nekde jinde. Tudiz davat do hry ktera se prsi jak moc je realisticka cokoli jako staminu muze leda pitomec jako Vavra.
[j]
jedenapulrucni mec vazi min nez 2kg (jednorucni vpohode pod kilo). I jako naprostej amater s nim zvladnes machat 1/2 dne.
Tak to se sakra mylis. Ja jsem par let zelezo delal, a mohu ti rict, ze na machani jednoruckou potrebujes docela kondicku. jen tim machanim docela namuzes svaly a za chvili toho mas docela dost. Nemluve o tom, ze ony se ty narazi (pokud namachas jen do luftu) se velmi brzi projevy na unave svalu. Znam par sermiru, kteri maji po letech jakoze dost problemy s klouby. Proto se treba lepsi sermiri nebejdou pred treningem poradnou rozcvickou a mnozi si kondicku slusne udrzuji. A to je jen zbran.
Kdyz budeme mluvit o zbroji, tak krouzkovku si na tricko fakt nedas a krouzkovou kuklu na hlavu jen tak taky ne. ono se to docela vrstvi, omezuje to pohyb a kdyz je vedro ... no uzijes si to :) Musis na to ze zacatku docela hodne zvykat.
Ale hra, je neco trochu jineho...
Ja nikde nerek ze po tom 1/2 dni budes v naprosty pohode. Ale rozhodne nepadnes do bezvedomi po 5ti uderech. A laskave si uvedom, ze to Vavra se tu prsi HISTORICKOU realitou. A ta realita je, ze se bojovalo pres den a klidne celej den. Pricemz drtiva vetsina lidi kteri se ucastnili libovolnych boju nebyli vycviceni vojaci.
[j]
Ja nikde nerek ze po tom 1/2 dni budes v naprosty pohode.
Garantuji ti, ze pokud nejsi trenovany, tak po hodine intenzivnejsiho treningu si ani nevicistis zuby.
Ale rozhodne nepadnes do bezvedomi po 5ti uderech
Nevim jake presne udery mas na mysli, ale pokud to maji byt udery do tebe, je mozne te poslat ocelakem na vecnost jiz po prvnim uderu. Sice si to tu pred odchodem nalezite uzijes, ale v te dobe by jsi to mel jiz zpocitane. Videl jsem v arene dva maniky. jeden to koupil pres prilbici do skeble. Souboj skoncil. Manik se jakoze dost slusne motal, a prohluben na prilbe opravdu vzbuzovala des... Druha, by byla pravdepodobne posledni.
> Nevim jake presne udery mas na mysli, ...
Tak nekomentuj thready u kterých netušíš, o co go. Jde o to, že v KC:D vezmeš do ruky jednoručák a jdeš na banditu. Sekneš jednou, podruhé, potřetí, počtvrté, popáté... a už nemůžeš seknou pošesté, protože omdlíváš vysílením. To fakt nemá s realitou co dělat.
Já jsem dobře pochopil, že to říkal Vávra o Skyrimu. A jen dodávám, že Skyrim je fakt příšernej. Ne třeba tím, že koně umí lézt po skalách líp než lidi, ale celkovým pojetím. Kam se ztratily RPG prvky jako je: Síla, Obratnost, Odolnost/Vytrvalost, Inteligence atd.? Já měl postavu, která uměla dobře s mečem, lukem, plížit se a kouzlit. No co to sakra má znamenat? Jak může jedna postava být šéfem bojovníků, mágů i zlodějů najednou? A co se říká zachránci světa, když omylem v boji trefí zatoulanou slepici (mimo ves)? Když přijdu před jeskyni, nebojím se, co v ní bude, protože vím, že level systém mi tam nalosuje něco, co v klidu porazím... Skyrim je špatná hra. Dal jsem za ní 1350 Kč, odehrál v ní ke stovce hodin a myslím si, že i vzhledem k tomu, že jsem dohrál předchozí hry, si můžu dovolit to prohlásit...
KC jsem nehrál, proto nemůžu soudit. Nicméně o kroužkové košili (a kukle) a tahání meče něco vím. A pořád říkám, že s ním nechceš kolem sebe máchat... Fyzička v té době byla nepochybně jinde, ale pořád to neznamená, že lidi byli zvyklí běhat s 15kg železa na sobě a dalšíma kg železa v ruce.
Ta hra může mít chyby, může mít nelogický věci, může být nepřesná, nicméně dokud si ji nezahraju, tak je mi obsahově fuk. Mě zajímá kdy bude na Linuxu...
> Každá jejich hra od Morrowindu (s přivřením obou očí lze říct od Oblivionu) je brutálně vzdálená předlohám, zjednodušená a postrádá to, co si lidé na předchůdcích oblíbili - atmosféru a mechaniku.
Můžeš mi říct, které předlohy máš na mysli? Mluvíš v množném čísle, takže to není jen Morrowind. Red Guard byla hodně jiná hra (adventura), takže myslíš k Morrowindu i Daggerfall a snad i Arenu? To asi nemyslíš vážně... I když zůstanu u toho Morrowindu, tak je mi líto, ale nevidím nic moc, v čem by Skyrim byl "zjednodušený".
Vidíš, já (jednoruční) meč mám doma a i jsem s ním jednou dobou docela často máchal. Ale i teď když ho vezmu do ruky, tak s ním rozhodně máchnu víc jak 5x. Na rozdíl od toho kovářovic syna z KC:D.
O běhání psal Vávra a naopak mi přijde, že v KC:D zvládá hrdina sprintovat v plné zbroji nerealisticky moc. Ale to můžu vzít jako úlitbu hratelnosti.
jo, machnout do vzduchu je pohoda. ale zkusit to proti borcovi, ktery se te snazi zabit, tak ti po 5 machnuti silene busi srdce, trepe se ti ruka, podlamuji kolena...
delal jsem sportovni serm, ktery je opravdovemu souboji asi nejblize (narozdil od drevaren nebo plecharen, kde do sebe borci nemuzou moc jit jinak by si ublizili, holt nenosi poradne ochrany). a proste to trva, nez si clovek zvykne, ze ten proti nemu mu chce do tela vrazit metrovy kus oceli...
To se ti možná podlamují, ale bez ohledu na to, kolikrát máchneš.
Ten druhý odstavec je, promiň mi to, prakticky totální hovadina. Ano, dřevárny až tak moc reálný šerm nepřipomínají (i když i tam se dělá "kekel"...). Ale v železe lidé zbroje mají a dá se jet relativně natvrdo. Běž se podívat třeba na hard turnaj v rámci dobývání Curie Vítkov.
Naopak sportovní šerm je možná blízký opravdovému souboji, ale čestnému souboji šlechticů o stovky let později, s úplně jinými zbraněmi a technikami, který nemá s realitou začátku 15. století moc společného.
Ano, KCD je hra priserna, zbytecne brutalni a plna bugu. Je to jedna velka parodie!
https://www.youtube.com/watch?v=bAFnijnPYGU
https://www.youtube.com/watch?v=ykupxAftgfk
https://www.youtube.com/watch?v=ldpXYfJybdc