On to je zdanlivy win-win pro vyrobce CPU i Lenovo (ci nejakeho OEM). Ten druhy ma jistotu, ze procesor pujde jedine s jeho vyrobkem (tzn. proda dalsi zakladni desku), vyrobce CPU jste popsal.
Toto je pomerne bezna praxe v automotive, treba TriCore SoC od Infineonu maji ruzne OTP casti. Vyrobci se ohani ruznymi "security features", ale cele je to jen o tom, aby to nikdo mimo retezec automobilky nedokazal opravit. Kdyz chcete prehodit takto "ochranenou" ridici jednotku motoru mezi auty je nutne dat novy procesor, do ktereho nalejete puvodni data (zjednodusuju).
Tenhle blud od ekonoma Bernarda Londona o nutnosti udržování spotřeby, aby naše společnost mohla vůbec spokojeně existovat se nás drží jako exkrement košile.
Znáte z historie nějakou firmu, která vyráběla tak kvalitní a trvanlivé zboží, že nasytili trh a zkrachovali?
Máme tu tedy exaktně i historicky doložené modely jako je: Klam rozbitého okna, Jevonsův paradox, ... ale furt se budeme točit kolem bludného kruhu spotřeby, která nás má spasit.
Ale ekonomický systém JE nastavený na to, že jej živí spotřeba (což je mimochodem zákonitě v rozporu s ekologií), ale to neznamená, že když klesne spotřeba jednoho (což se již mnohokrát stalo), že se to celé zhroutí, prostě půjde výrobce dělat něco jiného, jenomže se mu pochopitelně nechce odcházet od rozjetého kšeftu do nejistoty, tak udělá všechno pro to, aby to jelo dál.