Já souhlasím s tím, že lidé často požadují něco, o čem nemají ani páru a tak je šasto hloupé jim vyhovovat. Navíc v tomto případě to mohou udělat po svém, jenže bez těch znalostí to prostě nepůjde. Já sám jsem danou problematiku viděl pouze z TGV (obyčejně se říká z rychlíku, ale to bych mohl něco pochytit).
Ono je to tím, že lidé obvykle chtějí X a někdo jim "vysvětlí", že aby bylo X, tak stačí Y. A z nějakého důvodu pak část populace přepne a chce Y, nikoliv X. Protože tak nějak předpokládají, že z Y se stane X, přičemž v hlavě se objeví chybný blok, že jedině z Y se může stát X. Jde to do takového extrému, že jim pak můžete nutit X horem dolem, ale oni budou stejně trvat na Y.
Děje se to neustále a prakticky všude, ať už je to design software, politika nebo malování pokojů. Pak se to opravdu často vyhrotí do extrému. V případě štěstí ten člověk nakonec připustí, že mu nejde o to, aby jste použil barvu Dulux, ale o to, aby ta zeď byla krásná sytá rudá barva, aby se na tom ta velká černá LCD televize dobře vyjímala. A že mu akorát někdo kdysi kdesi řekl, že Dulux dělá právě takové barvy.
Je to přirozená lidská vlastnost. Ti rozumnější ji akceptují, ti vychytralí ji zneužijí. Každého čas od času naštve. Člověk není racionální. Člověk je iracionální a ještě ke všemu predikovatelně iracionální.