Co jsem četl, tak BIOS zavádí firmware pro všechny čipy (např. iGPU), takže pak pro případný 3rd-party OS (např. Linux) "stačí" napsat ovladače. Představ si to, jako kdyby NVidia zavedla firmware blob pro dynamickou změnu frekvencí už při spuštění PC před startem OS, takže by odpadl problém s nouveau driverem, že frekvence je fixní a změníš ji jen přepsáním BIOSu GPU a restartem PC. Přitom ten blob je pro nás mimo Apple nadále skrytý (nemůžeme si ho přečíst, natož změnit), takže pro Apple bez problému.
Imho MIPS64 neni nova platforma, a k portaci na novou desku staci napsat par hooku (hlavne pro vypinani) a pak zajistit natazeni driveru - at uz skrze Device Tree, kdyz platforma neni PnP, nebo skrze funkci ktera pevne nabinduje drivery k zarizenim.
Vetsinou je nejvetsi opruz neznama grafika, ale kdyz existuji emulatory, tak nejakou specifikaci hw k dispozici mel - stacilo to tedy implementovat z druhe strany. Priprava FB s fixnim rozlisenim je vice mene otazkou spravne inicializace hw, renderovani konzole do FB pak jiz v kernelu je.